Bir Aydan Kisa Bir Zaman Da Yazarak Bir Hatim Bitiyor!  

Posted by Tespih Taneleri... in



30 cüzü 30 hattat yazıyor.

Dünyanın dört bir yanında hattatlar, Ramazan ayında Kur'an-ı Kerim'i birlikte yazıyor. Kadir Gecesi'nde tamamlanacak olan Kur'an-ı Kerim'in her cüzünü farklı bir hattat çalışıyor. Hattatların Kur'an hatmi olarak değerlendirdikleri 'Kur'an-ı Kerim Yazımı Ramazan Buluşması'nı Birleşik Arap Emirlikleri Kültür Bakanlığı organize ediyor. Kadir Gecesi'nde Dubai'de düzenlenecek bu projeye Türkiye'den dört hattat katılıyor. Ramazan ayının ilk gününden itibaren dünyanın farklı yerlerinde yaşayan hattatlar heyecanlı bir çalışma içerisindeler. Türkiye'den Mümtaz Seçkin Durdu, Ferhat Kurlu, Davut Bektaş ve Aydın Kızılyar da bu heyecanı paylaşan hattatlardan. Ramazan ayının ilk günlerinden itibaren başlayan Kur'an-ı Kerim yazma çalışmaları Kadir Gecesi'nde Dubai'de tamamlanacak. 'Resmi Osmani' usulü ve nesih hattıyla yazılan Kur'an-ı Kerim için Türkiye'de özel olarak hazırlanan aherli kâğıtlar kullanılıyor. Her bir cüzün 17 sayfasını kendi ülkesinde yazan hattatlar son üç sayfayı hep beraber Dubai'de yazarak hattatların Kur'an hatmini yapmış olacaklar. Türkiye'den Hattat Mehmet Özçay'ın da aralarında bulunduğu uluslararası jüri, en iyi hattatları belirlemede sayfa dizaynı, harf şekilleri, istiflenen yazıların dağılımına dikkat edecek. Katılımcılar arasından en güzel nesih yazan üç hattata da ayrıca ödül verilecek.Hattatlar Kur'an-ı Kerim'i ibadet neşvesi ile yazdıklarını aktardı.
 Asagidaki de benim cok sevdigim bir hadis-i seriftir, sizinle paylasmak istedim... Bu cok guzel bir firsat hattatlar icin gercekten...  Kur'an-i Kerim'i kendinin yazmasi, asr-i saadet doneminde ki gibi, bayagi heyecan vericidir mutlaka...Kalp ve kalemin makes bulmasi...Yine cok ozendim, yine cok isterdim onlardan biri olmayi... Simdi merak ettigim su :
Acaba bu yazilan Kur'an-i Kerim ne olacak?


Eserin İçeriği: Hadis-i Şerif


Manası: "Kul, mü'min kardeşinin ihtiyacını giderdiği sürece, Allah da kulun ihtiyacını giderir.


Okunuşu: "Lâ yezâlullahi fî hâceti'l abdi, mâ dâme fî hâceti ahiyhi."


Hattat: Hasan Çelebi


Hat Yazı Stili: İstifli Sülüs


















This entry was posted on Cumartesi, Eylül 04, 2010 at 02:50 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 yorum

Ben de çok meraklıyım Hat Sanatına ama bi türlü adım atamadım. Ne diyelim inşallah dostunun ihtiyacını giderenlerden oluruz...

4 Eylül 2010 04:34

Ben de o kuranı okumak isterdim....Çok heyecan verici olmalı....Allah kabul etsin...

4 Eylül 2010 05:18

ne güzel.paylaım için teşekkürler.hadısı şerifinden manası çok güzel.ramazan ayı için tamda yardımlaşma zamanı

4 Eylül 2010 10:01

Çok güzel bir çalışma gerçekten. Çok güzel bir hatim metodu.

4 Eylül 2010 10:55

Arkadaslar ben tesekkur ederim sizlere... Rabb'im bizden sonraki nesillere hep boyle guzel seyler yapmayi nasip etsin insallah...
Sevgiler

5 Eylül 2010 03:56
Adsız  

ha, I am going to try out my thought, your post bring me some good ideas, it's really amazing, thanks.

- Norman

27 Eylül 2010 06:30

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz