Yüzük Taşı  

Posted by Tespih Taneleri... in


19. yy. âlim ve şairlerinden Gaziantepli Hasırcızade Mehmet Ağa, devrinin en nüktedan kişilerinden biriymiş. Dönemin devlet adamlarından Fuat Paşa ile de tanışıklığı olan Hasırcızade Mehmet, Paşayla görüştüğü bir gün, gözü onun parmağındaki yüzüğe takılmış. Fuat paşa sormuş:

-Taşına mı bakıyorsunuz?

-Evet Paşam.

-Elmastır.

-Ne faydası var, yani ne getirir?

-Yüzük taşı ne getirecek Mehmet Ağa?

-Benim de babadan kalma iki taşım var, senede yüz altın getirirler.

-Yaa, ne taşı bunlar?

-Değirmen taşı paşam.

Tas deyince bizim aklimiza ne geliyor? Taslarin hayatimizda ki yeri nedir acaba sizce? Bazen dusunuyorum da biraz sacma geliyor ama yine de guzel, bazen ne gerek var diyorum ne ise yariyorlar ki. Alt tarafi tas iste...:)) Tabii pahali bir tas...
Bir arkadasim vardi...Durumu orta halli biriyle nisanlandi. Gidip kendine kirati yuksek tek tas pirlanta bir yuzuk aldi ve cevresine nisanlisinin aldigini soyledi. Saskinligimi gizleyemedim ve ona sordugumda bunun ona verdigi deger oldugunu soyledi. Daha da sasirdim, evet kiymetli bir hediye kimin hosuna gitmez ki ama ya alacak durumu yoksa ve sana cok deger veriyorsa, ne kadar deger verdigini bir insan nasil anlatir karsindakine? Bunun tek yolu tas midir yani? Bu sadece etrafa karsi bir gosteris vesilesidir.
Bence deger verdigini hatta cok sevdigini anlamak icin karsindaki insanin gozlerine bakmak yeterli...Komik gelecek size belki ama gozler cok sey anlatir arkadaslar...Bakislarda ki o buyu bir cok kelimenin tercumani gibidir...Yeter ki bakmasini bilelim...
Rabb'im cumlemize degirmen tasi gibi taslar nasip etsin insallah, pirlanta nedir ki? :)) Sevgilerimle

This entry was posted on Çarşamba, Ocak 12, 2011 at 04:46 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 yorum

sa. blogunuz cok guzel insanlari da bilgilendirici paylasimlariniz icin ARo, ancak bazan paylastiginiz seylere dikkat edin.
Mesela Safer ayi hakkindaki paylasiminizi okuyunca cok sasirdim, cunku hic duymamistim. sonra guvendigim kaynaklardan arastirdim. meger Safer ayi cahiliye donerminden kalan araplar arasindaki bir hurafe imis. Islam bunu tamamen reddetmis. eger bunu musluman olarak yaparsak kendimize bir ayi haram etmis oluruz. Allah in bize bahsettigi guzel bir ayi felaket ayi diye gecirmemeliyiz. bence safert ayi hakkinda yanlis paylasim duzeltiyorum diyerek tekrar insanlari bilgilendirici bir post yayinlayin. zira insanlar orada yazdiklarinizi yaptikca size mesul olacaksiniz. Tesekkurler.. Allah Razi Olsun.

12 Ocak 2011 07:02

Aleykumselam kardesim, ikazin icin tesekkurler...Ben blogumda yayinladigim butun icerikleri guvendigim kaynaklardan aliyorum.Sefer ayi ile ilgili yazimda gecen hadisleri ravileri ile birlikte yeni bir post olarak ilk firsatta yayinlayacagim. Takip ederseniz konu aydinliga kavusmus olur. Sevgilerimle

12 Ocak 2011 11:58

Etkinliğimize katılır mısınız?

"İslamın Işığında" Dini Etkinliği"

"Cuma gününün önemi"
başlığının altında paylaşacağımız hadis,ayet ve duaları,Allah'ın ve Resulü'nün (sav) vaadettiği nimetleri öğrenelim istiyoruz.-

humeyraninyeri.blogspot.com

gulaycebilgidunyam.blogspot.com

gelibolu17.blogspot.com

tarafından hazırlanmış olan "İSLAM'IN IŞIĞINDA"
Dini Etkinliği "Cuma gününün önemi" konulu etkinliğimize vereceğiniz destekler için
şimdiden çok teşekkürler.
Biz düşündük ki, hepimiz sayfalarımızda önceden belirlediğimiz bir konu hakkında yazılar yazıp yayınlarsak, hem hep birlikte yeni ayetler, hadisler, dualar öğreniriz,
hem de belirlenmiş olan konu hakkında bilgilerimiz tazelenir.
bu seferki etkinliğimize 14 ocak Cuma gününden itibaren

http://gelibolu17.blogspot.com

yani ben ev sahibeliği yapacağım.
Sayfanızda yazınızı yayınlayıp başına
-İslam'ın Işığında-
yazıp bana haber verirseniz yazınızı zevkle sayfamda yayınlarım.
Ayrıca bu etkinliğe isteyen herkes katılabilir,
davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız lütfen kusura bakmasınlar.
Etkinliğimize herkes davetlidir...
Sevgiler

12 Ocak 2011 15:33

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz