Asr-i Saadetten Hikmet Damlalari  

Posted by Tespih Taneleri... in ,

       
           Ilim ve hikmet kutbu Hz. Ali(ra) bir gun Hilm alemi Hz. Ebu Bekir'e sordu: ___Ey iki gozumun isigi yuce siddik! Sen bu fazileti nasil elde ettin?
Siddik-i Ekber su cevabi verdi:
___
Birincisi; Insanlari iki kisim gordum. Kimisi dunyayi ister, kimisi ahireti...
Ben ise Mevla'yi isterim...
Ikincisi; Ben nebiyyi muhterem elinden olumsuzluk iksiri icip islam olduktan sonra dunya nimetlerinden doyasiya yemedim. Allah azze ve celle beni muhabbetullah ne'seleriyle doyurdu... Ucuncusu; Islam ile sereflendikten sonra kana kana su icmedim. Halik'in muhabbeti daha tatli geldi. Dorduncusu; Musluman olduktan sonra iki amel ile karsi karsiya geldigimde ben ahiret amelini sectim. Dunya isine iltifat etmedim. Besincisi; Butun omrumce Allah Rasulu'nun sohbetine devam ettim. Hatta O'ndan bir saat bile ayri kalmaya dayanamazdim. Butun varligimla o varlik guzelini sevdim.

*****************

EYY MUSLUMAN! GEL DE SAADETE BAK. SU YALAN DUNYAYI BIR YANA BIRAK MAZHAR OLMAK NEDIR, RABB SEVGISINE?
AKLIN ERMEDI HIC DEGIL MI YINE...

******************

Imandan mahrumiyyet, iste kapkara durum
Bu felaketli durum korkunc ucurum!

Imandir o cevher ki ilahi ne buyuktur.
Imansiz olan pasli yurek sine de yuktur!

Seraba nur olur gonlum, anarken ben o mi'raci

Beyan etmek degil hatta, tasavvurlar kimin harci?

********************

Coklari habersizdir; Iman nerde, din nerde?
Ashab-i kiram gibi hakiki mu'min nerde?
Bende inanirim der herkes, inanani yasamaz
Eyy kupkuru sevdalim, hani ya sevgin nerde?

********************

Uc sey vardir ki bunlar kimde mevcut degilse benden degildir diyor Peygamberimiz(sav):

Halim-selim sahibi olmak
Huy guzelligi
Vera sahibi olmak(supheli seylerden bile kacmak)

*******************

Evet bu dunyanin butun mal ve serveti gelip gecici bir seydi.
Asil servet: iman, islam, guzel amel ve guzel huydu.

*******************

Aise(ra) tamamiyle Kainatin Efendisine itaatkardi. Rasul-i Ekrem gibi hayatini butun aci ve sikintilarina gogus geriyordu. Gunlerinin cogunu da oruclu geciriyordu. Topyekun zaman ve mekanin  ve butun mahlukatin Peygamberi,  Aise(ra) anamizin hucresinde huzur buluyorlardi. Ne zaman oraya tesrif etseler gunes gibi bir tebessumle derlerdi ki:
''insanoglunun iki vadi dolusu mal ve serveti olsa ucuncu bir vadiye sahib olmak ister. Insanin karin boslugunu ancak toprak doldurur. Aziz ve Celil olan Allah mali ancak namaz kilmak ve zekat vermek icin ihsan etmistir. Cenab-i Allah dilediginin tovbesini kabul buyurur.''


Nasil da guzel soyluyor, nasilda dogru soyluyor kurban oldugum ya hu...

This entry was posted on Salı, Nisan 20, 2010 at 15:49 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 yorum

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz