Katikli Dolma  

Posted by Tespih Taneleri... in


Merhaba arkadaslar bugun size cok sik yaptigim Bitlis yoresine ait hafif ve yine her zaman ki gibi basit bir tarif yazacagim. Bu arada bu tarifi bekleyenler vardi onlara da duyurulur.:) Katikli Dolma. Aslinda bu yemek tatli kabagindan yapiliyormus. Incecik sarma yapargi gibi dilimler kesilip, sarma gibi sariliyormus. Ancak biz normal kabaktan yapmayi tercih ediyoruz. Bence bu sekilde daha hafif ve lezzetli oluyor. Misafirlerimde bu sekli cok begeniyorlar. Zaten bir kac gundur bayagi yogun gecti. Yorgun ve de halsizim bugun, Istanbul'a Masallah hic yaz gelmedi gibi zaten. Hava yine karardi bugun. Kurban oldugum Allah'im hikmetinden sual olunmaz. Ne merhametli biz nankor kullarina karsi. Neyse daha fazla acilmadan tarife geceyim.

Malzemeler:
Yarim kilo kiyma
2 su bardagi ince koftelik bulgur
1 sogan
1 cay bardagi kurutulmus Reyhan ya da nane
1 cay kasigi karabiber
1 yemek kasigi silme tuz
1 tatli kasigi domates salcasi
1 bucuk kilo kabak
uzeri icin:
yogurt
2 dis sarmisak
1 tatli kasigi kirmizi biber
3 yemek kasigi zeytin yagi

Once kabaklari alirken ince uzun olmasina dikkat edin. Kabaklari iyice yikadiktan sonra iki parmak eninde dilim dilim kesin ve oyacakla dilimlerin iclerini oyun. Gelelim kiymaya; kiymanin icine bir sogani rendeleyin, bulguru ekleyin, salcayi, karabiberi ve toz haline getirilmis reyhan ya da naneyi ve tuzunuda ilave edip iyice yogurun. Sogan cok sulu geldiyse veya kiyma biraz vicik olduysa biraz daha bulgur ekleyebilirsiniz. Yani elde edeceginiz ic tipki cigkofte kivaminda olacak. oyle de guzel yogurulacak. Sonra kabaklarin ici doldurulacak. Avuclarinizla kabaklarin icine dogru doldurup bastirin. Tencereye tek tek dizin ve bu islemde bittikten sonra uzerini gececek kadar kaynar su ekleyin ve pisirin. Yarim saatte pisiyor normalde ama bazen kabaga gore degisebiliyor. Kabaklara catal batirip anlayabilirsiniz. Ancak pistikten sonra tencerede asla su birakmayin. Bulgur oldugu icin devamli ceker tadi bozulur. Bu arada kiyma kaldiysa ve dolduracak kabak bittiyse de cig kofte gibi sikin kucuk kucuk, kaynadiktan sonra tencerede kabaklarin ustune atin. Buhariyle pisiyor zaten.
Yiyeceginiz kadar kabaklari tabaga alin uzerine sarmisakli yogurt dokun ve yagda kizdilmis kirmizi biberle susleyip servis yapabilirsiz. Yanindada sivri biber super gidiyor.:)
Afiyet olsun...

This entry was posted on Çarşamba, Haziran 30, 2010 at 08:21 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

10 yorum

selammm nasılsın,aslında gülümseyerek geldim buraya,nedenmi,katıklı dolma tarifi geçen gün ezginame arkadaşım eklemişti,ve bende ilk defa bu tarifi duymuştum onun sayesinde
merake dersen onunki burda
http://ezginame.blogspot.com/2010/06/katikli-dolma.html
neyse bu günde gene okuma listemde katıklı dolma yı görünce Allah Allah dedim bu kız (ezginame)niye gene aynı tarifi öne taşımış dedim,
ama biraz daha dikkatli bakınca bu katıklı dolmanın senin dolman olduğunu gördüm,ve tadına bakmaya geldimm...
ellerine sağlık canım..sevgiler selamlar,eminim tadıda güzeldir,hiç o yörenin yemeklerini yemedim bilmiyorum:)

30 Haziran 2010 09:29

tekrar merhaba,aslında evet yorum bırakanlara sitelerine gidip cevap vermek daha iyi bişeey,çünkü her yorum yapan tekrar gelip yorumum yayınlanmışmı altına cevap yazılmışmı diye kontrol etmiyo,bazı istisnalar dışında,
bende hiç gidip bakmam yorumum yayınlanmışmı diye,çünkü bilirimki yayınlanmıştır ve altına cevap yazılmamıştır geri dönüşü benim bloguma olur...
ama taki saklıinci yi tanıyana kadardı bu durumum,o böyle yapılan yorumların altına itinalı şekilde cevaplar yazınca bende bir alışkanlık oldu gidip ne yazmış diye bakmak,aslında güzel bişey ama okunmama riski çok:)
sevgiyle kalın...
selamlar,siz kendinizi nasıl rahat hissediyosanız öyle davranın...

30 Haziran 2010 11:47

Haklisin arkadasim,bende elimden geldigi kadar sitede yorumlara cavap yazmaya calisiyorum ama yine de iadei ziyaret acisindan dusundugum icin boyle bir karar verdim. Cunku hersey paylastikca kiymetlenir...
Sevgiler

30 Haziran 2010 19:33

Ama şimdi sende benim yorumlarıma böyle cevap yazarsan ben burdan hiç çıkmam,teşekkür ederim,sevgiler

30 Haziran 2010 19:48

selamlar öncelikle tanıştığıma sevindim herzaman beklerim.sizinde ellerinize sağlık nefis görünüyor tesadüf olmuş gercekten.İyi akşamlar sevgiler

30 Haziran 2010 22:26

Ben tesekkur ederim arkadaslar, degerli yorumlariniz icin...
Selam ve dua ile...

1 Temmuz 2010 07:38

SA.Nefis görünüyor afiyet olsun sevgiler..A.E.O

1 Temmuz 2010 22:10

Aleykumselam ve Rahmetullah, tesekkurler canim...

1 Temmuz 2010 22:21

canım çekti yaa.çok severim katıklı dolmayı : )

4 Eylül 2010 01:06

ETKİNLİĞİME BUYRUN…

DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN
HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!
http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin TAVUK YEMEKLERI*11* "

Etkinliği

25 -Şubat 15- Mart-2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://papatya68.blogspot.com/ tarafından düzenlenen yemek etkinlikleri "11" ‘’Tavuk Yemekleri’’ Etkinliğine ben http:// yelpazesu.blogspot.com ev
sahipliği yapacağım.Beni yalnız bırakmazsanız sevinirim arkadaşlar.Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınlıyorsunuz,benim linkimi verip hobidünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtiyorsunuz ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber
veriyorsunuz işte bu kadar Siteniz yoksa; yelpaze41@gmail.com adresime mail atıyorsunuz,isminizle
yayınlıyorum.İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.
Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma
bakmasınlar.Katılımlarınızı bekliyorum..
Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.SEVGİLER:::
GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK ÜZERE... NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

25 Şubat 2011 00:17

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz