Hz Peygamberin Öğrettiği Dualar  

Posted by Tespih Taneleri... in


Hayirli Cuma'lar arkadaslar...Canlar cani, gonuller sultani, iki cihan serveri, guzeller guzeli Efendimiz (sav)'den daha once bazi dualar yayinlamistim. Bugun de devam edelim kabule sayan aminlerle insallah...
Bu arada evimde tadilat baslamasi hasebiyle bazen sitede aksakliklar oluyor ya da yorumlariniz gec yayinlaniyor, bazen de ben cevap yazmakta gecikebiliyorum...Bu aralar beni mazur goreceginizi umuyorum. Hepinize degerli yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Lutfen beni de dulariniz da unutmayin.

Kur'an'da birçok ayette Efendimiz, sallallahu aleyhi vesellemin dualarından bahsedilmektedir. Peygamberimizin Kur'an'da bildirilen dualarından biri şöyledir:
"De ki: 'Ey mülkün sahibi Allah'ım, dilediğine mülkü verirsin ve dilediğinden mülkü çekip-alırsın, dilediğini aziz kılar, dilediğini alçaltırsın; hayır Senin elindedir. Gerçekten Sen, her şeye güç yetirensin." (Al-i İmran Suresi, 26)

Hz. Peygamber, duayı öğretiyor!

Muaz bin Cebel radıyallahu anh anlatıyor:
 "Hz. Peygamber sallallahu aleyhi vesellem, yanından geçerken: "Ey Rabb'im! Senden sabır istiyorum" diye dua eden bir kişiye: "Sen Allah'tan bela istemiş oldun; bunun yerine O'ndan sağlık ve âfiyet dile" buyurdular.

Başka bir gün de bir adamın: "Rabb'im! Senden nimetin tamamını istiyorum!" dediğini duydular. Bunun üzerine ona: "Ey insanoğlu Sen nimetin tamamının ne olduğunu biliyor musun?" diye sordular.Adam: "Hayır bilmiyorum ey Allah'ın Resulü! Fakat ben bununla hayır talep ediyorum" deyince de "Nimetin tamamı, ateşten (cehennemden) kurtularak cennete girmektir" buyurdular.Adamın birinin: "Ey celal ve ikram sahibi olan Allah'ım!" diye dua etmekte olduğunu işittiklerinde ise ona: "Senin duan kabul olacaktır. Allah'tan dilediğini iste!" buyurdular. [Kenz]

Dua'nın ilk işi; adab!

Ebu Ubeyd aktarmıştır:
Hz. Ömer bir gün adamın birinin fitneden Allah'a sığındığını duydu. Bunun üzerine ona: "Ben senin bu duandan Rabb'ine sığınıyorum. Sen, Allah Teâlâ'ya sana mal ve çoluk-çocuk vermemesi için mi dua ediyorsun?" dedi.Bir başka rivayette ise şunları söylemiştir: "Sen Allah'ın sana mal ve çocuklar vermesini istemiyor musun? Fitneden Allah'a sığınmak istediğinizde, onun insanı sapıklığa ve kötü yola sevk edenlerinden sığınınız!"

Hz. Peygamber'in duası...

- Hz. Peygamber dua ederlerken ellerini kaldırırlar; duadan sonra da bunları yüzlerine sürerlerdi. [Hâkim'den, Kenz]



- Hz. Peygamber dua için ellerini kaldırdıklarında onları, yüzlerine sürmeden indirmezlerdi. [Hâkim'den, Kenz]



- Hz. Âişe şöyle anlatıyor:
Hz. Peygamber dua ederlerken ellerini kaldırırlardı. Elleri havada o kadar çok kalırdı ki ben usanırdım. [Heysemi]

- Âişe validemiz şöyle anlatıyor:
 Hz. Peygamber'in ellerini kaldırarak şöyle dua ettiklerini duydum: "Ben ancak bir beşerim. Herhangi bir mü'mini incitmiş veya onlardan birine kötü bir söz söylemişsem beni bu yüzden cezalandırma!" [Buhari]
Dünyada da ahirette de güzellik!

Enes radıyallahu anh rivayet etmiştir:
Hz. Peygamber bir gün hastalıklardan dolayı tüyleri yolunmuş kuş yavrusuna dönen bir kişinin ziyaretine gittiler ve ona "Sen Allah'a nasıl dua ediyorsun?" diye sordular.Adam: "Ben 'Ey Allah'ım! Bana ahirette verilecek cezaları bu dünyada ver ve oraya bir şey bırakma!" diye dua ederim" dedi.Bunun üzerine Hz. Peygamber: "Niçin "Allâhümme âtina fi'd-dünya haseneten ve fi'l- âhireti haseneten ve kınâ azâbe'n-nâr (Ey Allah'ım! Bize dünyada da bir güzellik (nimet), âhirette de bir güzellik ver! Ve bizi ateşin azabından koru!)" diye dua etmedin?" buyurdular.Hz. Peygamber'in bu sözleri üzerine adam bu şekilde dua etti. Allah da ona şifa verdi. [Kenz, I]

Kur'an'da duanın şekli nasıl tarif ediliyor?

Allah'ın, "De ki: 'Sizin duanız olmasaydı Rabbim size değer verir miydi?" [Fatır Suresi, 77] ayetiyle de bildirdiği gibi dua müminler için çok önemli bir ibadettir. İnsan, acz içinde, Allah dilemedikçe hiçbir şeye güç yetiremeyeceğini bilerek, umarak ve korkup sakınarak, her konuda Allah'a yönelmeli, her şey için O'na dua etmelidir. Kişi, araba kullanırken, yemek yerken, spor yaparken, yolculuk ederken, namazdan sonra, orucunu açarken, sabah kalktığında, akşam yattığında kısacası her durumda Allah'a dua edebilir, duasında Allah'ı yüceltebilir. Bunun için özel bir ortam ve zaman olması şart değildir. Önemli olan kişinin duasında samimi olması, acizliğinin bilincinde olup isteyeceklerini gönülden ve yalvararak istemesidir.Allah, ayetlerinde dua ve zikrin nasıl olması gerektiğini şu şekilde tarif etmiştir:
Rabbinize yalvara yalvara ve için için dua edin... (A'raf Suresi, 55)

Rabbini, sabah akşam, yüksek olmayan bir sesle, kendi kendine, ürpertiyle, yalvara yalvara ve için için zikret. Gaflete kapılanlardan olma. (A'raf Suresi, 205)

This entry was posted on Cuma, Ekim 15, 2010 at 07:42 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

8 yorum

Allah razı olsun canım,sana da hayırlı cumalar diliyorum..Hakkımızda hayırlı olacak tüm dualarımızın kabul olması ümidiyle...

15 Ekim 2010 08:16

Duanin gücünü bilirim,keske herkeste bunun farkinda olabilse,hayirli Cumalar...

15 Ekim 2010 10:06

harika paylaşım için teşekkürler.

15 Ekim 2010 10:07

İnsan, aciz olduğunu bilmelidir, Allah dilemedikçe hiçbir şeye güç yetiremeyeceğini bilmelidir, umarak ve korkup sakınarak, her konuda Allah'a yönelmelidir, her şey ama herşey için O'na dua etmelidir. Kişi, araba kullanırken, yemek yerken, spor yaparken, yolculuk ederken, namazdan sonra, orucunu açarken, sabah kalktığında, akşam yattığında kısacası her durumda Allah'a dua edebilir, duasında Allah'ı yüceltebilir. Bunun için özel bir ortam ve zaman olması şart değildir. Önemli olan kişinin duasında samimi olması, acizliğinin bilincinde olup isteyeceklerini gönülden ve yalvararak istemesidir.o halde bu gün Cuma müminlerin bayramı dua dua dua edelim hayırlı cumalar efendim

15 Ekim 2010 10:46

Allah razı olsun. Hayırlı cumalar:)

15 Ekim 2010 10:54

fitneyle yapılmayan tüm dualarımızın kabul olması dileğiyle hayırlı cumalar...

15 Ekim 2010 12:01

:)

Hayırlı cumalar.

Tüm dûalarımıza- hayırlısıysa - sonsuz âmin...!

Sevgi ve selâm ile.

15 Ekim 2010 14:47

Canım,verdiğin bilgiler için Allah razı olsun.Cuman mubarek olsun.Allah bu dünyada da ahirette de iyilikler güzellikler versin,hepimizi cehennem azabından azad etsin.En içten sevgilerimle...

15 Ekim 2010 15:24

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz