Zeytinyağlı Enginar  

Posted by Tespih Taneleri... in


Bir Mardin'li olarak hayatimda ilk defa enginar yaptim. Zeytinyagli yemekleri cok seviyorum hatta herhangi bir restorana gittigimiz zaman kocaman bir zeytinyagli tabagi istemeden yapamiyorum. Iste bizim kulturde pek yok ama cok buyuk eksiklik tabiki.
   
Sizinle bir animi paylasayim, yaklasik on sene evvel Mardin'e gittim. Anaanneme dedim ki canim cok barbunya istiyor yapar misin? Yaparim dedi sagolsun. Aksam olunca yemekte barbunyayi sordum. İste onunde dedi. Zor tutuyorum kendimi gulmemek icin. Barbunyanin ustu en az uc parmak zeytnyagi ve ici et dolu. :)) Vallahi zeytinyagi koydum demez mi bir de, canim benim Allah'in selameti uzerine olsun. Bende alismisim burda ki tatli susuz barbunyaya. Kirilmasin diye az bir sey yedim ama cok guldum. Yine benim icin yapti diye cok sevindim. Sonra ilk defa yaptigini itiraf etti. Beraber gulmeye basladik. Enginarada  cok  faydali diye artik alisayim cocuklarada yedireyim istedim. Ilk tecrubem oldu, ama cokda guzel oldu. Artik sik sik yaparim insallah...

Malzemeler:
5 tane enginar
5 tane kuru sogan
1 tane havuc
1 tatli kasigi tuz
3 yemek kasigi seker
6 yemek kasigi zeytinyagi
4 su bardagi sicak su

        Yagi tencereye koyun, havuclarida kup kup dograyin ve soganlari yarim daire seklinde dograyin, yagda soganlar pembelesene kadar havucla birlikte kavurun. Sonra enginari gobekleri yukarda olacak sekilde tencereye dizin. Suyunu ekleyin kisik ateste pisirin. Hatta bezelyeli, havuclu, patatesli garniturde koyabilirsiniz. Uzerine dereotuyla susleyip servis yapabilirsiniz o da guzel oluyor ama ben boyle seviyorum. Sonra pismeye yakin tuzunu ve sekerini ekleyin olurda enginarina gore suyu az gelirde pismezse biraz daha su ekleyebilirsiniz.
Enginarlari duz cevirin ve soganlari icine doldurun. Soguduktan sonra servis yapabilirsiniz.

                                                                                                                     Afiyet Olsun...

This entry was posted on Pazar, Nisan 25, 2010 at 18:26 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

arkadaşım yorum panelin bende hala hatalı yaniyazmak için açtığımda yazılarımın neredeiki satırını göremeden yazıyorum inşallah hatasız yazarım.
bende doğuluyum eşimde mardinli haliyle bizim kültürdede zeytin yağlı yok.
bende zeytin yağlıları severim ama bizim yemeklere tercih etmem:)

enginar mevsimi çıktı blog arkadaşlarıda sık sık yayınlamaya başladı.
gerçektende çok yararlı vede lezzetli bir sebze.
sunumunda çok şık olmuş.

ellerine sağlık

25 Nisan 2010 18:36

Çok nefis görünüyor. Ellerinize sağlık. Çok severim ben enginarı.

25 Nisan 2010 20:28

canim cok tesekkur ederim elimizden geldigi kadar iste yapacagiz mecburen. En azindan cocuklar icin, neyse benim yorum panelimde gercekten bir sorun gorunmuyor. Oteki bilgisayarimda karsilasiyorum bu problemle ama elimdekinde hic olmadi tahmin ediyorum ki bilgisayarla alakali bir sikinti.
Sevgilerimle...

26 Nisan 2010 05:59

Bende artik seviyorum Humeyra'cigim cok tesekkur ederim.
Ilk denememdi ama guzel oldu hamdolsun.
Sevgilerimle...

26 Nisan 2010 20:17

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz