Mardin Yöresine Ait Bulgur Pilavı...  

Posted by Tespih Taneleri... in

Merhaba canlar, gecen gun bulgur pilavi cekti canim. Hadi yapayim dedim. Daha atesten yeni indirmistim ki bizim yorenin yemeklerini seven bir arkadasim geldi. Ikram ettim haliyle o kadar begenmis ki, bugun de tarifini almak icin aradi. Bende buraya yazayim dedim. :) Ikram demisken aklima Hz. Ali'nin bir sozu geldi. Paylasayim sizinle...

Bir gun sahabelerden biri Hz. Ali'yi (ra) yemege cagirmis. O'na demis ki,
'' Ya Ali canin ne istiyor soyle yapayim, sana ikram edeyim''
Mubarek buyurmuski,
'' Benim icin ozel bir sey yapma. Ancak evde ne varsa onume koy.''
diye latife yapmış. Ne kadar hassas, ne kadar ince, ne kadar mubarek insanlar ya hu. Edep timsali insanlar...

Neyse tarife donelim. :)

Malzemeler:

2 su bardagi bulgur
2 yemek kasigi salca
3 yemek sivi yag
1 tatli tuz
1 cay kasigi karabiber
1 yemek kasigi kisnis
2 su bardagi et suyu
1,5 su bardagi normal su

Yapilisida cok basit. Sivi yagi tencereye koyalim. Salcayi kavuralim ve bulguru ekleyip kavurmaya devam edelim. Tuzunu ekledikten sonra suyunu koyalim. Bu esas tavuk suyuna muthis lezzetli oluyor. Tek basina yemek diye yenir. Suyunu cekmeye yakin kisnisi ve karabiberide ekleyelim. Bizim oralarin sofrasindan eksik olmaz.

Afiyet Olsun...

This entry was posted on Pazartesi, Mart 29, 2010 at 13:54 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 yorum

ellerine sağlık.bu ara urfa mardin gezisi var ama işten dolayıdırki ben gidemiyorum:(( sevgilerç

30 Mart 2010 08:29

Oncelikle tesekkur ederim ama boyle bir geziyi kacirdigin icin uzuldum senin adina.Cunku oralar hakkaten insanin gezip gormesi gereken muthis bir ortami ve cok hos mekanlariyla ve de insanlariyla gorulmeye deger yerlerdir. Insallah eline bir firsat daha gecer de degerlendirirsin cok etkilenecegine eminim.

30 Mart 2010 09:28

Iyki yanimda getirmisim bir kac kio sehriyeli bulgur... Keremde cok seviyor. Yogurtla karistirip yiyoruz. Sende oyle guzel cekmissinki resmi bugun yapasim var yani :)

30 Mart 2010 12:11

Sevdigini biliyorum canimin ici yapinda yiyin sifa olsun insallah. Kerem'mim de yesinde cabucak buyusun.

30 Mart 2010 13:24

bu tarifler çok işimize yarıycak çok sağol ablacım...ellerine sağlık..

30 Mayıs 2010 00:44

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz