Kur'an-i Kerim'i Uzaydan Okudum  

Posted by Tespih Taneleri... in ,


17-24 Haziran 1985 tarihleri arasinda Amerikan uzay mekigi Discovery ile uzaya giden ilk musluman arap  astronot Prens Sultan bin Selman, yaptigi aciklamada ''Uzaydan dunyayi seyrederken, sanki Kur'an-i Kerim okuyordum... Bambaska bir duygu... Anlasilmasi zor, ifadesi cok guc...'' dedi.

Prens Salman uzaya dogru hareket ettikleri zaman son derece heyecanli oldugunu ifade ederek,
''Discovery ile yukselmeye basladigimizda, ucus heyetinde ki herkes kendi ulkesini gosteriyordu...'iste burasi benim memleketim' diye. Sonra ulkeler kayboldu...Ulkelerimizin icinde bulundugu kit'alari, 'Surasi Amerika... Surasi Afrika' sozleriyle isaret etmeye baskadik... Bir sure sonra ise, kit'alar da gozden kaybolmustu. Butun arkadaslar, tek bir noktayi gosteriyorduk :
Iste Dunya... Iste bizim ortak evimiz... Masmavi bir inci gibiydi o...'' seklinde anlatiyordu duygularini.

Yuksek tahsilini ABD'de Denver Universitesi'nde haberlesme dalinda yapan Prens Sultan bin Selman bin Abdulaziz, ''Uzay mekigimiz Discovery'den masmavi bir inciyi andiran dunyamiza bakarken, sanki Kur'an-i Kerim okuyordum. Onumuzde duran, sanki Dunya degildi... Uzay derinliklerini kaplayan muazzam bir Kur'an-i Kerim'di acilan... Okuyor, okudukca duygulaniyordum...'' diyor.

''Iste, diyordum, Allah'in kitabi ne kadar da dogru soyluyor herseyi... Kainat ile ilgili olarak anlatilanlar, iste hepsi karsimdaydi...
Ben bir muslumanim... Allah'in ve Rasulu Hazret-i Muhammed (sav)'in bildirdigi herseye inaniyorum. Iste uzaydan, dunyaya ve  gorebildigimiz kadar butun kainata bakis, Kur'an-i Kerim'de yazilanlarin dogrulugunu bir defa daha ispatliyordu...
Imanim bir kat daha kuvvetlenmisti.''

Bugun elime gecen, bir zamanlar abone oldugum Gercege Dogru dergisinde Murat Yesil'in, okurken beni heyecanlandiran, bu yazisini sizinle paylasmak istedim. Bize cok buyuk gelen dunya aslinda hepimizin icinde yasadigi bir ev gibi gercekten...Aslinda ne kadar da kucukmus...Allah Teala da ne kadar da buyuk... Insan biraz tefekkur etse, icinde olunca buyuk ve sonsuz gorunen ama uzaktan bakinca bir o kadar da kucuk gorunen dunyamizin, icinde bulunan bu muthis ve muntazam duzenine hayret etmekten kendini alamiyor. Yuceler yucesi Mevla (cc) bu kadar guzellikleri hep bir arada nasil da guzel yaratmis...
Kim bilir kendi ne kadar guzel? Gunes ve Ay'in bir milim dahi vazifelerini sasirmadan yerine getirmeleri, Allahu Teala'nin onlari, denizleri, topragi bizim hizmetimize karsiliksiz sunmasi, ne buyuk bir mucizedir...
Daha saymakla bitiremeyecegimiz bir suru nimet, bu kucucuk dunyanin icinde bizim icin var...

Bunda karsilik'' insanoglu Rabb'ine karsi ne kadar da nankordur'' ayetine hatirlayinca da insan utaniveriyor. Allah Teala nasil da iyi taniyor, bizi, hic bir seyden memnun olmayan, doyumsuz kullarini...

Ya Rabb! Ihsan ettigin sayisiz nimetler icin, yerinde olan saglim icin, musluman anne-babadan musluman olarak dogmayi bana nasip ettigin icin, kendimi bildim bileli secdeden mahrum etmedigin icin,
Ya Rabb! En basta da Hz.Muhammed (sav)'in insallah ummeti oldugum icin, Seni ve Rasul'unu cok sevdigim icin, bana bunlari dusunecek ve yapamadiklarim icin istigfar edecek firsati verdigin icin Sana layik oldugundan da fazla Hamdediyorum...Cunku ben Sana ne kadar Hamdetsem azdir...
Nankor kullarindan olmaktan Senin sonsuz Rahmetine siginiyorum...amin

This entry was posted on Cumartesi, Ağustos 28, 2010 at 05:58 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

7 yorum

amin tespihtaneleri

28 Ağustos 2010 10:31
Adsız  

amin binlerce kez amin rabbim cümlemizi cemaliyle müşerref kılsın amin.sevgiler..

28 Ağustos 2010 12:05

Allah razı olsun paylaşımlarınıza ..

28 Ağustos 2010 14:27

çok güzel konuşmuş.. :D
AMİN..! :)

28 Ağustos 2010 15:00

amin arkadaşım.. çok nankör ve şükürsüzüz aslında...

28 Ağustos 2010 15:18

Kabule sayan aminler olsun insallah arkadaslar, cok tesekkurler...
Selam ve dua ile

28 Ağustos 2010 17:03

Canım,duana içtenlikle amin diyorum.Bilmediğimiz alemler,uçsuz bucaksız gökyüzü ve herşeyin belli bir düzen içinde akıp gitmesi iman etmek için yeterli.Yazın çok hoşuma gitti.Hz. İbrahimin de gökyüzüne bakıp tefekkür etmesi Allah(c.c.)ı bulması beni çok etkilemiştir.Dualarında benide eksik etme neolur.Allah senden razı olsun,sevgiler saygılar...

1 Eylül 2010 00:35

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz