Yuz Yillar Once Yasanan Bir Askin Hikayesi...  

Posted by Tespih Taneleri... in




















Bismihu;
Esirgeyen ve bagislayan Allah'in adiyla,
Once soz vardi,hayat sonradan geldi,
Once cile vardi, ihsan arkadan geldi,
Once istiyak arkadan sebat geldi,
Sozun yaratilisi;
Zuleyha'nin yaradilisindan evveldi
Adem ki ona butun isimler ogretildi,
Yusuf'un kaderi Zuleyha'ya tecelli,
KUYU...
ZINDAN...
Once cile arkadan ihsan.
Zuleyha vazgecti mi masukundan?
Yusuf dedi Zuleyha ask zorlu bir sinav,
ben bu sinavi bastan ve gonullu mu kaybettim?
Hayir iste...
Yitirmis gozuksemde kazancimsin sen benim,
ve ser gibi gorunsemde goreceksin,yitirdigin ne varsa benim sana actigim kuyuda, hayrin olacagim sonunda....
Yusuf, dedi Zuleyha, sana gel kaderim ol demem, O kadar ki gulde ki sevda, coldeki ates kadar kadersin bana...
KOLAY DEGILDI ELBET...
Zuleyha gibi yanmak
Yakup gibi aglamak sevdigine...
Aradigina Zuleyha bekledigine Yakup olmak....
Zuleyha Yusuf'un gececegi yere oturdu ve Yusuf'u gorunce oyle bir AHH etti ki;
Yusuf atinin uzerindeydi, elindeki kamci o AHH'tan alev aldi ve Yusuf kamciyi tasiyamadi etti. Atinca Zuleyha bagirdi;
Eyy Allah'im su hale bak, O yuceler yucesi peygamber, ben bir garip kadinim ama benim gonlumde tasidigim atesin zerresi
O'nun eline intikal edince tasiyamiyor atiyor'dedi..
Ondan sonra Attar buyuruyor ki;
iste devrin Zuleyha'lari olmasa,yusuf'un kiymetini kim bilecek?
Zuleyha;
Gulusu sadakayken, Yusuf'un bir gulumsemesine dilenen
Leyla'nin, Sirin'in, Asli'nin ve daha nicesinin masuk olmak varken nasibinde;
Yar gulseninde guzeller gonca gul iken'
aska dusen, dile dusen, derde dusen, Mecnun olan Ferhat olan, Kerem olan bir kadin...
yuregi diken diken...Mahzun, mahcup, siyahkar....
Kinayanlara;"benim yerimde olsaydiniz siz de kinananlardan olurdunuz" diyerek Yusuf'un guzelligini askina sahit getiren,
Yaraticinin cemalinin tecellisi olan o guzellik karsisinda ellerini dograyan kadinlarin,dillerini baglayan
sadece yuregini ve askini konusturan ... Curetkar bir kadin...
Zuleyha'nin kalbine siyah bir nokta duser
atesle sinanir Yusuf, denizler ortasinda...
Yusuf en cok Zuleyha'nin gozlerine muhurluyken guzeldi, Zuleyha'ysa Yusufsuz bir dunyaya haram kilarken kendini....
Yusuf suclarin en guzelidir, Zuleyha tovbelerin....
Zuleyha ,Yusuf'a bir mektup yazmaya baslayinca Yusuf diye basladi, Yusuf diye bitirdi..
Gordu ki hitaptan oteye gecemedi.
Anladi ki askin namesinde ser-nameden ote kelam yok..
Ve Zuleyha'nin lugatinda Yusuf'tan ote sozcuk yok...
Uzerinde kanli beyaz gomlegin...
Gelirsin,kopar icimde firtinalar
Bozgun yerine ugrar ardinda yuregim
Tutunamamda bakislarina, ucurumlarindan gozlerinin
Duserim dipsiz kuyulara
Yusuf yerine,
ben Zuleyha...
Nedir ki curmum asirlardir,kinanasi bir kadinim.Atsinlar beni kuytu zindanlara cemalinden bi haber hasimlarim Yusuf'un yerine; ben ZULEYHA raziyim...
Kabul eyle tovbemi, raziyim Yusuf'un dininden, yarattin ya beni Adem'in kemiginden..
Ayirma hic olmasa ismimi Yusuf'un isminden...
Ah sen keske ferhat olmaya ozenseydin
Mecnun olup collere dusmeseydin..
Ferhat olup daglari delseydin
Gosterseydin askini dillere dusurseydin
Mecnun olup kendinden gecmeseydin..
Oysa ki her insan biraz Mecnundur biraz da leyladir...iste bu yuzden
ASK HEP IMKANSIZDIR....
Kalbinin buyuklugu terk edebildiklerinin miktariyla olculmekse ASK'in adi;
Zuleyha kalbin sinirsizligi kadar ASK ti...
coldeyim,susuzum.dudagin bana Leyla.
Kuyularda Yusuf'um,sozlerin bana Zuleyha.
Ateslerde ibrahim'im .gozlerin bana derya.
Sancilar icinde Meryem'im. bakisin bana Isa.
Yaralar icinde Eyyub'um. Hasretin bana sifa..
Oluler icinde oluyum. Ellerin bana musalla....

-Alinti-

(Ben cok etkilendim,umarim ayni seyleri hissetmisizdir, aski anlamakta, yasamakta cok zor...yuzyillar once yasanan bir askin
hikayesi...)

This entry was posted on Çarşamba, Mart 31, 2010 at 11:01 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 yorum

merhaba bloğuma hoşgeldiniz, profilinizdeki sen istanbul kokardın ne güzel, reyyan'a güzel dilekleriniz için teşekkür ederim güzel paylaşımlarda buluşmak üzere.. sevgiler

1 Nisan 2010 10:31

Rica ederim canim, Reyyan ismini gercekten cok severim. Ayrica sende hosgeldin...

1 Nisan 2010 11:03

Çook çok beğendim,çok etkilendim Reyhancım...Bir süre sonra bende bloğumda paylaşmak isterim aynı hikayeyi izin olursa.Tabi senin linkinide veririm.Çok güzeldi ya.Yoğun iş temposu arasınd aokudum kendimsen geçtim..Sevgiler,selamlar arkadaşım.

1 Nisan 2010 11:05

Oncelikle benim adim Husna,yaziyi begendigine cok sevindim. Bende ilk okudugumda cok etkilenmistim. O yuzden paylasmak istedim sizinle. Zaten ben bu bloguda ancak hissettigim, yasadigim ya da en cok etkilendigim konulari yazmak icin actim. Tabi ki yaziyi yayinlayabilirsin linkimle beraber...
Guzel yorumun icin ayrica tesekkur ederim canim...

1 Nisan 2010 12:02

Bu arada profilimde yazilan SEN ISTANBUL KOKARDIN'i siirlerim bolumunde tamamini okuyabilirsiniz...Benim cok begendigim bir siirdir.

1 Nisan 2010 12:04

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz