Efendimiz'in (SAV) Hz. Hasan'a (RA) öğrettiği müthiş dua  

Posted by Tespih Taneleri... in ,


Bu konuyu bir sohbette dilemistim. Her zaman ki gibi bana cok ilginc geldi. Allah'im her gun baska baska seyler ogreniyorum. Ogrendikce sasiriyorum. Bilmedigimiz daha neler var. Rabbim hepsine vakif olmayi nasip etsin. Ogrendikce yenileniyorum sanki ve hemen sizinle paylasmak istiyorum.

Kalb ve insan kelimeleri arapcadan gelmektedir. Kalbe kalb denmesinin sebebi donmesindendir. Kalbler Allah'in elindedir. Kalb cok cabuk doner. Insan kelimeside nisyandan geliyor, unutan demektir. Insan unutkandir, unutkanligindan dolayi insan deniyor. Adem (as) ilk insan ilk unutandir. Cennette yasaklanan agactan yedi. Ilk unutan ilk insandir. Insanlarin yaratilisinda unutkanlik vardir.Rasullullah(sav);

'' Kalb bir ovada ki ,colde ki yapraga benzer, ruzgar onu evirir cevirir, altini ustune getirir''

Buyuruyor ki kalb boyle bir sey. O yuzden dua ediyoruz tum samimiyetle kalbimizi koruma altina almak icin;

''Ey kalbleri evirip ceviren Allah, bizim kalblerimizi dinin uzere sabit eyle, Ey kalbleri donduren Allah, kalblerimizi taatina dondur. Ya Rabbi kalblerimizi hidayete erdirdikten sonra kaydirma, bizleri tovbe uzere al''

Ne guzel bir duadir bu ya...
Bu dua ayni zamanda Efendimiz(sav)'in torunu hz. Hasan'a ogrettigi bir duadir. Ayni zaman da bu duayi hic birakmamasini emretmistir kendisine. Bizde hissemizi alalim insallah. Cunku kalb her an kaymaya musait yaratilmistir. Allah'im muhafaza etsin...

This entry was posted on Salı, Mart 23, 2010 at 10:27 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 yorum

Adsız  

ablacım sayfan cok şeker :)

27 Mart 2010 22:02

Tesekkur ederim canim kardesim, dualarinda beni unutma...

28 Mart 2010 01:03

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz