Receb-i Serifin Eyyam-i Biyd (onuc, ondort, onbes) oruclarina dikkat!  

Posted by Tespih Taneleri... in


Esselamualeykum ve rahmetullah Receb-i serifin yari gunlerine geldik sayilir. Bugun onucu ve bu bana EYYAM-I BIYD (onuc, ondort, onbes) oruclarini hatirlatti. Bugunleri mutlaka oruclu gecirmek gerektigini hatirlatmak istedim. Aslinda bugun bir gunu gecti ama olsun onumuzde iki gun daha var.
Allah rizasi icin Yardan'a ozel bir gayretle bu gunleri onu razi olacagi sekilde gecirmeye gayret edelim.
Bugunlerle ilgili sahih kaynakli bir kac rivayet aktarayim:

Hz. Ali(ra) soyle buyurmustur:
''Recebin onucuncu gununun orucu, uc bin sene oruc gibidir. Ondordunun orucu, onbin sene gibidir. Onbesinci gun ise onucbin seneye denktir.''

Enes(ra)'dan merfu'an rivayet edilen bir hadis-i serifte Rasulullah(sav) soyle buyurdu:
''(Herhangi bir aydan) onuc, ondort ve onbesinci gunler olan, eyyam-biyd-i oruclu gecirene, Allahu Teala, birinci gunde onbin sene, ikinci gununde yuzbin sene, ucuncu gununde ise, uc yuz bin senelik ecir vardir.''

Rivayete gore; Adem (as):
''Ya Rabbi! Vakitlerin ve gunlerin sana en sevgilisini bana bildirir misin?''
diye yalvardiginda, Allahu Teala:
''Gunlerin Bana en sevgilisi, Receb'in yari gunudur. Her kim recebin ortasinda, oruc, namaz, sadakayla Bana takarrub ve ibadette bulunursa, Benden ne isterse, mutlaka ona veririm, Benden af isterse, mutlaka onu bagislarim.
Ey Adem! Recebin yari gununu her kim namusunu koruyarak, malindan tasaddukta bulunarak, oruclu ve zikir uzere gecirirse onun icin, cennetten baska bir karsilik yoktur.''
buyurdu.

Rasulullah(sav)'den bir rivayette soyle:
''Receb'in yarisinin orucu, otuz senelik oruca denktir.''

Rivayete gore; ''Dort sey, kabir azabini hafifletir. Bunlar da:
1-Her an ve her zaman Kur'an okumak
2-Her mekanda yetime ikram etmek
3- Receb ve Sabanin eyyam-biyd oruclarini tuitmak
4- Gece yarisi namaz kilmak ki, o, kalbi nurlandirir ve Rahman'in rizasini celbeder.''

This entry was posted on Cuma, Haziran 25, 2010 at 10:51 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

Adsız  

sizinde cumanız mübarek olsun dualarınız da beni unutma konuşmak isterdim sesim açılmadı zehra selamlar

25 Haziran 2010 11:18

canım senin de cuman mübarek olsun. Bu bilgiler için teşekkürler. Allah bu ayları hakkıyla geçirmemizi sağlar inş...

25 Haziran 2010 11:45

Arkadaşım,yazını yayınladım..
Allah razı olsun,
Hayırlı Cumalar..
Sevgiler

25 Haziran 2010 14:45

canm cuman mubarek olsun diye geldim. hatırlatma için yürekten teşekkürler ... o günlerde de dualarda hatırlanmak dileği ile....
içten sevgi ve dualar..

25 Haziran 2010 15:12

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz