Tam Teslimiyyet Boyle olur !  

Posted by Tespih Taneleri... in ,



Bağdat'ın maneviyat büyüklerinden Ahmed Rufai Hazretleri bir gün ders verdiği öğrencilerine der ki:

-İçinizde kim bir ayıbımı görürse hemen söylesin ki o ayıbımı vakit geçirmeden düzelteyim, tekrar etmeyeyim!..

Kimseden bir ses çıkmaz. Ancak bir talebesi parmağını kaldırır:

- Efendim der, sizde benim gördüğüm büyük bir ayıp var.


-Söyle bakayım evladım o ayıbımı da hemen düzelteyim!

Gözleri yaşararak konuşan talebe, hocasının ayıbını şöyle ifade eder:

- Sizin en büyük ayıbınız, bizim gibi günahkârları talebe olarak kabul etmenizdir!.

Bu söz üzerine derin bir sessizlik başlar. Neden sonra Rufai Hazretleri'nden şu söz duyulur:

-Kendisini günahkar bilme olgunluğuna erişen bu talebemi yerime halife tayin ediyorum. Bundan sonra ben olmadığım zamanlarda sohbeti o yapacaktır!.

Demek samimi şekilde kendini günahkar bilen insan, sonunda hocasının halifeliğine layık da görülebilir.

Böyle bir halife tayin olayı da Hacı Bayram-ı Veli'de görülür.Kendisine sonradan intisap eden Akşemseddin'e, halifelik vermesi üzerine talebelerinden biri sorar:

- Efendim der, kırk yıldır hizmetinizde bulunan talebelerinizi halifeliğe layık görmezken yeni gelen Akşemseddin'i halife tayin etmenizin hikmetini anlayamadık. Sebebi ne ola ki?

Hacı Bayram Hazretleri bu tercihin hikmetini az fakat öz bir sözle şöyle ifade eder:

- Bu Ak şeyh, bizden ne görür, ne işitirse tereddütsüz teslim olur; hikmetini sonra kendisi arayıp bulur. Kırk yıllık hizmetimizde bulunanlar ise tereddüt edip bekler, hikmetini bulduktan sonra teslim olurlar.Tam teslimiyetle tereddütlü teslimiyetin farkı!..

Hayirli Cuma'lar...

This entry was posted on Cuma, Kasım 05, 2010 at 10:55 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

çook güzelll...
hayırlı cumalar.

5 Kasım 2010 11:52

Kalp kalbe nasıl da karşıymış :) DAha bu sabah okudum bu hikayeyi , başka diyarlara bir gittim bir geldim..Yayınlasam mı diye düşündüm , sonra vazgetim :)
Çok güzel bir paylaşım.. Hayırlı Cuma'lar

5 Kasım 2010 12:10

Hayirli Cumalar...
Güzel hikaye Allah razi olsun

5 Kasım 2010 22:16
Adsız  

My cousin recommended this blog and she was totally right keep up the fantastic work!

12 Kasım 2010 21:19

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz