Kan Tutar  

Posted by Tespih Taneleri... in

.


Leblerimle emrine amadedir canim benim
Alda bir buseyle oldur haydi cananim benim
Lal olur birden dilim bilmem neden gorsem seni
Gormesem kalmaz kararim dinmez efganim benim


Hasta gonlum cok zamandir iftirakindan harab
Olmadim bir lahzarahat gecti devranim benim
Mubtelayim bir umitsiz gizli derdin zehrine
Bu sebebten her gecen gun dustu dermanim benim


Yok teselliden nasibim vermeyin zahmet bana
Etmeyin bunca eziyyet az mi hicranim benim
Kan tutar sen her bakista kastedersen canima
Yaremi sar merhem ol da akmasin kanim benim


Arif Emre her ne etsen razidir fermanina
Sahibimsin hem Efendim hem de Sultanim benim

Mehmet Emin Ay'in soyledigi bu ilahi (beni taniyanlar bilir) en cok sevdigim ve en cok etkilendigim ilahilerinden biridir. Ilk kapandigim zamanlarda cok dinlerdim. Her dinledigimde de goz yaslarima hakim olamazdim. Sozlerine dikkat ederseniz beni daha iyi anlarsiniz belki... Nasil bir peygamber askiyla yazilmis, nasil guzel ifade etmis duygularini... Etkilenmemek mumkun degil dogrusu. Zaten hissedilerek yazilan her seyi, okuyan kisi de hisseder bence. Insanin duygilarini kaleme dokebilmesi yurekli oldugunu gosterir. Cunku kalemin siniri yoktur. Hissettiklerimizde oldugu gibi.
Hala bu ilahiyi her dinledigimde ilk defa dinliyormusum gibi icim erir. Tarifsiz bir huzun kaplar her yanimi. Yuregimde ki kor oyle alevlenir ki ve ben Efendimiz (sav) dusunurken boyle derinden hissederken ve acaba gorebilecek miyim korkusu aklimdan gecerken iste o an yok oldugum andir. Iste o an nefesimin tukendigi artik bittigim andir.
Dilerim Mevla'dan Rahmetiyle muamele eder de bize insallah Kendinden de Habibim dedigindende bizi mahrum etmez...Diyor ki mubarek Allah Rasulu(sav):

''Insan beni anasindan, babasindan ve hatta evladindan cok sevmedikce gercekten iman etmis olmaz''

Yani O'nu herseyden ve herkesten ustun tutmaliyiz ki ahirette de O da bizi ustun tutsun insallah. Dostlar gercekten bazen dusunuyorum da surda ne kadar omrumuz kaldi. En sevdiklerimizi hatirlayin vefat ettikleri zaman en fazla uc gun aglariz, sonra normal hayata devam edebiliyoruz. Ahiret alemi sonsuz ve sinirsiz her bir gun seksen yil gibi gececek ve olum yok. Kendimizi, ruhumuzu, hayatimizi, islerimizi hatta ailemizi Allah rizasina ve ehl-i sunnete uygun hale getirelim ki iki cihanda da kurtulalim insallah...

This entry was posted on Salı, Mart 30, 2010 at 22:26 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

ÇOK SEVERİM BU İLAHİYİ.SEVGİLER.

31 Mart 2010 08:48

Bu ilahiyi sevmemek mumkun mudur bilmem?

31 Mart 2010 09:27

Tesbhi Taneleri merhaba,
Yazınızı okurken aklıma derviş ile mecnunun bir hikayesi geldi. Bir gün mecnun aşkından yine çöllerde dolanırken karşıdan geçen leylayı görür; mecnun bu leylayı görürde durur mu hiç, hemen koşar leylasına ama görmez bir dervişin namaz kılmakta olduğunu ve önünden geçer. Derviş hemen namazını bozar ve seslenir: " ey mecnun görmez misin namaz kılmaktayım, sen nasıl namaz kılanın önünden geçersin!" der. Buna cevaben mecnun: "ey derviş ben leylamın aşkından kör oldum, seni bile görmez oldum. Sen nasıl mevlaya aşıksın, bu nasıl aşktır ki önünden geçen beni görebildin. Şayet gerçekten sevmiş olsaydın beni görmezdin" der.

Rabbim sevgisiyle dolu olanlardan olmayı nasip eylesin.
Bloguma yapmış olduğunuz ziyaret için ayrıca teşekkür ederim.
Sevgi ve muhabbetlerimle...

31 Mart 2010 19:13

Ben tesekkur ederim guzel yorumun icin arkadasim cok etkilendim dogrusu. Askin tarifi ancak bu kadar guzel anlatilabilir. Rabbim bizede nasip etsin insallah...Sevgilerimle...

31 Mart 2010 19:47

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz