Eski Üsküdar'ı Özledim...  

Posted by Tespih Taneleri... in

Istanbul hep baskadir diyorum. Her semti, her tasi dahi baskadir, ancak uskudar bambaskadir. Uskudar deyince bir cok sey gelebilir insanin gozunun onune. En basta bagrinda yatan mubarekler... Mesela Aziz Mahmud Hudai Hz, (KS) yada Seyh Daveti Hz. (KS) gibi daha niceleri... Sokak aralarina tasmis upuzun carsilari. Mihriman sultan, Salacak, Fistikagaci derken Uskudar tek basina zaten kocaman bir sehir gibi...

Benim Uskudar sevdam cok sevdigim bir insan Gul yengemle basladi. Onun sayesinde Uskudar'i yakinen tanima firsati buldum. Allah hayirli omur ihsan etsin kendisine. Cok severim onu. Annecigi Uskudar'da otururdu eskiden. Beraber gezerdik yatirlari, dualar ederdik birbirimize. Allah'a hamdediyorum hep kendine yakin insanlarla bir araya getirdigi icin beni.
Ahh ahh sevgili Asiye teyzeyi gormeyeli yillar oldu. Zaten Uskudar'da cok bozuldu. Ben cok ozluyorum eskiyi. Eski bizleri...Uskudar sahil boyu her zaman kalabaliktir, ama biz hep sakin zamanlarda giderdik ki tadini cikarabilelim. Gun icinde en cok sevdigim zamanlar sabah namazindan sonra ki zamanlardir. Bilemiyorum hic seyrettiniz mi Uskudar'dan gunun yeni aydinlandigi anlari? Dilerim Rabbim bu guzellikleri tekrar tekrar yasatsin bizlere. Tefekkur ve de ibretle. Huzur ve sukunetle...Aksami da apayri duygular yasatir insana Uskudar'in.
Uskudar iste bir iki satirla yazmakla bitmez ki...Sair ne guzel soylemis:

Bir ayricaliktir yasamak Uskuda'da
Batan gunesi ve Sarayburnu'nu seyretmek
Dolasmak kiyisinda sahil boyunda
Bir baska olur aksam Uskudar'da

Gunesle birlikte dogar umutlar
Kadikoy'den Beykoz'a gider balikcilar
Gecerken Kiz Kulesin'e bir selam cakar
Bir baskadir Uskudar'da aksamlar

Salacak'ta gunesin batisini seyreder asiklar
Kiyisindan yamacindan olta sallar balikcilar
Parklarinda oyun oynar cocuklar
Bir baskadir Uskudar'da aksamlar

Marmaraya acilan yuzune
Bir kizillik duser yalilarin uzerine
Iste o zaman huzun dolar icime
Bir baskadir Uskudar'da aksamlar...

Abdullah Karaduman

This entry was posted on Salı, Mart 30, 2010 at 01:47 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

9 yorum

Aah ah bende Eski Üsküdar'ı çok özledim ve geri istiyorum ancak nafile...
sevgiler...

30 Mart 2010 10:46

Su marmaray projesi selametle bir bitsede uskudar eski cehresine kavussa... :(

30 Mart 2010 12:09

Benhurum, haklisin valla insallah en kisa zamanda kavusuruz hayalimizde ki Uskudar'a.


Nezihecigim dua edelim bacim Rabbim rast getirsin.

30 Mart 2010 13:16
Adsız  

Sevgili kardesim gözümün nuru

Ne çok özledim senli Uskudar'i..Mabedinde aglagimiz yatirlari bile bir başka özledim.Keske dili olsa yürüdüğümüz yolların' daracik sokaklarında hayal kurduğumuz cumbali evlerin..Ne Haci beyin kahvesi ne de cıvıl cıvıl insanların sesi var artık..Kız kulesi kusmus sevdalılara derin bir uykuda..Uskudar sensiz ..sizsiz..sessiz.

Gül yengen

30 Mart 2010 18:43

Ahh ahh be Gul yenge nasil guzel ifade ettin dolu dolu gecirdigimiz o gunleri. Uskudar herseye sahittir dolmus tasmis yuregimiz gibi. Hic bir sey eskisi gibi olmaz belki ama biz hala variz ve Elhamdulillah yine baraberiz. Ozlemle andigimiz o gunler de dostlugumuzun masalsi hatirasi, Uskudar'da sahidimiz olarak kalacak hep...
Benim icin cok degerli ve guzel yorumun icin sukran biricik yengem, ablam, canim benim...

30 Mart 2010 20:20
Adsız  

Canım benim üsküdarı unutmamak için o güzel günlere tekrar tekrar dönmek için hepberaber üsküdara...:)

31 Mart 2010 18:36

Insallah elbet bir gun en kisa zamanda...

31 Mart 2010 18:56
Adsız  

Sevgili kardesim

Bugün gunesle attık kendimizi evden, önce küçük camlicada bir kahvaltı laleleri çok severim bilirsin :) köşkün bahçesini görmeni isterdim ..Renk cümbüşü icinde hoş geldin der gibi kucaklıyordu herkesi.Ahh camlica nice şairlere ilham sultanlara destan ayrılmak zor oldu ordan ..Sonrası malum yerimizdi Uskudar ..Sahilde çayımızı yudumlarken Yadettik seni .unutmadan selami var kız kulesinin size :)
Gül yengen

4 Nisan 2010 23:45

Guzel bir gun gecirmissin cok sevindim. Camlicada Istanbul'un taci hukmundedir tahmin edebiliyorum o guzelligi. Bu guzel gununu benimle paylastigin icin ayrica tesekkur ederim canim benim. Tabi disari cikipta Uskudar'in hatrini almamak olmaz degil mi? Istanbul'un yuregi Uskudar'da noktalamissin gununu. Rabbim gonlune gore cok daha guzel gunler yasatsin sana insallah.
Sevgilerimle...

5 Nisan 2010 05:50

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz