Elmalı Pasta  

Posted by Tespih Taneleri... in

Amerika'daki kiz kardesimin ricasi uzere simdide size elmali pastanin tarifini yazacagim. Zaten bu pastayi sevmeyen yoktur diye dusunuyorum. Bazi arkadaslarim ozellile elmali pasta istiyorlar kiramiyorum.
Benim tatliyla pek aram yoktur ama bende cok severim. Her neyse fazla uzatmadan malzemelere gecelim;

Harci icin:
4 ya da 5 elmayi rendeleyin. Orta derinlikte bir kapta pisirelim. Icine bolca ceviz ici kirip bir tatli kasigi tarcin ekleyelim. Istege bagli olarak ben bir kac tane karanfilde atiyorum lezzetli oluyor (sonradan cikarmak sartiyla). Elmalar iyice pistikten sonra sogumaya birakin.

Hamuru icin:
2 Yumutanin sarisi
1 cay bardagi zeytin yagi
150 gram margarin (kurabiyeler icin her zaman margarin oda sicakliginda olmali)
1 su bardagi pudra sekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Yeterince un

Butun malzemeleri bir kapta iyice yoguralim. Yalniz hamurun cok sert olmamasina dikkat edin. Ceviz buyuklugunde hamur parcalarini elinizde yuvarlayin. Icli kofte acar gibi isaret parmaginizla yuvarlaya yuvarlaya acin ve icine harci doldurup kapatin. Isterseniz puaca seklinde de yapabilirsiniz.
170 derecede isinmis firinda hafif ustu kizarana kadar pisirin. Soguduktan sonra ustune pudra sekeri serperek susleyebilirsiniz.

Afiyet Olsun

This entry was posted on Pazartesi, Mart 15, 2010 at 19:23 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 yorum

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz