Doksan yaşındaki ihtiyar tövbe için geç kalmamış mı?  

Posted by Tespih Taneleri... in


Basra'nın velisi Hasan-ı Basri Hazretleri'ne 90'lık bir ihtiyar gelir:


-Ben tövbe ederek istikametimi düzeltmek için geldim, bana yol göster, der. Hasan Basri Hazretleri latife ile:


''Baba biraz geç kalmadın mı?' der. İhtiyarın cevabı manalı olur:


- Henüz güneş batıdan doğmadı, tövbe kapısı kapanmadı diye ümidimi kesmeden geldim, yanlış mı yaptım yoksa ümidimi kesmemekle?Heyecanlanan Hasan-ı Basri Hazretleri:


- Hayır, hayır der, ümidinizi kesmemekle yanlış yapmadınız. Gerçekten de henüz güneş batıdan doğmadı, tövbe kapısı da kapanmadı. Buyurun birlikte tövbe istiğfar edelim, belki sizin kesilmeyen ümidiniz hürmetine bizim tövbemiz de kabul olur. Birlikte oturup tövbe, istiğfar ederler.

Demek ki, hangi yaşta olursa olsun tövbeden asla ümit kesilmemeli, bulunan ilk fırsatta tövbeye koşulmalıdır. Çünkü güneş henüz batıdan doğmamış, tövbe kapısı da kapanmamıştır. Rabb'im bizlerede bu dunyadan ayrilik vakti gelmeden tevbeyi ve affedilmis olarak gocmeyi nasip etsin insallah... Hayirli Cuma'lar...

This entry was posted on Cuma, Ekim 01, 2010 at 03:07 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

Kısa ve anlamlı .Teşekkürler

1 Ekim 2010 09:24

Allah sizden razi olsun,hayirli Cumalar...

1 Ekim 2010 10:23
Adsız  

çok beğendim paylaşımını ve bloğumda bahsettim(umarım sorun olmaz) pek izleyenim yok ama 1kişiye bile böyle konularda ulaşabilirsek ne ala...
Allah razı olsun...

1 Ekim 2010 12:00

Gençlik

Sizdeki gençlik katiyen gidecek. Eğer siz daire-i meşruada kalmazsanız, o
gençlik zayi olup başınıza hem dünyada, hem kabirde, hem ahirette kendi
lezzetinden çok ziyade belalar ve elemler getirecek. Eğer terbiye-i İslamiye
ile o gençlik nimetine karşı bir şükür olarak iffet ve namusluluk ve taatte
sarf etseniz, o gençlik manen baki kalacak ve edebi bir gençlik kazanmasına
vesile olacak.

Dünyada gençliğe muhabbet, yani ibadette gençlik kuvvetini sarf etmenin
neticesi: dar-ı saadette edebi bir gençliktir.
(ÜSTAD BEDİÜZZAMAN SAİD NURSİ)Ne kadarda doğru söylemiş değilmi,o yüzden doksan yaşındada olsan hiç bişey için geç değil.SELAMETLE...

1 Ekim 2010 22:11

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz