Kandiliniz Mubarek Olsun, Dualarda Bulusalim...  

Posted by Tespih Taneleri... in





ihsan eyle yarab biz aciz kullarına, kandillerle gönüller diri, ruhlar pâk ola...

Deki: Ey kendi nefisleri aleyhine haddi asan kullarim!
Allah'in rahmetinden umit kesmeyin.
Cunku Allah butun gunahlari bagislar.
Suphesiz ki O, cok bagislayan cok esirgeyendir.
Zumer suresi- ayet 53

Allah'ın nimet, rahmet ve mağfiretinin müminlere bol bol ihsan edildiği gece manasına gelen Regaib Kandili'nde, bir yıllık yaşantımızı, ibadetlerimizi ve iyiliklerimizi iyi düşünecek ve ona göre hayatımıza çekidüzen vererek samimi bir teslimiyetle nefis muhasebesine gireceğiz. Bu gece hayırlı bir gece, yüreklerimiz ibadetle çarpsın, gönüllerimiz bir olsun insallah...

Enes b. Malik ( r.a. )'dan şöyle rivayet edilir: Receb ayı girdiğinde Hz. Peygamber şöyle derdi:

 "Allahım! Recep ve Şaban'ı bize mübarek kıl ve bizi Ramazan'a ulaştır." (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 1/259)

Receb ayında yapılan dua kabul edilir, günahlar affedilir. Bu ayda günah işleyenin cezası da kat kat olur.

 Hz. Hüseyin ( r.a) anlatır:

“Kâbe’yi tavaf ederken, yanık sesle Allahü teâlâya dua eden bir kimsenin sesini işittik. Babam bunu çağırmamı emretti. Güzel yüzlü, temiz bir kimseydi. Ancak sağ tarafı felç olmuş, kurumuş, hareketsiz idi. Ona, “Sen kimsin, durumun ne böyle?” dedim. O kimse dedi ki:

“Adım Menazil... Ben çalgı çalmak, şarkı söylemekle şöhret salmış, Arabistan’ın ünlülerinden bir gençtim. Hep nefsin arzuları peşinde koştum. Receb ve Şaban aylarında bile, bu günahlara devam ederdim. Salih babam, beni bu günahlardan kurtarmaya çalıştı. Bana, “Allahü Teâlânın azabı şiddetlidir, bir anda kahredebilir. Kötü arkadaşlardan vazgeç, bu kötü işleri bırak! Melekler ve bu aylar senden şikâyet ediyorlar” dedi. Nasihate hiç tahammülüm yoktu. Babamın üzerine yürüyüp, döverek susturdum. Üzüntülü ve kırık kalble, “Bu aylarda oruç tutup, geceleri ibadet ediyorum. Beytullah’a gidip şerrinden korunmak için, Allahü teâlâdan yardım dileyeceğim” dedi. Bir hafta oruç tutup, Kâbe’ye giderek, “Ey Rabbim, mazlumların âhını yerde bırakmazsın. Bu ayda, bu mübarek yerlerde yapılan duaları red etmezsin. Hakkımı oğlumdan al, onu felç et!” diye dua etti. Henüz duası bitmeden sağ tarafım felç oldu. Beni gören, “Baba bedduasına uğramış kişi” derdi.”


Hz. Hüseyin, “Baban bu hâline ne dedi?” buyurdu. O genç, “Babamdan özür diledim. Onun da babalık şefkati galip gelerek beni bağışladı. Beddua ettiği yerde, bu sefer şifa bulmam için hayır dua etmek üzere deve ile gelirken, devenin ürkmesi ile babam düşüp öldü. Şimdi çaresizim.” diyor. Hz. Ali bu felçli gence dua ediyor, Receb’de yaptığı bu dua bereketiyle de Hak teâlâ ona şifa ihsan ediyor.

 Hz. Aişe ( r.a ) validemiz, “Resûlullah, pazartesi ve perşembe günleri oruç tutmaya çok önem verirdi.” buyuruyor. Çünkü Hadis-i Şerifte, “Ameller Allahü teâlâya pazartesi ve perşembe günleri arz edilir. Ben de amelimin oruçlu iken arz edilmesini istiyorum.” buyururdu. (Tirmizî)

Ayrica  Allahü teâlâ, Receb ayında oruç tutanları mağfiret eder. Bu ay Allah'in ayidir. Bol bol oruc tutmaya calisalim kendimizi alistiralim yavas yavas Ramazan'a. En guzel nefis terbiye etme yontemidir oruc.
Ben su rejim yapanlari fazla anlayamiyorum yani belli bir listeye uymaya calisip kendini strese sokmanin, gram gram her gun tartilarda hesap yapmanin ne alemi var. Bence bir insan bir gun arayla su uc aylari orucla gecirse hadi belki fazla olur hafta 3 ya da 4 gun oruc tutsa, zaten mide kendiliginden kuculur. Ayrica iftarda yine hadislere bagli kalarak midenin ucte birini doldursa hem sunnet sevabi alacak hemde ne guzel zayiflayacak. Zor gelir tabi ama kolay hic bir sey yok. Yaptiginiz ya da yapacaginiz her isi Allah rizasina yonlendirin ki yalniz dunya hayatini degil, ahiret hayatini da ihmal etmemis olursunuz.

Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir.


Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun.

Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşmek dileğiyle...

Talihiniz gözleriniz kadar berrak, kaderiniz bakışınız kadar güzel, umudunuz yarın kadar yakın, yarınınız aşkınız kadar mutlu, aşkınız Miraç kadar mukaddes, dualarınız istediğiniz gibi makbul olsun.
SIZLERDE BENI DUALARINIZDA UNUTMAYIN OLUR MU?













                                                            


This entry was posted on Perşembe, Haziran 17, 2010 at 05:25 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

12 yorum

Selamlar arkadasim, hayirli kandiller diliyorum. Allahim hakkiyla yasatmak ve dualarin kabuline nail etsin insallah.

17 Haziran 2010 09:03
Adsız  

sa.Güzel sözleriniz için sağolun sizinde blogunuz çok güzel..mubarek günün rahmeti,bereketi üzerinize olsun sevgiler..A.E.O

yorum gitmiyor adsız olarak gönderiyorum

17 Haziran 2010 09:31

Canım benim,
Kandilin mübarek olsun..
Sayfamda yazdım ama yine söyleyeyim;
birkaç gün sitene giriş yapamadım.Bağlanmadı bir türlü..
Şükür ki düzelmiş,hemen sana da davetiyemi bırakayım..
Geçen sefer güzel yazıların beni çok memnun etmişti.İnşaallah yine bekliyorum..
Selam ve dua ile..
Etkinliğimize katılır mısınız?

"İslamın Işığında" Dini Etkinliği-5-
"Üç ayların fazileti" başlığının altında paylaşacağımız hadis,ayet ve duaları,Allah'ın ve Resulü'nün (sav) vaadettiği nimetleri öğrenelim istiyoruz.-
humeyraninyeri.blogspot.com
gelibolu17.blogspot.com
tarafından hazırlanmış olan "İSLAM'IN IŞIĞINDA"
Dini Etkinliği-5- "Üç ayların fazileti"konulu etkinliğimize vereceğiniz destekler için şimdiden çok teşekkürler.
Biz düşündük ki, hepimiz sayfalarımızda önceden belirlediğimiz bir konu hakkında yazılar yazıp yayınlarsak, hem hep birlikte yeni ayetler, hadisler, dualar öğreniriz,
hem de belirlenmiş olan konu hakkında bilgilerimiz tazelenir.
16 HAZİRAN- 1 TEMMUZ
tarihleri arasında etkinliğimize
meknun.blogspot.com
yani ben ev sahibeliği yapacağım.
Sayfanızda yazınızı yayınlayıp başına
-İslam'ın Işığında-
yazıp bana haber verirseniz yazınızı zevkle sayfamda yayınlarım.
Ayrıca bu etkinliğe isteyen herkes katılabilir,
davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız lütfen kusura bakmasınlar.
Etkinliğimize herkes davetlidir..
Sevgiler

17 Haziran 2010 09:46

canım hayırlı kandiller allah dualarını hakkın da hayırlıysa kabul eylesin...

17 Haziran 2010 11:54

Tesekkur ederim arkadaslar guzel yorumlariniz icin, bir kac gundur sayfam acilmiyordu evet ama Hamdolsun simdi duzeldi. Etkinliginize katilacagim insallah...Sevgilerimle

17 Haziran 2010 11:56

Tesekkur ederim arkadaslar guzel yorumlariniz icin, bir kac gundur sayfam acilmiyordu evet ama Hamdolsun simdi duzeldi. Etkinliginize katilacagim insallah...Sevgilerimle

17 Haziran 2010 11:56

Hastalara şifa,borçlulara eda,kimsesizlere hami,muhtaca dost eli,
Küslere barış,işsize iş,mekanı olmayana hayırlı mekan,
Evladı olmayana hayırlı evlad,rızgı dar olanlara bolluk,
Sıkıntısı olanlarada hayırlı kolaylık nasib eyle YA RABBİ..!
Dualarınız kabul,kandiliniz mübarek olsun.

17 Haziran 2010 12:32

Tesekkur ederim arkadaslar Allah razi olsun dualariniz ve guzel temennileriniz icin...
Hersey gonlunuzce olsun...
Selam ve dua ile...

17 Haziran 2010 19:20

Kandiliniz mübarek olsun. Allahü Teala dualarımızı kabul etsin.

17 Haziran 2010 19:38

seninde kandilin mübarek olsun ,dualar da unutulmamak dilegiyle

17 Haziran 2010 23:54

S A,REGAİP GECENİZ VE CUMA GÜNÜNÜZ MÜBAREK VE GAFLETTEN UYANIŞIMIZA VESİLE OLSUN SELAM VE DUA İLE A.E.O

18 Haziran 2010 03:51

dün blogunuza girmeye çalıştım olmadı.kandiliniz mubarek olsun,cumanız hayırlı olsun.Allah bu dünyada da ahirette de herşeyin en güzelini nasip etsin.Allah razı olsun.

18 Haziran 2010 10:24

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz