Kıyamet gününde insan şu üç yerde hiç kimseyi hatırlayamaz...  

Posted by Tespih Taneleri... in



Hz. Aişe validemiz -Allah ondan razı olsun- şöyle anlatmıştır:

Bir gün cehennemi düşünerek ağladım. Benim ağlıyor olduğumu gören Hz. Peygamber(sav) :

"Ey Aişe! Niçin ağlıyorsun?" diye sordu."Ey Allah'ın Resulü! Cehennemi düşündüm de onun için ağlıyorum. Acaba siz kıyamet gününde aile efradınızı hatırlayacak mısınız?" dedim.

Bu sorum üzerine Allah Resulü şöyle söyledi:

 "Kıyamet gününde insan şu üç yerde hiç kimseyi hatırlayamaz: Birincisi; kişi, mizanın (terazinin) başında tartısının hafif ya da ağır oluşunu öğreninceye kadar hiç kimseyi hatırlamaz. İkincisi kitaplar verilirken "Geliniz, kitabınızı okuyunuz!" denildiğinde sağından veya solundan ya da arkasından mı verileceğini öğrenmedikçe hiç kimseyi hatırlayamaz. Üçüncüsü ise cehennemin iki yakası arasında birçok çengelleri ve dikenleri bulunan köprü kurulduğunda ve Allah kullarından dilediğini burada alıkoyduğunda kişi kurtulup kurtulamadığını öğrenemedikçe ne aile efradından ve ne de başkalarından hiç kimseyi hatırlayamaz." [Hâkim]

Hayirli Cuma'lar...

This entry was posted on Cuma, Ocak 21, 2011 at 09:47 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 yorum

Rabb'im o gün doğrulukla defterini sağından alanlardan eylesin bizi.
Size de hayırlı cumalar.

21 Ocak 2011 10:51

rabbim bize o dehşet verici günde merhametiyle muamele etsin ..

21 Ocak 2011 21:51

Amin arkadaslar, tesekkur ederim degerli yorumlariniz icin sevgilerimle...

22 Ocak 2011 09:01

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz