Gonuller Sultan'i Efendimiz (sav)'in odasi ve Kiymetli Bir Salat  

Posted by Tespih Taneleri... in



Hz. Omer (ra) Fahr-i Kainat Efendimiz (sav)'in odasini soyle anlatiyordu :

_'' Bir ziyaretimde mubarek hanelerine davet edilmistim. Uzerinde ihramlari vardi. Odanin bir kosesinde ciplak bir sedir ve onun uzerinde de deriden bir yatak goze carpiyordu. Odanin diger kosesinde ise bir avuz yulaf, bir post ve bos bir su tulumu vardi. Bu durum karsisinda agladigimi farkedince sebebini sordu :

_'' Ya Rasulallah, dedim. Uzerinde yattiginiz yatak, sertliginden dolayi vucudunuz da iz birakmis. Diger butun mallariniz ise, odanin bir kosesine sigmis. Kayser'ler ve Kisra'lardunyanin butun zevklerine sahip olduklari halde, Siz Ahirzaman peygamberi olarak neden boyle bir hayat geciriyorsunuz?''
Resul-i Ekrem Aleyhisselam buyurdu ki :

_'' Ey Hattaboglu'', diye tebessum etti. ''istemez misin ki dunya onlarin, ahiret nimetleri bizim olsun?''

Ya Rabb! Varsin dunyalik hersey isteyenlerin olsun, ne olur bana istedigimi ver. Bana Seni gerek seni...Gerek husu, gerek takva... Gerek Senin rizan ve  Gerek Canimdan ote sevdigimin sefaati gerek...O nasil yasamis, habibin oldugu halde, utaniyorum Ya Rabb! Gerek haya, gerek dua, bana af gerek...Affet Ya Rabb! Utaniyorum...Ahirette yuzumu O'nun karsisinda ak et...amin

                                                                      *******

'' Ey Allah'im! En buyuk salatlarini, en buyuk bereketlerini, en ziyade hayirlarini, esirgemeni, acimani ve selamini ummetin efendisi, Rahmet peygamberi, butun iyiliklerin fatihi, hayrin onderi, alemlerin Rabb'inin resulu, nebilerin sonuncusu, muttakilerin imami, resullerin seyydi Muhammed (sav)'a ihsan et.
Ey Allah'im! O'nu, evvelkilerin ve ahirlerin gibta edecegi, gozunu aydin edecegin ve kendine ziyade yaklastiracagin, Makam-i Mahmud'a yukselt.

Ey Allah'im! Muhammed (sav)'in diledigini ver, onu umduguna ulastir. Onu ilk sefaat eden ve sefaati ilk kabul edilen kil.
Ey Allah'im! O'nun huccetini (delilini) buyuk et. Mizanini butun peygamberlerin mizanindan agir et, delilini acik et, derecesini mukarrep kullarinin en ustune yukselt.

Ey Allah'im! Bizi, O'nun cemaatinda hasret, O'nun sefaat ettigi kimselerden eyle. Onun sunneti uzere yasat, O'nun milleti (dini) uzere al, bizi, O'nun havz-i kevser'ine kavustur. Rezil olmadan, pisman olmadan, suphelere dusmeden, O'nun yolunu degistirmeden, baskasini fitneye dusurmeden ve dunyanin yaldizlariyla fitnelenmeden, bizi, O'nun kasesiyle icir.
Ey alemlerin Rabbi kabul et.

                                                                      *******

Imam-i Gazali'nin ihya'da zikrettigine gore, ''Cuma gunu bos bir vakit bulan kisi daha ziyade fazilet  kazanmaya heves ederse, bu salati okusun''. Ben bunu hic birakmadim, cok da severim. Sizlerle de paylasmak istedim istifade etmek isteyen olursa diye...Bu mubarek gunlerde bu sekilde, yani nasil daha fazla fazilet kazanabilecegimizin yollarini aramakla gecirmemiz gerektigine inaniyorum. Bu gunler Allah'in biz aciz kullarina bir lutfu, Rahmeti, ihsani...
Her turlu gecesiyle, gunduzuyle degerlenirmek gerekir...
Dualar da unutulmamak umidi ile...
Hayirli Cuma'lar...

This entry was posted on Cuma, Ağustos 20, 2010 at 10:55 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 yorum

binlerce kere aminnnnnn bu güzel dualara tesbih taneleri..

20 Ağustos 2010 20:58

Amin canım ve bizimle paylaştığın için Allah razı olsun!

22 Ağustos 2010 13:19

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz