Sözde İzmir Köftesi  

Posted by Tespih Taneleri... in



Gecen gun kiz kardesim bana ''ablacigim hep pasta tarifleri yazmissin birazda yemek tarifleri yazda basimiz sikisinca acip bakalim'' dedi. Bende istek uzerine yazdigimi soyledim. Neyse onun hatirina kolay yapilabilecek yemek tariflerini de paylasayim sizinle. Kolay diyorum cunku bende pratik yemekleri seviyorum. Mesela dun yaptim bu yemegi hem hafif hem de lezzetli oldu.

Kofte icin:

250 gr kiyma
1 kuru sogan rendesi
1 cay kasigi kara biber
1 cay kasigi tuz
1 yumurta
yarim demet maydanoz
1 su bardagi kurutulmus, ufalanmis ekmek(bildigimiz kofte yani)
sosu icin;
4 ve ya 5 tane patates
1 adet kirmizi dolma biber
1 adet sivri biber
4 yemek kasigi salca
2 domates
3 yemek kasigi yag
1 tatli kasigi tuz
Arzunuza gore bolca kekik

Oncelikle koftenin malzemelerinin hepsini bir kaba koyup iyice yogurduktan sonra kizartalim. Patatesleri soyup cubuk seklinde dograyalim. Domatesleri rondoda cekelim, biberleri de arzunuza gore isterseniz yemegin icine dograyin, isterseniz domatesle birlikte rondoda cekebilirsiniz. Tencerede yagi kizdirdiktan sonra salcalari kavurup domatesi ve biberleri koyalim. Sonra da patatesleri atip iyice kavuralim. Tuzunu atalim ve ustunu gececek kadar su ekleyip pisirelim. Patatesler pistikten sonra yassi bir tepsiye dokelim. Kofteleri patateslerin aralarina dizelim,uzerine bolca kekik gezdirelim. Gordunuz mu cok kolay iste.
Bazen patatesleri de kizartip yaptigim oluyor ama tercihi size birakiyorum.
Afiyet Olsun...

This entry was posted on Çarşamba, Mart 24, 2010 at 08:15 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 yorum

Sözde değil ablacım özde izmir köftesi buuuuu :D Mutlaka deneyeceğim. Teşekkür ederim.

26 Mart 2010 03:41

ben de ben de ....: )en çok ben istiyodum bu tarifi sağol.ablam...

30 Mayıs 2010 00:45

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz