Her Derde Deva Tevekkul  

Posted by Tespih Taneleri... in

Tevekkül, imanın hakikatini düzeltmenin sonucudur. Çünkü yüce Allah: “Eğer müminler iseniz Allah’a tevekkül ediniz.” (Maide, 23) buyurmaktadır. Demek ki tevekkül, ancak imanı düzelttikten sonra doğru olur.
Tevekkül, kalbin Allah’ın verdiği garantiye güvenmesidir. Tevekkül, varlıkta ve yoklukta halin bir olmasıdır.

Tevekkül bir tatmin halidir ki sahibini yaratılmışlara meyletmekten men eder.

Doğru tevekkül yokluk zamanında huzurlu, varlık zamanında rahatsız olmaktır.

Tevekkül bir sırdır. Bunun zahiri, kendisini görenlerin huzur içinde olmaları, içlerinin kendisiyle meşgul olmamasıdır.

Tevekkül yüce Allah’a güvenmektir, O’nun vaadini doğrulamaktır.
Yüce Allah, Kur’an-ı Kerim’in birçok yerinde buyurmuştur: “Kim Allah’a tevekkül ederse O, ona yeter.” Yani Allah onu mahlukata muhtaç olmaktan kurtarır. Ve yüce Allah buyurmuştur: “İnananlar Allah’a tevekkül etsinler.” (İbrahim, 11)
Ve yine Allah, Rasulü’ne: “Azmedince Allah’a tevekkül et.” demiştir (Âl-i İmran, 159).

Ömer ibn Hattâb r.a. Allah Rasulü s.a.v.’in şöyle dediğini nakletmiştir:

“Eğer gereği gibi Allah’a dayansanız, Allah kuşları beslediği gibi sizi de besler (Baksanıza kuşlar sabahleyin) aç gider, tok dönerler.” (İbn Mâce, zühd, 14; Tirmizî, zühd, 33; İbn Hanbel, I/ 30, 52)

Yine Peygamber s.a.v.’in şöyle dediği rivayet edilmiştir:

– Kim bana şu iyi şeyi yapacağını garanti eder ki ben de ona cenneti garanti edeyim?

Sevbân r.a.:

– Ben ederim ya Rasulallah, dedi. Allah Rasulü s.a.v.:

İnsanlardan bir şey isteme, dedi. Bundan dolayı Sevbân, binekteyken kamçısı elinden düşse dahi, kimseden onu alıp kendisine vermesini istemezdi.

Hasan-ı Basrî k.s. da şöyle demiş:

“Tevekkül ve kanaat edip haline razı olana, dünyalık şeyler istemeden gelir.”

Süfyan ibn Uyeyne şöyle demiş:

Ebu Hâzim’e soruldu:

– Ne malın var?

– Benim iki malım var, dedi, biri Allah’a güvenmek, diğeri de insanlardan bir şey beklememek.”

Bir konu ile ilgili bir kac gundur kafam cok karisikti. Dusunceler beni bitirmis artik yorgun dusmustum... Her zaman yazilarimda siklikla belirttigim tevekkul hic aklima gelmedi. Insanin boyle zamanlarda ilk aklina gelen o olmali halbuki ya da hayatima yeterince oturtmamisim bu durumu diye uzuldum. Dua ediyordum hep ama tam teslimiyyet lazim...Sabahleyin kitaplarimi karistirirken ilk karsima cikan bu yazi oldu...Hamdolsun... Simdi rahatladim...

''Ya Rabb! Ben bu isin icinden cikamadim, Sen muhakkak ki kullarin icin hep hayir istersin. Ben Sana tevekkul ediyorum ve Sana birakiyorum. Vekil ism-i serifin ile teccelli et, hayirlisi olsun insallah '' amin.

This entry was posted on Perşembe, Eylül 16, 2010 at 10:40 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

Kötü durumlar hasıl olduğunda zaman zaman "niye, niye ben" desem de hemen toparlıyorum kendimi ki bunun illa bir nedeni var biliyorum

nerde ne yapılması gerektiği konusunda hiçbir çıkar hesabı yapmadan tamamen insani vasıflarla hareket etmemi sağlayan aklım, mantığım, vicdanım olduğu için
herşeyden önce Allah korkum ve Allah sığınağım olduğu için hep şükretmişimdir.

"Doğru tevekkül yokluk zamanında huzurlu, varlık zamanında rahatsız olmaktır."

Çok şükür dedim kendi kendime...
Bu cümle kendimi iyi hissetmeme sebep oldu. Biliyorum arada sırada paralelliğini çok bozmayan ayrılmalar yaşasam da ben bu doğru yolumdan tekrar aynı çizgiye dönebiliyor ve kendimle hesaplaşabiliyorum.
Allah şaşırtmasın beni ve bizi diyorum.

çok teşekkür ederim.
sevgiler...

16 Eylül 2010 12:05

Allah'a tevekkül etmek en büyük erdemimdir benim.
Çok şükürki böyle bir zihinle yetiştirildim.Her yaşadığım hayır ve şerri Allah bana yakıştırdı onun için yaşıyorum derim.
Birde yeni öğrendim sabır dilememek gerekiyormuş.Ben hep Allah sabrını verir derdim.
Meğer Allahım gönlümü genişlet demek gerekirmiş.
Çok güzel yazıyorsunuz sizden öğrenilecek çok şeyler var.
Teşekkür ederim güzel yazılarınız için.

16 Eylül 2010 13:57

Ben tesekkur ederim arkadaslar degerli yorumlariniz icin...Her birinizin yorumuna ayri ayri katiliyorum...Rabb'im razi olacagi sekilde yasamak ile nasiplendirsin cumlemizi insallah...
Sevgiler

16 Eylül 2010 19:21

hayırlı cumalar dilerim arkadaşım.sevgiler,selamlar

17 Eylül 2010 08:39

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz