Sütlü Mısırlı Çorba  

Posted by Tespih Taneleri... in


Yaklasik on sene evvel yasadigim bir animi anlatmak istiyorum size. Annem, teyzesinin kizi Filiz abla ve ben uc kafadar beraber bir seyler yapmak cok hosumuza gidiyordu. Canim Filiz ablacigim nazar degdik kendimize artik birak bir yere gitmeyi gorusemiyoruz bile. Degisik mekanlar kesfetmek, farkli lezzetler tatmak, guzelim Istanbulu'umuzun gormedigimiz degisik ortamlarinda bulunmak adina her hafta sonunu degerlendirmeye calisiyorduk. Bir gun ramazan ayinda iftara ciragan sarayina gitmek istedim. Zor oldu ama onlari da ikna ettim. Osmanli mimarisinin o gorkemli havasini yasamak istedim. Neticede tarihi bir mekanda guzel bir iftar hicte fena olmazdi diye dusunuyordum. Gorunce biraz icim burkuldu ama yine de guzeldi.

Istanbul bogazi harika gorunuyordu. Turk sanat muzugi esliginde cok guzel vakit gecirdik. Tabi ki cok degisik lezzetlerle tanistik, ozellikle corba servisi harikaydi. Bu animi anlatmamdaki sebebte o corba. O kadar
hosuma gittti ki hemen denemek istedim. Tarifini almak ne mumkun, benim uydurdugum ama o lezzeti yakaladigim bir corbanin tarifini paylasacagim sizinle. Hatta cok canim cekti su an bir yandan da onu yapiyorum.

Malzemeler:


1 ince rendelenmis havuc
5 yemek kasigi un
1 yemek kasigi tuz
1 kg sut
1 demet dereotu
1 su bardagi su
1 su bardagi haslanmis ya da konserve misir

Ben bu corbayi yaptigim zaman olcuyu cok bol tutarim ve ayni gun biter zaten. Oncelile havucu yarim bardak suyla hafif pisirelim. Daha sonra soguk sutu ve suyu tencereye dokun. Unu da karistira karistira ekleyin topaklanmasin. Kaynayana kadar iyice pisirin. En son olarak tuzunu, misiri ve dere otunuda ekleyip 10 dk daha pisirin. Harika oluyor mutlaka denemelisiniz. Bu arada ciragan sarayinda yedigim corbada tek tek didilmis tavuk parcalarida vardi. Tercihi size birakiyorum. Olduda kivami koyu olursa sut ya da su ile inceltebilirsiniz.

Afiyet Olsun...

This entry was posted on Perşembe, Mart 25, 2010 at 12:52 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 yorum

Adsız  

merhaba ben hüsna,bu corbanın tadını biliyorum..cok guzel ben çok beğendim..

26 Mart 2010 01:06

slm ben sibel bu hangi bölgenin çorbası acaba taminim güney doğu yanılıyormuym acaba

26 Mart 2010 17:56

Hangi yoreye ait bilmiyorum ama ben Mardin'li oldugum icin ve tamamiyle uydurma oldugu icin artik guneydoguya ait diyebiliriz canim. Ilgin icin tesekkur ederim...Bu arada bir ara dene cocuklar cok seviyor hemde besleyici bir corba.

26 Mart 2010 18:26

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz