Rahatlamanın Bir Yolu...  

Posted by Tespih Taneleri... in


Bazen dusunuyorum da oyle seyleri takiyoruz ki kafamiza, oyle dertleniyoruz ki olur olmadik. Sanki butun dunyanin yuku bizim uzerimizde, biz olmasak isler yurumeyecek, hersey aksayacak, hic bir sey yoluna girmeyecek gibi. Her seferde yasarim bunu ben. Aman ne olacak, aman nasil olacak, soyle olsun, boyle olsun... Kendi kendimizi yeriz. Hic bir seyde gelmez ya elimizden cektigimiz sikintiyla kaliriz.
Kendi kendime bir karar aldim gecenlerde. Bundan sonra hic bir seyi kafama takmayacagim diye. Yoruluyorum artik cunku, her neyse okudugum kitapta rastladigim bir hadis-i serif beni kendime getirdi dogrusu. Once sasirdim sonrada simdiye kadar neden oyle yapmadigima uzuldum. Hadis şu:

''Insanlar her islerinde hakkiyla Rabb'lerine tevekkul etselerdi, Allah'u teala zaten her islerini onlarin hayrina olacak sekilde nasip eder''

Basimin taci, kurban oldugum, mubarek insan ne guzel diyor. Anlayana tabi ki. Bende artik hic bir seyi kafama takmamaya calisiyorum ve aynen hadis-i uyguluyorum. Arkadaslar hakkaten sasilacak derecede rahatladim ya hu. Bir bakiyorum ki hersey nasilda istedigim sekli aliyor kendiliginden, istedigim gibi olmadiginda da hayirlisi boyleymis diyorum. Bu sefer dikkat ediyorum isin sonu benim istedigimden daha hayirli oluyor. Nasil hamdedecegimi sasiriyorum sonra..
Ya Rabbim boyle guzel bir peygamberle bizi sereflendirdigin icin, anlattiklarini anlama firsati verdigin icin, bu hadisleri karsima cikarip sonrada yasamayi bana nasip ettigin icin, sana sonsuz kere hamdolsun...

This entry was posted on Salı, Mart 23, 2010 at 07:46 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

Çok faydalı bilgiler Allah razı olsun...

25 Mart 2010 02:07

Cumlemizden Rabbim razi olsun insallah, faydali ilimler ogrenmeyi ve yasamayi nasip etsin. Hakikaten sunu anladim ki ogrendikce hayatim kolaylasti. Yeter ki bu bilgilerin hakkini verelim. Uygulamaya calisalim. Ogrendikcede ogretelim...Iste o zaman bu bilgiler bize faydali hale gelir.

25 Mart 2010 10:40

Sağol arkadaşım bende inşallah ömrümün bundan sonrasında bu hadis-i şerifi kendime klavuz tutmaya çalışacagım. evet okuyunca ne kadar doğru diyor insan. sağol. Allahsenden razı olsun....

24 Nisan 2010 09:18

Sana az da olsa faydam olduysa bu beni sevinidirir. Allah senden de razi olsun arkadasim. Ben cok takintiliydim ama inan artik herseyi ve herkesi Allah'a biraktim ve kendi kendimle cocuklarimla Rabbimin rizasi dahilinde hayatimi devam ettirmeye calisiyorum cok rahatladim.
Sevgilerimle

24 Nisan 2010 10:11

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz