Allah sabredenlerle beraberdir...  

Posted by Tespih Taneleri... in ,



Allah Teala buyuruyor ki:
''...(Takva sahipleri), Ofkelerini yutanlar ve insanlarin kusurlarini bagislayanlardir. Allah iyilik edeleri sever''
                                                                                                           Ali Imran\ 134
Allah Teala buyuruyor ki:
''...Bununla beraber kim sabreder, (suclari) orter (bagislarsa) iste bu, suphesiz elbet azm olunacak (en hayirli)
islerdendir.  Es-Suara\43
                                                                                                                     
Ebu Hureyre(ra)'den rivayet edilmistir:
Bir adam Rasulallah(sav)'a soyle dedi:
''Ya Rasulallah(sav) benim bazi yakinlarim var, ben onlara gidip ziyaret ediyorum, onlar bana gelmiyorlar. Ben onlara iyilik ediyorum, onlar bana kotuluk yapiyorlar. Ben onlara karsi yumusak davraniyorum, onlar ise bana cahilce davraniyorlar.''


Bu soz uzerine Rasulallah(sav) Efendimiz buyurdu:
''Eger sen, gercekten dedigin gibi isen, sanki onlara yakar kul yedirmis gibisin( onlarin yuzunu kul rengine ceviriyorsun). Sen bu hal uzere devam ettigin muddet, onlara karsi Allah'in yardimi seninle beraber devam edecektir...(Muslim)

Arkadaslar ben cok buyuk mucadelelerle kapandim ve gercekten agir imtihanlar yasadim. Ancak kendime bir cizgi belirledim ve o cizginin disina hic bir zaman cikmadim. Tam itikat tam teslimiyet...
Benim olcum ayet ve hadisler olmustur ve Hamdolsun aynen hadisi serifte belirtildigi gibi Allahu Teala'nin yardimi her zaman benimle oldu. Ayetleri hadisleri hayatimiza gecirmedikce tam huzuru bulmamiz cok zor hatta imkansiz. Bildiklerimizi yasasak bile yeter insallah...

Allahu teala buyuruyor:
''Ey mu'minler!(itaatkari, asi olandan ayirt etmek icin) sizi biraz korku, biraz aclik, biraz da mallardan, canlardan, mahsullerden yana eksiltme ile, and olsun imtihan edecegiz.(Ey Habibim) sabredenlere (lutuf ve ihsanlarimi ) mujdele''     Bakara suresi\155
''...Ancak (Allah yolunda) sabredenlere mukafatlari hesapsiz verilecektir''  Ez-Zumer suresi\10


''Her kimde sabredip suc bagislarsa, iste bu (sabredip bagislamak) islerin en hayirlisindandir.'' Es-Suara\43
''Ey iman edenler! Sabirla ve namazla Allah'dan yardim isteyin. Muhakkak Allah'in yardimi sabredenlerle beraberdir.''    Bakara suresi\153

Bu sekilde sabretmeyi emreden ve faziletini bildiren pek cok ayet-i kerime vardir, ben size bir kac tanesini yazdim...Riyazu's Salihin'den bir tanede daha hadisle sabir mevzuunu acalim:

Ebu Yahya Suhayb bin Sinan (ra)'dan rivayet edildigine gore Rasulallah(sav) Efendimiz soyle buyurdu:


''Mu'minin durumuna gercekten hayret ediyorum. Cunku onun her hali kendisi icin mutlaka hayirlidir. Bu ise mu'minlerden baskasi icin soz konusu degil. Eger mu'mine kendisini sevindirecek bir sey isabet ederse sukreder, bu onun icin hayirli olur. Eger ona bir kotuluk ulasirsa sabreder, bu da onun icin hayirli olur.''Muslim
    
Canlar biraz daha acarsak hadisi kamil bir mu'minin, kederli ve sevincli butun hayati kendisi icin hayirlarla doludur. Her iki haline de sukur ve riza gosterdigi takdirde Allah Teala onu mutlaka mukafatlandiracaktir.
Kamil bir mu'min hayrin da serrin de Allah'tan olduguna inandigi icin, kedere sabreder, ecir alir ve sevince sukreder yine sevap kazanir. Imani olmayanlar ise kari kendilerinden ve zarari Allah'tan bildikleri icin, her halukarda zarardadirlar. Musibet (keder ve zarar) gelip cattiginda isyan ederler. Nimetin karsiliginda ise, sukretmezler. Bu sebeple de nimet bir gun ellerinden gider de helak olurlar...

Itikat, itikat illa itikat arkadaslar...

This entry was posted on Pazar, Nisan 25, 2010 at 06:26 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

9 yorum

Allah razı olsun... bu nasıl bir blog ki her sayfasını ayrı ayrı arşivlemek istiyorum. kitap gibi elimin altında olsun istiyorum....

25 Nisan 2010 12:12

Guzel paylasimin icin Allah razi olsun arkadasim
Rabbim hepimizi hayirli insan,Islami en duzgun en dogru sekilde yasayan muslumanlardan eylesin..
selam ve dua ile

25 Nisan 2010 13:34

Tesekkur ederim arkadaslar benim icin cok degerli olan yorumlariniz ve guzel dualariniz icin...
Allah hepinizden razi olsun hersey gonlunuzce olsun...
Bilmukabele selam ve dua ile...
Amin sevgili meknun binlerce kez amin...
Sagolasin iki dirhem bir cekirdek blogumu begendigine cok sevindim...

25 Nisan 2010 13:42

Allah razı olsun. Vesile oldunuz güne ayet ve hadislerle başladım.

25 Nisan 2010 14:25

Senden de Allah razi olsun canim benim...

25 Nisan 2010 17:23

Allah cümlemizi yaşadığı gibi değilde inandığı gibi yaşayanlardan eylesin selam ve dua ile saygılar..

25 Nisan 2010 18:15
Adsız  

Allah razı olsun canım bu sabahta iman damlaları ile tertemiz ediyorsun kalbimizi ..

Gül y.

26 Nisan 2010 10:29

Rabbim cumlemizden razi olsun Gul yenge. Allah hic bir fedakarligi karsiliksiz birakmaz. Yeter ki sabir da toprak gibi olmaya devam edelim insaallah...Sevgilerimle...

26 Nisan 2010 14:13

Tesekkur ederim Nakrekesmis amin insallah...
Sevgilerimle...
Bu arada hosgeldin aramiza...

26 Nisan 2010 20:20

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz