Sütlaç  

Posted by Tespih Taneleri... in


Merhaba dostlar, sutlaci benim oglum cok sever ve her yaptigimda bir oturusta bir kac kase dibini bulur. Dun yine tutturdu sutlac diye. Bayagi yorgun ve de halsiz olmama ragmen dayanamadim ve yaptim. Aslinda bende cok severim. Ozellikle firinda olursa... Sizde isterseniz  hazirladiginiz kaselerden bir kac tanesini firinin izgara bolumunde 230 derecede ( devamli kontrol ederek ) pisirebilirsiniz. Inanin ki bana daha lezzetli oluyor. Malesef benden baska da firinda seven yok evde. Her sefer kizim bana ''anne hep bundan yap'' der ama abisi ne yerse o da onu yiyiyor. :)

Malzemeler:
1 kg sut
1,5 cay bardagi pirinc
3 yemek kasigi un
1 litre su
2,5 su bardagi toz seker
Tarcin
2 paket vanilya

Oncelikle pirinci yikayip haslayin. Ayri bir yerde tencereye sutu ve suyu doldurun. Unu ve sekeri sute ekleyip iyice cirpin. Agir ateste pisirmeye baslayin. Ayri bir yerde haslanmis pirincleride ekleyin. Karistira karistira yarim saat kaynatin. Istediginiz kivama gelince atesten alin ve vanilyalarini ekleyin. Kaselere doldurabilirsiniz. Soguduktan sonra tarcin serpebilirsiniz. Bazilari da un yerine pirinc unu kullaniyorlar. Bence boylesi daha guzel cunku pirinc unlu sutlac firinda yapildiginda hos olmuyor ancak unla yapildiginda isterseniz firina atabilirsiniz. Yine de tercih sizin...

                                                                                                         Afiyet Olsun...

          

This entry was posted on Salı, Nisan 06, 2010 at 05:55 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

ellerine sağlık....sevgiler.

6 Nisan 2010 08:57

Tesekkur ederim canim..

6 Nisan 2010 12:30
Adsız  

ellerine sağlık sütlaç hem hafif hem güzel bir tatlı:)))))

7 Nisan 2010 02:06

Tesekkur ederim canim aynen katiliyorum bayagi hafif bir tatli...

7 Nisan 2010 08:01

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz