Tesbih Taneleri Mim'lendi!  

Posted by Tespih Taneleri... in

                                                       


  Merhaba arkadaslar, sevgili Sakli Inci,  http://meknun.blogspot.com/  beni mimlemis. Beni daha iyi taniyacaginizi dusunuyorum artik. Iste Tespih Taneleri...

Felsefem: Benim felsefem; Hayatta herseyimin tamamen Allah'a ve Rasul'unun rizasina uygun olmasi, yine her sartta nefis muhasebesi ve Allah'in Vekil ismine siginip herseyi neticesini O'na birakmaktir. Cunku  yurekten inaniyorum ki,  kuluna karsi bir anadan dahi daha merhametli olan Mevla bana her seyin hayirlisini nasip etmistir ve edecektir.

Hayat:'' Nasıl bir hayat yaşıyorsanız öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz öyle de dirilirsiniz'' hadis-i Şerifi geldi aklima. Hayat uzun gibi gorunen ama cok kisa suren bir imtihan sureci bence. Hayatin degeri uzun yasamakta degil, dogru yasamaktadir. Mevla'nin yarattigi guzelliklerin farkinda olsak, hayat cok guzeldir aslinda...Hayat her zaman surprizlerle doludur iyi ya da kotu...

Cocukluk: Masumiyetin gostergesi, cocukluk benim hep kalmak istedigim, hic unutmadigim ve daha hala ara ara kendime bu konuda firsat verdigim bir donemdir. Ben, her insanin hayatin her doneminde icinde cocukluk hislerinin olduguna inanirim ki, kac yasina gelmis bazilarinin yaptiklari cocukluklari gorunce bu konuda hic suphem kalmaz dogrusu. Yani hepimizin buyumeyen bir yonu vardir esasinda zaten olmasi gereken ve sahip cikmamiz gereken...

Gunes: Umuttur benim icin gunes. Her yeni gunde guzel bir baslangic isigidir. Gunes Efendimiz(sav)'den alirmis nurunu, isigini, parlakligini ve hic sonmeyisini. O'na bazen ozellikle bakmaya calisirim gozlerim kamasir ve hep icimden geciririm Ya Rabb! nurumuzu sondurme diye.

Gozler: •Göz, bazı dimağların penceresi, bazılarının dürbünü ve bazılarının da aynasıdır. Bazen dudakların bitiremediği cümleleri, gözler tamamlar. Gozler benim icin cok anlam ifade eder, bence goz kalbinin baktigi yerdir. Gerci oyle bir zamandayiz ki artik  gozlerde anlamsiz bakislar artti. Eskiden sus soyleme sevdigini derdi asik, gozlerin yeter, nerde simdi bir bakisiyla destan yazan gozler. Yine de yurek yansir bazen gozbebeklerine insanin, ancak yakalamak lazim. Insanlar gibi gozlerde yalanci oldu, Allah kalb gozu acik olanlardan eylesin.

Yildizlar: ''Biz gokyuzunu sizler icin yildizlarla susledik.'' Kurban oldugum Allah'im ne guzel de suslemis. Mardin'de tahtlar vardi damlarda, geceleri sicaktan hep tahtlarda uyuruduk. Her tarafi kapali ustu acik super manzarali bir uyku keyfi:) Elini uzatsan tutacak kadar yakin gelirdi bize. Yildizlari seyrede seyrede uyurduk. Bazen de uykum kacardi, uzun uzun dusunurdum nasil da boyle guzel ve parlak yaratmis Mevla. Bir de oyle coktular ki. Burda uc tane gorsem sukrediyorum.

Guzellik: Guzel deyince sadece aklima  Allahu Teala geliyor. Ne zaman guzelliklerle karsilassam, hep derim ki kendi kendime, bu  guzellikleri, bu dunyayi boylesine muntazam, bu kadar guzel yaratan Allah kim bilir ne kadar guzeldir...

Sevgi: Allahu Teala sevgi uzerine yaratmis herseyi. Once sevmis sonra yaratmis. Sevmenin tarihcesi bayagi oncelere dayaniyor, Allah razi olacagi sekilde bize sevmeyi nasip etsin. Sevgi hep kendinden vermektedir hic bir sey beklemeden Rabbim hak edenleri karsimiza cikarsin.

Ask: Yagmurlarında ıslandıgı bir yağmur vardır...adı ask... Ateslerinde yanıp kul oldugu bir ates vardır...adı ask... Kelebekleri intihara surukleyen yıldızlarıda kaydiran aslında ...ask... Golgelerin golgede kaldıgı bir durumdur, sırların sır verdigi bir haldir ...ask... Ve aslında askında asık oldugu bir ask vardır. ilahi ask...Baska asklarin hepsi kendini kandirmadir ve ziyanliktir hayat adina...

Erkekler: Nedense bu konuya gelince soyle bir durdum cunku aslinda yazacak cok sey varken hic bir sey yazamiyorum. Efendimiz(sav) gibi ya da O'na benzeyen ya da bezemeye calisan, Allah'in koydugu hududlara hakkiyla riayet eden, kadina emanet nazariyla bakipta gozunden bile sakinan malesef yok. Rabbim takva sahibi kimselerle karsilastirsin insallah...

Savas: Caresizlik, kan, olum, kayip ve gozyaslarinin sel olup akip giitigi, korkunc bir durum Allah sebeb olanlara ya da olacaklara firsat vermesin. Yanik yureklerle dolu yiginla insan savas maduru...

Aglamak: Ne hikmettir,şu dünyaya,Gelen ağlar,giden ağlar. Ağlamak,bir ibadettir ve Hakka karşı tevâzu göstermenin, şiddet hâlidir. Yakaristir ve acizligi Mevla'ya gostermenin bir cesit ifade seklidir ayni zaman da rahatlatir yuregi, ferahlatir icimizi aglamak.

Deniz: Benim vazgecilmezimdir deniz. Hayal bile edemeyeceğin uzakların o kadar da uzak olmadığını bilmektir...En kara bulutları en sert rüzgarları en büyük dalgaları insanlarla uğraşmaya tercih etmektir...
İnsanın yalnız doğduğunu ve yine yalnız öleceğini hatırlamaktır...Bir son varsa sonuna kadar gidilecek yerdir...Hayatında bir kere bile olsa gidip dönmemeyi düşünmektir...Deniz benim icin cok seydir...

Ayna: Insanin kendiyle yuzlestigi yerdir. Bazen ruhun aynasi yansir, yuzlerde ki saf, masum guzellige o ayri tabi...

Hayaller: Hayalsiz hayat gecermiydi bilmem. Hayaller umududur insanin ve eger azimliysen bir gun gercek olabilirde...Ben cok hayal kurarim asla gerceklerden kopmamak sartiyla.
''İnsan alemde hayal ettiği müddetçe yaşar '' Ne guzel soylemis Yahya Kemal

Bende mimlemek istedigim arkadaslarimi yazayim:
http://www.kararli.blogspot.com/
http://hamaratel.blogspot.com/
http://www.inciminci.com/
http://ebruliyemektarifleri.blogspot.com/
http://guvercingerdanligi.blogspot.com/
http://ayine-idevran.blogspot.com/
http://ymekyapalim.blogspot.com/
http://kainatamektup.com/http://
muhteremleafiyetle.blogspot.com/
http://susamcorekotu.blogspot.com/

This entry was posted on Salı, Haziran 22, 2010 at 09:05 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

9 yorum

okumak güzeldi,gönlüne sağlık,
sevgiler selamlar

22 Haziran 2010 09:55

Teşekkürler..Hatırlanmak çok güzel...en kısa zaman da ben de cevalayacam inşaAllah...

22 Haziran 2010 10:09

Ne güzel bir mim olmuş, eline ve yüreğine sağlık.

22 Haziran 2010 11:33

canım çokteşekkür ederim. En kısa zamanda cevaplayacağım kendini ne kadar güzel anlatmışsın...

22 Haziran 2010 11:37

Cok tesekkur ederim. Gerçi kelimelerin karşılıklarını doldurmak birazcık zor olacak ama :)

22 Haziran 2010 16:32

En kisa zamanda cevaplayacagim canim, bu hafta sinavlarim var...
Dualarinizi beklerim

22 Haziran 2010 22:07

Canım,
Kaç gündür sayfanı açmayı başaramadım.
Bugün aynı sorunu yaşayan diğer arkadaşlara giriş yapıldığını görünce hemen senin sayfana uğradım, çok şükür senin sayfana da giriş yapabildim.
Geçen hafta bana yorum bırakıp, mimlendiğimi bildirmiştin ama ben sayfana giremediğim için mimi şimdi öğrendim.
Fırsatını bulur bulmaz bir yazı hazırlamaya çalışacağım.

28 Haziran 2010 18:05

nihayet

2 Temmuz 2010 14:01

artık yazabiliyorum özürrdilerim uzun zamandır şifremi kybettiğim için yazamıyordum ama artık sıkı bir takipçiniz olacağım

2 Temmuz 2010 14:03

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz