Asr-i Saadete inceden bir yolculuk...  

Posted by Tespih Taneleri... in ,


Merhaba canlar sizleri bazen asr-i saadet donemine goturmek istiyorum. O zamanlarda yasanan bazi beni cok etkileyen olaylari yazacagim. Arada o doneme takilip kaliyorum. Efendimiz buyuruyor ki:

''Ashabim yildizlar gibidir, hangisine uyarsaniz uyun kurtulusa eresiniz''

Ashab-i Kiram cok hassas, cok ince, gozu pek, Allah yolunda olmek icin ozellikle dua eden, gozyaslari hic dinmeyecek kadar duygusal o kadar Allah'tan korkan her biri hakkaten bir yildiz gibi piril piril mubarek insanlar. Allah Rasulu(sav) buyuruyor ki:

''Ashabim hakkinda Allah'tan korkun, ashabim hakkinda Allah'tan korkunda onlari benden sonra tavizlerinize hedef ve nisan tutmayin.''''Ashabim anildigi zaman dilinizi tutunuz! Onlarin sanlarina layik olmayan bir sey soylemeyiniz.''
''Ben her bir gunah icin sefaatciyim, yalniz sahabilerimi hor gorenlere ve onlari sovenlere sefaat etmem''

Allah Rasulu(sav)'in ashabina verdigi onem acikca belli oluyor degil mi canlar? Burda yazdigim sadece ashabi hakkinda ki bir kac hadis-i serif daha cok var. Ben bu hadislari ilk okudugumda Efendimiz(sav)'in bu kadar deger verdigi insanlari tanimak icin kollari sivadim. Okudukca hayretler icinde kaldim dogrusu. Biz onlar gibi mumkun degil olamayiz ama belki biraz benzemeye calisabiliriz. Mesela size bir iki tane okudugum yasanmis yazilardan alinti yapayim:
Hz. Omer(ra) der ki:
__ Allah'in Rasulu(sav) sadaka vermemizi bize emr ettiler. Bu emir yanimda bir hayli mal bulundugu bir zamana tesaduf etmisti. Kendi kendime dedim ki bugun Ebu Bekir'i hayir yapmada gececegim, zira onu hic bir zaman gecememistim. Hemen kostum malimin yarisini Allah'in sevgilisinin huzuru saadetine getirdim. Kainatin taci sordu:
__ Ya Omer ailene ne biraktin?
__ Bu getirdigimin mislini biraktim eyy Allah'in Rasulu!
Bu sirada Hz. Ebu Bekir geldi ve butun malini Allah Rasulune takdim etti. Alemlerin Fahri O'na da sordu:
__ Ya Ebu Bekir, ailene ne biraktin?
Siddik-u Ekber su cevabi verdi:
__ Ben onlara Allah ve Rasulu'nu biraktim!
Ben icimden dedim ki, artik Ebu Bekir'i hicbir seyde gecemeyecegim.

Yine birgun alemlerin Efendisi(sav) ve onun muazzam sahabilerinden bazilari bir gole girdiler. Kainatin taci soyle buyurdular:
__ Herkes arkadasina dogru yurusun!
Bunun uzerine herkes arkadasina dogru yurudu. Yalniz alemin Fahri ile cihan siddiki Ebu Bekir kaldilar. Peygamber, siddiki Ekber'e kadar yurudu O'nu kucakladi ve buyurdu:
__ Allah'a kavusuncaya kadar dunyada bir dost edinseydim, gercekten Ebu Bekir'i dost edinirdim. Fakat o benim arkadasimdir.

Allah Rasulunun mukaddes dudaklarindan dokulen bu hakikat incilerini gonul kulaklarimiza kupe yapmaliyiz. O'nun kutlu sahabilerini derin bir ask ve muhabbetle sevmeliyiz. Onlari sevmeyenlere saadet gunu yok. belki azab geceleri vardir.
Hazret-i Ebu Bekir(ra) buyurdu ki:
''Musluman olduktan sonra, ibadetin zevkine varmek icin doyasiya yemek yemedim. Rabbime kavusmak aski ile kanasiya su icmedim!
Eyy dunya davulunu dovup duranlar!
Hani sizde bu asktan bir iz, bu sevgiden bir eser!

This entry was posted on Salı, Nisan 20, 2010 at 19:18 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

8 yorum

Bir tevekkül istiyorum Rabbim! Sana giden yollarımı açan.. Yüreğime bir fetih; Hasretlerime bir vuslat..
Fazlından bir tevekkül istiyorum ey Rabbim! Beni Sana bağlayan, yalnız Sana, sadece Sana.."


paylaşım için allah razı olsun...selam ve dua ile...

20 Nisan 2010 09:34

Cumlemizden Rabbim razi olsun insaallah, insan duygularini ancak bu kadar guzel ifade edebilir cok tesekkur ederim canim degerli yorumun icin.Okurken bayagi haz aldim dogrusu.
Devamini beklerim arzu hal ile...
Sevgilerimle...

20 Nisan 2010 12:46

bizlerle bu yazıları paylaştığınız için allah sizden razı olsun.BU yazıları okurken bazen ne kadar boş ve faydasızişlerle uğraştığımı kendi adıma düşünüyorum.Bizler elbette onlar gibi olamayız. Ama onlar gibi olabilmek için ne kadar çaba sarfediyoruz acaba ?
sayfanızı büyük bir ilgi ile takip ediyorum allah yar ve yardımcımız olsun İnş....

20 Nisan 2010 23:11

hola amiga, llego a dejarte mi amistad.

21 Nisan 2010 04:50

La abela frescotona:

Hi, I dit not understand what you write. I am sorry.

21 Nisan 2010 07:10

Degerli yorumun icin cok tesekkur ederim canim benim, bir seyler hatirlatablirsam size ne mutlu bana.
Sadece kendimizi biraz daha sik sorgulamamiz gerektigi kanaatindeyim. Ki onlarla aradaki farki yakalayip en aza indirmeye gayret edelim.
Rabbim cumlemizden razi olsun. Allah'a emanet ol.
Sevgilerimle...

21 Nisan 2010 07:15

selam aleyküm:)
bloğunuzu yeni keşfettim hatim bloğumu izlemeye aldığınızı görünce tanımak isteyip geldim iyiki gelmişim Allah razı olsun harika paylaşımlarınız var faydalanmak için sık sık uğrarım nasipse sizde cüz almak istermisiniz hatim için??
sağlıkla kalın

21 Nisan 2010 17:05

LAMENTO QUE USTED NO ENTIENDA MIS ESCRITOS, EL CONTENIDO DE LOS MISMOS, SON MUY SIMPLES Y FAMILIARES.
SEGUIRÈ LEYENDO SU HERMOSO BOLG. GRACIAS.

22 Nisan 2010 04:46

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz