İslamın Işığında Aşk ve Evlilik  

Posted by Tespih Taneleri... in ,



İffet ve ismet timsali Aise(ra) hayatinin en tatli gunlerini Kainatin Efendisi(sav) ile beraber geciriyordu.O'ndan bir nefes olsun uzak kalmak istemiyordu. Hatta geceleri uyanip Allah Rasul'unu yaninda bulamayinca gonlune acilar damla damal iniyordu. Aci ve izdirap icinde kivraniyor, dili inciler saciyordu:


''Ey kokusu guzel Peygamber! Sabretmek aslinda guzel birseydir. Fakat Sen'in ayriligina sabretmek  guzel olmak soyle dursun ayiptir ustelik. Nasil ki balik susuz olmazsa, bende sensiz olamiyorum!
Baliklarin suyu sevdigi gibi,
Bende SENI SEVIYORUM EYY NEBI!

HIC DINMEYECEK MI HICRANIM BENIM?
NASIL DA YANMADA BU CANIM BENIM!
EYY YILDIZLARLA DOLU MAVI GECELER!
IZDIRAPLA DOLU HER ANIM BENIM!
DERDIM BASTAN ASKIN, OYLE ZAMAN KI,
ANCAK HAKK'TAN OLUR DERMENIM BENIM! -Aise (ra)
                                                                  
Rasul'e askini daha nasil anlatasaydi ki guzeller guzeli Aise anamiz. Ben hep ozenirim onlarin evlilik hayatlarina. Tartismaları oldu, sakalastiklari oldu, yokluk zamanlari oldu... Hayatta insanin basina ne gelebilecekse yasadilar. Ancak hep bir saygi ve sevgi cercevesinde. Zaten bu kadar cok seyle imtihan olmalarinin tek sebebi her olayda nasil davranmamiz gerektigini bize gostermek. Dusunsenize bir aile nasil olur, ask nasil yasanir, bir insan en cok ne kadar sevilir, cinsel hayattan, yemek, hatta alisverise kadar herseyi bize cok net bir sekilde yasayarak anlattilar. Bizim onlarin hayatini iyice bilip, ogrenip kendi yasantimiza aksettirmemiz lazim.
     
Daha evrende hic bir sey yaratilmamisti ki Allahu Teala Efendimiz(sav)'in nurunu yaratti. Nurundan once ''hub''sevgi kelimesi tecelli etti. Arapcada  ''hub'' sevgi demektir. Oyle sevdi ki O'nun hurmetine insanlari, dunyayi ve esyalari kisaca on sekiz bin alemi yaratti.

O bir su kadar duru ve bir elmas gibi ak
Sanki cennet ufkundan caglayan billur irmak
O'dur iffet timsali, guzelligin iklimi
Ve essiz inciye denk tutayim ben kimi?

Peygamber sairi Hasan b. Sabit(ra)'dan Aise(ra)'ya


İste Cenab-i Aise'nin Nebiler serverinin katindaki yuksek derecesi. Aise(ra) feyyaz bir akil ve suura sahipti. Gonlu icinde pnarlar caglayan bir gonuldu. Gah yarali bir ceylan gibi cirpinir, gah basi kesik bir mum gibi yanar, gah Allah  korkusuyla titrerdi. Nice bin ask ile pervaneler gibi donup dururdu. 
         
Bu sebeple Nebiler Nebisi onu herkesten ziyade severdi. Hatta bir defasinda Cebrail, bir yesil kumas uzerinde Aise'nin resmini Allah Rasul'une getirdi ve dedi:
'Eyy Allah'in Rasulu! Dunya ve Ahirette bu senin zevcendir!
Aise(ra), bu gokler dolusu devlet karsisinda gozyaslarini tutamadi.
Ulviyetin boylesi...


Allah'in Rasul'unu Aise(ra)'ye gosterdigi muhabbetin sebebi su iki hadisten anlaşılabilir. Peygamber Efendimiz(sav) buyurmuslardir ki:


''Bir kadinda dort meziyyet aranir; Servet, guzellik, soyluluk, dindarlik...Sen dindar olana ragbet et...


''Sizin iyiniz ailesine karsi iyi olaninizdir, icinizde ailesine karsi en iyi olaniniz ise benim!


Bir erkek yetistiren, bir kisi yetistirmis olur.
Bir kadin yetistiren, bir aile yetistirmis olur...


Ask ve sevgi cok guzel ve yasanilasi duygulardir. Son bir kudsi hadisle bitiriyorum arkadaslar. Allah Teala olcu bildirmis bize. Dinimizde herseyin olcusu vardir.


Allah Teala buyurmustur ki:


''Benden cok sevdigini elinden alirim, benden cok korktugunu basina musallat ederim''


Olcu bu canlar sevgilerimle...


Husna

This entry was posted on Çarşamba, Nisan 28, 2010 at 07:25 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

12 yorum

İnşallah ölçüyü aşmayan insanlardan oluruz. Allah razı olsun bu güzel yazı için. Teşekkürler

28 Nisan 2010 10:01

yazılarınızı dikkatle takip etmeye çalışıyorum ... çok güzel bir paylaşım olmuş . dua ile

28 Nisan 2010 12:56

İslamın Işığında Aşk ve Evlilik, isimli bu paylaşımınız için çok teşekkür ederim.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

Saygılar.

28 Nisan 2010 13:41

Amin diyorum tum kalbimle Humeyra'cigim. Ben tesekkur ederim sana kabule sayan dualrinla birlikte...
Sevgilerimle...
Evra ile takip ettigine sevindim canim. Yazimi begendigine de...
Her sey gonlunce olsun...
Fuat Gencal ben tesekkur ederim guzel yorumunuz icin...
Hep beraber emanet olalim insallah Yaradan'a...
Saygilar bizden...

28 Nisan 2010 18:25
HaLeN  

sevgili Hüsna...
bu yazıda Hz Aişeden bir kısa şiir kayda geçirmişsin rica etsem bu sözü hangi olay için söylediğini eğer bilginde ise paylaşır mısın.... Söz sanki ifk hadisesi üzerine söylenmiş gibi lakin sen sanki efendimizden ayrı zamanları için söylenmiş gibi konumlamışsın yazında....
Bu bilgi benim için oldukça önemli, kaynağını ve dağarcığındaki bu sözle alakalı bilgiyi paylaşırsan sevinirim...
selamlar,dular dedim üzerine sevgiyle el salladım gitti :)

8 Şubat 2012 13:33
Adsız  

sevgili Hüsna...
bu yazıda Hz Aişeden bir kısa şiir kayda geçirmişsin rica etsem bu sözü hangi olay için söylediğini eğer bilginde ise paylaşır mısın.... Söz sanki ifk hadisesi üzerine söylenmiş gibi lakin sen sanki efendimizden ayrı zamanları için söylenmiş gibi konumlamışsın yazında....
Bu bilgi benim için oldukça önemli, kaynağını ve dağarcığındaki bu sözle alakalı bilgiyi paylaşırsan sevinirim...
selamlar,dular dedim üzerine sevgiyle el salladım gitti :)

Hale N.

8 Şubat 2012 13:33

Sevgili Hale N. Ben Necati Bursali'nin kitabindan alinti yaptim. Bu siir ifk hadisesinin hemen pesinden degilde, O'ndan ayri kaldigi her zaman da hissetigi duygular gibi yazmis yazar. Beni cok etkilimisti bu kitap... Tavsiye ederim, okursan beni daha iyi anlarsin...:))
Sevgiler (ne zaman istersen bana yazabilirsin canim...)

9 Şubat 2012 10:30
HaLeN  

cevap için teşekkür ederim can...
Tmm inş. Daha iyi anlamak adına kitabı kendim okuyayım bakalım :)

mukabil sevgi selam ve dualarla
(bloğunu bu kadar güzel yapmaya devam edersen evet sana yazmayı isteyeceğime emin olabilirsin ;):)

10 Şubat 2012 12:20
HaLeN  

Peki BUrsalı nın hangi kitabı okumam gereken ? (unutunca geri dönmek gerekiyor :))

10 Şubat 2012 12:22

Ehli Beyt iffet ve ismet timsali Hz.Aise (ra) celik yayinevi
Cook eski yillarda aldim belki simdi yeni baskisi vardir. :))
Kitabi aglaya aglaya okudum, cok akici ve duygu yuklu bir anlatimi var beni cok etkilemisti. Hatta esimle aramiz da konusmustuk artik bana AISE diye sesleniyor. Hatta dugun davetiyemi de Aise diye bastirmisti.:))
Sevgilerimle

10 Şubat 2012 15:00

http://tespihtaneleri.blogspot.com/2010/04/hazreti-aise-validemiz-ra.html Kitap tavsiyelerimde yayinlamisim kapagina bakabilirsin..:))

10 Şubat 2012 15:04
HaleN  

netten uzak kaldım ama bu sürede sorduğuma cevap gelmiştir mutlaka yı aklımdan çıkarmadım dı... yanılmamışım :)

candan tşkkler (buarada muhabbetiniz daimi olsun inş... darısı başıma :p)

28 Şubat 2012 20:32

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz