Kumpir Tarifi  

Posted by Tespih Taneleri... in


Sevgili dostlar, simdi size yine cok begenilen bir tarifimi daha yazacagim istek uzerine. Kumpir sever misiniz? Eger seviyorsaniz bunu da seveceksiniz demektir. Ayy simdi Ortakoy'de olmak vardi. Kumpiri sicak sicak bogazda yemek vardi. Eskiden cok giderdim hatta Besiktas'tan Ortakoy'e kadar yururdum. Simdi zaman bulamiyorum ama acaba eskisi gibi hala o kadar guzel mi oralar diye merakta ediyorum dogrusu.
Neyse benim hayatta vazgecemedigim bir seydir kumpir. Oralara gidemeyince evde yapmaya basladim.

Malzemeler:


7 tane orta buyuklukte patates
300 gr kasar peynir
150 gr tereyag
1 tatli kasigi tuz

Uzeri icin:

Dilediginiz malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben misir ve bezelye tanelerini, dogranmis salatalik tursusunu biraz ketcap ve mayanozle cok seviyorum.

Yapilisina gecelim hemen. Patatesleri iyice hasliyalim. Hafif soguduktan sonra patatesleri rendeleyelim. Tereyagini ve kasar peynirini de rendeleyelim. Tuzunuda ekledikten sonra iyice
yoguralim. Isterseniz kaselere ayri ayri koyabilirsiniz ya da her hangi bir borcama yerlestirelim.
Servis yapacaginiz zaman, mikrodalgada ya da firinda iyice isitip uzerine malzemelerini koyun.
Illa ki sicak servis edilmeli. Gecenler de yaptigimda kasar peynirini fazla kacirmisim, size olcu
yaziyorum ama ben pek olculu yapamam aslinda. Arkadaslar hala kafa buluyorlar benimle
kaymak gibi olmus, bol buldun heralde diye, bayagi gulduk ama hic kalmadi yaaaaa.....

Afiyet Olsun...

This entry was posted on Çarşamba, Mart 24, 2010 at 13:54 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 yorum

ÇOK SEVERİM ÇOK SAĞOL..

25 Mart 2010 02:01

Rica ederim ne demek afiyet olsun...

25 Mart 2010 06:35

Çok makbule geçti ablacım. En sonki kumpir deneyimim tam bir faciaydı. :)

26 Mart 2010 03:38
Adsız  

bende çok beğenmiştim en son yaseminin evinde yemiştim.

26 Mart 2010 17:09

Afiyet olsun...

26 Mart 2010 18:39

ay abla ben her geldiğimde bunu yap başka bi şey istemiyoruz :)

30 Mayıs 2010 00:48

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz