Zeytinyagli Yaprak Sarmasi  

Posted by Tespih Taneleri... in ,


Merhaba arkadaslar, Ramazan'a az kaldi, hep aklimda her gune ne yapacagim var...Hava sicak ama serinleyecegini umuyorum. Yaz aylarinda da her sey yenmiyor. Yine soguk ya da aparatif tercih ediyoruz. Zeytinyaglilarla tanistigimdan beri vazgecemiyorum. Elimden geldigi kadar yapmaya calisiyorum, iyi de gidiyor hani.:) Malum Mardin'lilerin zeytin yaglilarla pek arasi yoktur neyse ki ben bu durumu astim Hamdolsun.:) Hem de sekeride bol tutuyorum daha lezzetli oluyor gibi geliyor bana...:) Kardeslerimi alistiramadim bir turlu ama onlar icin sekeri az koydum bu sefer sevdiler.:) Her yorenin lezzet anlayisi hakikaten farkli, ben bu konuda cok on yargiliydim ama sunu anladim ki ne olursa olsun tatmakta fayda var. Parmak kadar ince saramadim yine de idare eder...Bizim oralarda zeytin yagli yapilmaz ama yapanlar da aci yaparlar..:)

Malzemeler:
1 kg salamura yaprak
1 su bardagi zeytin yagi
5-6 orta boy kuru sogan
Yarim kilo pirinc
3 yemek kasigi kuru nane
2 yemek kasigi tarcin
2  paket dolma fistigi
1 yemek kasigindan az tuz
4 yemek kasigi seker
1 cay kasigi kara biber
2 domates rendesi
1 yemek kasigi domates salcasi
1 paket kus uzumu ya da yarim su bardagi
2 cay bardagi arzuya gore kirilmis ceviz ici

Zeytin yagini tencereye bosaltin ve rendeledigimiz soganlari pembelesene kadar kavurun. Fistiklari ve pirincleri tencereye ekleyip kavurmaya devam edin. Domates rendesini ve salcayi, tuzu, sekeri ve de kus uzumunu de ekleyip iyice kavurun. Baharatlarin yarisini simdi, kalnini da pirinc demlenirken ekleyin. Pistikten sonra daha guzel kokuyor.;) Mesela bir bucuk yemek kasigi naneyi kavururken ekleyin diger yarisini da sonra ekleyin gibi...
Daha sonra bir su bardagi kaynar suyla suyunu cekene kadar pisirin. Suyunu cektikten sonra ekledigimiz baharatlarin diger yarilarina da ekleyip, karistirin ve 20 dk. demlenmeye birakin. Cevizi de eklemeyi unutmayin cok guzel oluyor icinde.:)
Diğer taraftan yapraklarımızı bir gün önceden ıslatarak sarma için hazırlıyoruz. Cunku bazen cok tuzlu olabiliyor ve tek tek yikamamiza ragmen tuzu gitmiyor. Neyse harcimiz demlendikten sonra sarmaya baslayabilirsiniz. Bu arada dayanilmaz bir koku kaplar her tarafi ve ben hep kendimi asla tutamam daha sararken yarisi biter harcin...:)
Neyse yapragi sarmada ki inceligi sizin maharetinize birakiyorum. Sardiktan sonra dolmalarin parlak gorunmesi icin yarim cay bardagi zeytin yagi ve yarim limon suyu gezdirin uzerlerinde.
2 su bardagi kaynar suyunu ekleyin (bence biraz uzerine toz sekerde serpin tatli sevenler icin) bir tasim kaynadiktan sonra altini kisin ve 45 dk pisirin. Yapragin cinsine gore bu sure uzayabilir ya da kisabilir...:)
Afiyet olsun...




This entry was posted on Pazartesi, Ağustos 09, 2010 at 11:03 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

9 yorum

Ellerinize,emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Hayırlı haftalar.

Saygılar.

9 Ağustos 2010 11:05

çok güzel olmuş canım,ellerine sağlık.Bu arada Ramazan-ı şerif içerisinde faydalanacağımız güzel yazılar bekliyorum senden :))

9 Ağustos 2010 11:20

çok güzel olmuş ellerinize sağlık bende dün bitirdim resmini çekemeden yedük:)

9 Ağustos 2010 12:17

ayyyy olsada yesemm:)
yok yok duramıcam aç kapıyı geliyom ben:)
yani şimdi kendim oturup yapmaya kalksam:)şurda hazırı varken:)
ellerine sağlık...

9 Ağustos 2010 13:34

Harika görünüyor,ellerinize,gönlünüze sağlık ..
Muhabbetle

9 Ağustos 2010 13:51

Tesekkur ederim arkadaslar...
Allah razi olsun hepinizden...
Sevgilerimle

9 Ağustos 2010 15:00

cok severiz,ellerine saglik diyorum,yaprak sarmasi sevilmezmi? Bak simdi nasil canim cekti!

9 Ağustos 2010 16:29

ben de deniycem ablacım sayende

4 Eylül 2010 01:05

Şu an öyle canım istedi ki. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

4 Eylül 2010 10:56

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz