Icli Kofte (Bir Yemegin Guzel Olmasinin Sirri)  

Posted by Tespih Taneleri... in

Mardin'li biri olarak size yoremize ait bir tarifle merhaba demek istiyorum. Dun icli kofte yaptimYapmisken resmini cektim. Resmide cekmisken sizinle paylasmamak olmazdi. :) Her yorenin farkli tarifi var. Hepsini de tatmisimdir, ama ben size diger yorelerinkinden biraz daha degisik bir tarif verecegim. Yalniz tarif Mardin usulude sekil Malatya usulu oluyor benim koftelerim. Bizimkiler yassi sekilde yaparlar ama ben onu beceremedim. Bu daha kolay geliyor bana nedense bence daha guzel duruyor. :)

.
Annecigimin cok sevdigim halasindan aldim bu tarifi. Nezahat halacigim Rabbim hayirli omur versin. Cok iyi anlasiriz. Cok severim kendisini de, kizlarini da. Hele buyuk kiziyla frekanslarimiz acayip tutuyor ama ise basladigindan beri pek gorusemiyoruz. Guzel insanlar bana yardimci oldular. Dun telefonla konustum ve 'icli' kofte icin olculeri aldim. Malum ben yapiyorumda, iyi de oluyor ama su olcu konusu epey bir sikinti oluyor . Her neyse bugunde kiz kardesime gittik can dostlarla beraberdik. Icli kofteyi yedik beraber. Cokta begendiler sagolsunlar. Biraz zor gorunebilir ama dusunun bir hayatta guzel olupta kolay ne var? Herseyin bir bedeli var. Yine cok uzattim hemen tarife geciyorum.

Ic harci icin malzemeler:

500 gr kiyma
3 tane rendelenmis kuru sogan
1 tatli kasigi salca
2 yemek kasigi sivi yag
1 tatli kasigi karabiber
1 tatli kasigi kirmizi biber
1 tatli kasigi tuz
yarim demet maydanoz

Bulgur icin:
3 su bardagi koftelik bulgur
3 orta boy patates rendesi
150 gr cekilmis et
1 tatli kasigi nane
1 tatli kasigi kisnis
1 yemek kasigi tuz
1 tatli kasigi salca

Oncelikle bulgurun icine butun baharatlarini koyup sicak suyla islatalim ve kendini cekmesini bekleyelim. (Halacigim sen soguk su dedin ama ben sicak suyla islatinca daha kolay yoguruyorum) Bulgur kendini cekerken hemen harci yapalim. Yagi tavaya koyalim ve kiymayi kavuralim. Rondoda cekilmis ya da rendelenmis soganlari iyice pisirelim. Baharatlarini ekledikten sonra salcasini katip kavurmaya devam edelim. Maydanozunuda ekleyip sogumaya birakalim.

Simdi de bulgurun icine patatesleri rendeleyip diger malzemelerini de ekledikten sonra yavas yavas yogurmaya baslayalim. Yanimiza bir kase su alip ara ara yumusatabiliriz bulguru.
Epey bir yogurmamiz gerekiyor. Rahat rahat acabilecek kivama gelene kadar yogurun. Sonra elinize ceviz buyuklugunde bir parca alin ve avucunuzda yuvarlayin. Sonra isaret parmaginizla dondure dondure acmaya ve doldurmaya baslayabilirsiniz. Yalniz kofteleri cok kizgin yagda pisirmeniz gerekiyor. Aksi takdirde acilabilir.

Benim basima kac kez geldi sormayin ama simdi alistim ona gore yapiyorum. Artik olayi riske etmiyorum. Cok guzel bir formul buldum. Cokta ise yariyor valla. Her bir koftede Ihlas suresi bitince de Fatiha suresini okuyorum. Guzel ve lezzetli yemek yapan bir hanima sormuslar nasil her sefer boyle guzel yemek yapabiliyorsunuz diye? IHLAS SURESIni okuyorum demis. Bende duydugumdan beri okuyorum. Hamdolsun simdiye kadar da Mevlam mahcup etmedi. Sizde oyle yapin rahat edin insallah. Iste size guzel yemek yapmanin sirri...


Afiyet Olsun...

This entry was posted on Pazar, Mart 28, 2010 at 01:12 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

8 yorum

içli köfte harika gözüküyo ellerinize saglık...

28 Mart 2010 10:08

ellerinize sağlık ve afiyetler olsun arkadaşım içli köfteyi doguludan başka kimse güzel yapamaz el alışkanlıgı olsa gerek batılı olarak hiç denemedim deneyenlerin hüsranlarını gördüm))vanlılarda bu şekilde yapıo artık aklıma geldikçe yemeklre okuycam hem şifada olur emanetcilerin en güzeline emanet olun inşaALLAH HAYIRLI PAZARLAR

28 Mart 2010 10:16

Evra ile,

Cok tesekkur ederim.


Havvanur'cugum sanada tesekkur ederim guzel yorumun icin. Hani derler ya her yigidin yogurt yiyisi farklidir diye. Bu da boyle bir sey her yorenin ki farkli bir lezzet iste. Bu da turk mutfaginin ne kadar zengin oldugunu gosterir. Size de hayirli pazarlar...

28 Mart 2010 12:15

Ben yedim hemde 5 tane hakkaten çok güzel olmuştu:))))))))

28 Mart 2010 23:55

Afiyet olsun canim...

29 Mart 2010 06:59

Canim benim guzel yorumun icin cok tesekkur ederim. Bizde gonul bagliligi var biliyorsun. O yuzden hep birlikteyiz zaten.

29 Mart 2010 07:57

ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK SEVERİM OLSADA YESEM:) SEVGİLER

29 Mart 2010 12:53

Tesekkur ederim canim, yapmayi dene inanirsan yapabilirsin bence.
Her seyin bir ilki vardir nihayetinde.

29 Mart 2010 13:03

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz