Işığı Yanan Evler...  

Posted by Tespih Taneleri... in



"Tıp fakültesini yeni bitirmiş, pratisyen hekim olarak ilk görev yaptığım yere, Konya'ya bağlı bir beldenin sağlık ocağına gitmiştim. Gençtim, bekârdım. Küçük bir beldeydi gittiğim yer. İlk gece bir eve misafir olmuştum. Tren istasyonunun hemen yanında bir evdi.Akşam yemeğinden sonra çaylarımız gelmiş, sohbetler edilmişti. Üzerimde yol yorgunluğu, geldiğim yeni yerin yabancılığı vardı. Saatler ilerliyor, ağır bir uyku beni içine çekiyordu. Ev sahibine bir şey de diyemiyordum. Bir müddet daha geçti; yine bir hareket yoktu. Evin büyüğü olan Hacıanneye sıkılarak:

"Anneciğim, sizin buralarda kaçta yatılıyor?" dedim.

Hacıanne:

"Evlâdım treni bekliyoruz. Az sonra tren gelecek, onu bekliyoruz" dedi.

Merak ettim, tekrar sordum:

"Trenden sizin bir yakınınız mı inecek ?"

Hacıanne:

"Hayır evlâdım, beklediğimiz trende bir tanıdığımız yok. Ancak burası uzak bir yer. Trenden buraların yabancısı birileri inebilir. Bu saatte, yakınlarda,ışığı yanan bir ev bulmazsa, sokakta kalır. Buraların yabancısı biri geldiğinde, "ışığı yanan bir ev" bulsun diye bekliyoruz."

Konya Ovası'nda, ya da bir başka yerinde Türkiye'nin,trenden inen yabancılar için "Işığı yanan evler" yerinde hâlâ duruyor mudur? Yabancılar, yorgun bedenlerini yün yataklarda dinlendirmeye devam ediyorlar mı? Aç bir köpeğin önüne bir kap yemek bırakan kadınlar yaşıyorlar mı? Kuşlara yuva yapan mimarlar sahi şimdi neredeler? Bu güzel insanlar, atlarına binip gitmişler. Bizler, atlarına binip giden güzel insanlara sahip bir medeniyetin yetimleriyiz. Çekip gidenlerin doldurulmamış boşluklarında savrulup duran yoksullarız.

Şâir öyle diyordu:

"Güzel insanlar, güzel atlara binip gittiler." Şimdi bu güzel insanlar, neden ve nasıl atlarına binip gittiler? Onları ne yıldırdı da bir daha dönmemek üzere, sessiz sedasız gittiler? Ey güzel yurdumun güzel insanları!

Neredesiniz?

This entry was posted on Pazar, Ocak 23, 2011 at 08:12 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

12 yorum

Böyle duyarlı insanlara ihtiyacı var bu memleketin.

Güzel ve ders veren bir yazı. Teşekkürler Tesbih Taneleri.
Mutlu pazarlar...

23 Ocak 2011 09:42

tabii ki burdayız sayımız azmış gibi görünsede burdayız ve hiçbir yere gitmeye niyetimiz yok...

23 Ocak 2011 10:14

Cok hostu hatiraniz,hic bilmeyiz,nerelerde ne insanlar nelere kadirler,sevgiler...

23 Ocak 2011 10:49
Adsız  

ne güzel birşeydir bu
rabbim herkesi onlar gibi düşündürebilsin hiç ama hiç kalmadı böyleleri şimdilerde su bile vermez kimse istesen

23 Ocak 2011 17:52

ne güzel bi yazı bu böle aldı beni taaaa nerelere götürdü içimde ılık ılık bişeyler aktı sanki çok duygulandım yurdum anadolu insanlarının güzelliği işte iyi akşamlar arkadaşım bende sizi sayfama beklerim sevgiler

23 Ocak 2011 20:02

Ne kadar güzel bir yazı. Ne kadar hatırlatıcı. Ben halâ o güzel insanların bazılarının, miras olarak güzel çocuklar bıraktığına inanıyorum. Vardır ışığı yanan evler inşaallah :)

24 Ocak 2011 09:43

Hayırlı haftalar olsun.Sizi zevkle takip ediyorum.Haklısınız sözünü ettiğiniz insanlardan fazla yok ama Rabbim bana böyle insanların hala yaşanılan meteoroloji kar anonsu verdiğinde yaşadığı mahallenin kimsesizleri ve yaşlılarının ihtiyaçlarının kontrol edildiği,kediler ve kuşlar için yiyecekler bırakıldığı harika bir yerde yaşamayı nasip etti.Gözünüz arkada kalmasın azda olsa hala insanımız insanlığından ödün vermemek için çabalıyor.Şehr-i Bursa'dan sevgiler....

24 Ocak 2011 09:46

Hep isigi yanan evlerden olmak umidi ile, arkadaslar cok tesekkur ederim degerli yorumlariniz icin...
Sevgilerimle

24 Ocak 2011 10:23

canım benim,bir kaç yıl önce okuduğumda bu yazıyı çok etkilenmiştim,tevafuken sende tekrar okumak çok hoştu,paylaşan gönlüne sağlık,kızmayacağını bildiğim için bende facebook umda paylaştım,sevgiler,selamlar,teşekkürler...

24 Ocak 2011 22:29

Teşekkürler çok güzel bir paylaşım...

25 Ocak 2011 01:07

Tesekkurler sevgili Kudret ve Gelibolu17 paylasimlarimi tabi ki paylasabilirsiniz...Amacimiz boyle duygularinda oldugunu hatirlatmak...Sevgilerim....

25 Ocak 2011 08:31

Benim yanan isigimda sensin ablacim :)

26 Ocak 2011 22:51

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz