Sütlü İrmik Tatlısı  

Posted by Tespih Taneleri... in


Bugun size cok hafif bir tatli tarifi yazmak istiyorum ve her zaman ki gibi cok kolay. Bu tatliyi ilk yedigimde hic hosuma gitmemisti. Ama sonra ben yaptim cok guzel oldu. Ben bilindik tarifine bir seyler ekledim daha lezzetli oldu ve daha cok begenildi. Hatta gecen bir arkadasim ameliyat oldu, sutlu tatlilari cok sever diye yaptim goturdum. Kendide, oglu Yunus Kerem'de  cok sevdi. Zaten en cok hosumuza giden hafifligi bu tatlinin.

Malzemeler:

1 kg sut
1 su bardagindan bir parmak eksik irmik
1 su bardagi seker
4 yemek kasigi hindistan cevizi
50 gr tereyag(olmayadabilir)
1 paket vanilya

Derin bir tencereye bir kilo sutu, irmigi, sekeri, hidistan cevizinin iki kasigini  iyice karistirip orta ateste kaynayana kadar pisirelim. Kaynamaya basladiktan sonra yagi ekleyip 10 dakika daha pisirelim. Sonrasinda da ayirdigimiz geri kalan hindistan cevizini ve vanilyayi ekleyip. bir tasim kaynattiktan sonra herhangi bir borcama dokun. Soguduktan sonra uzerine tarcin ya da ceviz kirigi ile susleyebilirsiniz.Benim oglum tarcini cok sevdigi icin tarcin kullaniyorum ama ufalanmis cevizle biraz tarcini ovup suslerseniz cok daha lezzetli oldugunu goreceksiniz. Demistim size cok kolay diye bu kadar iste. :)
Hoscakalin canlar...
                                                                                                                  Afiyet Olsun...

This entry was posted on Cumartesi, Nisan 17, 2010 at 07:06 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 yorum

Gul ile pek bir hos durmus. :) Canimiz cekti dogrusu. Elinize saglik efendim. Hayirli gunler...

17 Nisan 2010 07:16

ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

17 Nisan 2010 09:02

Tesekkur ederim arkadaslar. Sizlere de hayirli gunler

17 Nisan 2010 09:08

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz