Seytandan Kurtulduk evet ama Nefsimizi Kucumsemeyin!  

Posted by Tespih Taneleri... in ,


 Hazreti ibn-i Abbas (ra)'dan rivayet edildigine gore Peygamber Efendimiz, Canlar Cani, iki gozumun nuru, gonuller Sultani Efendim (sav) soyle buyurmustur:

''Suphesiz ki cennet bir sene boyunca Ramazan-i Serif' ayinin girmesi icin suslenir. Ramazan-i Serif ayinin ilk gecesi olunca ''Musire'' denilen bir ruzgar arsin altindan eser.Cennet agaclarinin yapraklari ve kapilarinin halkalari siddetle sallanir ve bundan dolayi tatli bir ses isitilir ki, dinleyiciler bundan daha guzelini isitmemislerdir. Boylece cennet hurileri meydana cikip cennetin en yuksek yerinde dururlar ve soyle seslenirler:
''Evlenmek isteyen yok mu?''
Allahu Teala (cc) onu evlendirir. Sonra huriler derler ki:
''Ey cennet bekcisi! Bu gece nedir?''
Bekci saygiyla cevap verir:
''Bu gece Ramazan-i Serif ayinin ilk gecesidir, Muhammed (sav)'in ummetinden oruc tutanlar icin cennetin kapilari acildi.''

Sonra Rasulullah (sav) soyle devam etti:
''Allah azze ve celle soyle buyurur:
'Ey Ridvan (cennet bekcisi)! Cennetlerin kapilarini ac. Ey Malik (cennet bekcisi)! Cehennemin kapilarini , Muhammd'in (sav) ummetinden oruc tutanlara kapa. Ey Cebrail (as)! Yeryuzune in. Seytanlarin azginlarina kelepce vurup zincirle bagla. Sonra onlari denize at ki, sevgili Habibim Muhammed'in (sav) ummetinin oruclarini ifsat etmesinler.'

Bu bayagi uzun bir hadis-i seriftir, devamini sonra yazarim insallah...Dikkat edin arkadaslar seytanlar artik aramizda yok bugunden itibaren ancak, nefsimizi unutmayalim bazen seytandan da kotu olabiliyorlar. Gonlumun sururu, canim feda olsun O'nun yoluna, Canim Efendim (sav) bile ondan Allah'a siginmis ve:
''Ya Rabb! Beni nefsimle bir an bile basbasa birakma'' diye duasi vardir. Nefsin oyunlari coktur insana hic farketmeyiz bile...Allah muhafaza etsin, devamli uyanik olalim ve ondan bizlerde Allah'a siginalim...

Ne kadar nasipliyiz aslinda bir gun Hz Musa(as) demis ki:
''Ya Rabb! Bu kadar mukafat, bu kadar ihsandan bizde istiyoruz.''
Allah (cc) buyurmus:
''Hayir bunlar Muhammed(sav) ummetinindir.''
''Ya Rabb! bari oruc tutanlara ihsan ettigin kadarini nasip et'' demis Musa(as).
Allah (cc): ''Hayir'' demis. Sonunda Musa (as) dayanamamis demis ki:
''Ya Rabb! O zaman beni de o ummetin arasina kat.''

Allah'im ben Senden raziyim cani gonulden, Sende benden razi ol ne olur...Sana layik bir kul olmak, kulluk vazifemi razi olacagin sekilde yerine getirmek istiyorum. Yardim et bana ne olur... Allah'im ben beni biraksam bile Sen beni birakma ne olur. Derdim Sensin Ya Rabb! Derdimin dermeni ol ne olur! amin

This entry was posted on Çarşamba, Ağustos 11, 2010 at 10:37 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 yorum

Hayirli ramazanlar...

11 Ağustos 2010 11:56

Allah'im ben Senden raziyim cani gonulden, Sende benden razi ol ne olur...Sana layik bir kul olmak, kulluk vazifemi razi olacagin sekilde yerine getirmek istiyorum. Yardim et bana ne olur... Allah'im ben beni biraksam bile Sen beni birakma ne olur. Derdim Sensin Ya Rabb! Derdimin dermeni ol ne olur! amin
Paylaşımınız için çok teşekkürler. Hayırlı Ramazanlar diliyorum.

Saygılarımla.

11 Ağustos 2010 12:21

''Ya Rabb! Beni nefsimle bir an bile başbaşa bırakma'' asıl düşmanımız zaten nefs değilmidir...Teşekkürler tesbih taneleri ne güzell bir yazı hazırlamışsınız...Hayırlı ramazanlarr olsun inşaAllah...

11 Ağustos 2010 15:36

hayırlı ramazanlar

11 Ağustos 2010 17:36

Merhaba . ziyaretiniz ve güzel dilekleriniz için çok teşekkürler her zaman buyrun beklerim.
sizede hayırlı,sağlıkla bereket ve bıollukla hayırlı ramazanlar olsun canım sevgiler

12 Ağustos 2010 01:18

Amiinnn...

12 Ağustos 2010 18:03

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz