Hacer-ul Esved Yani Basimizda !  

Posted by Tespih Taneleri... in


Merhaba arkadaslar, uye oldugum bir siteden aldigim bir maille ogrendim, Hacer-ul Esved taslarindan bir kac tanesinin burda oldugunu...Ilk okudugumda bayagi bir sasirdim ve kendi kendime cok kizdim. Boyle bir seyi duymustum, ancak neden daha iyi arastirmamisim diye...:(
Mübarek Ramazan ayını geride bırakırken, Kâbe-i Muazzama’dan bir parçasını bağrında barındıran Sokullu Mehmet Paşa Camii’ne rotamı çevirerek, hacer-ül esved taşını görmeye gitmem lazim en kisa zamanda insallah. Saatlerce seyretmeye doymayacağımız bu camide, asırlardır Müslümanların hürmet gösterdiği mukaddes taş Hacer-ül Evsedi Kâbe-i Muazzama’daki tavır ile “ Bismillahi Allah-u Ekber” diyerek selamlamak istiyorum.

Kâbe’de dokunmak ne kadar zor ise…

Mübarek ecdadımızın zarif ve ince düşüncesi ile Hacer-ül Esved taşının çevresine muhafaza yapılır. Yıllar geçip eskiyen, üzerinden kopan parçalar İstanbul’a Osmanlı devleti vesilesiyle getirilir. 1571 senesinde Osmanlı sadrazamı Sokullu Mehmet Paşa, zevcesi İsmihan Sultan adına bir cami inşâ ettirir. Caminin giriş kapısı üzerine, mihrabın üst kısmına, minbere ve minber kubbesinin altına Hacer-ül Esved’in 4 parçası yerleştirilir. Bu mübarek taşlara dokunmak, hele ki böylesine feyzi bol günlerde yakınında bulunmak bizleri asıl Hacer-ül esved taşına dokunmuş kadar hissedar eyler.


Hacer-ül Esved taşının diğer bir parçası ise Kanun-i Sultan Süleyman Han’ın türbesinin giriş kapısı üstündeki saçağın altına bulunur. Ne yazık ki İstanbullu vatandaşlar bundan bihaber. Hacer-ül Esved taşını Mekke-i Mükerreme’de görmek, dokunmak ne denli zor ve meşakkatli hatta imkânsız ise bu taşa dokunmak, yakından görmek hatta dokunmak Sokullu Mehmet Paşa Camii’nde bir o kadar kolay ve mümkündür.


Hacer-ül Esved, Sokullu Mehmet Paşa Camii’nde, iman aşkı ile dokunulmayı, ziyaret edilmeyi bekliyor. Keşfedilmeye değer bir cami!
Sevgiler

This entry was posted on Perşembe, Eylül 23, 2010 at 07:22 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

İnsan yakınında bulunann değerleri sonradan öğrenince gerçekten çok kötü hislere kapılıyor..Bir İstanbul seyehati sırasında bu camiye gitmiştik..Güzel bir camiydi..Ayrıca imam da çok ilgili biriydi gerçi hala aynı imam var mıdır bilmiyorum ama..Çok şükür ben bu taşı elledim(: Cennetten gelen taş var mı ötesi..Rabbim size de nasip etsin..

23 Eylül 2010 13:04

GÜZEL ZİYARETİNİZ İÇİN TŞKKÜRLER.SİZİN SİTENİZDE HARİKA TAM BANA GÖRE. ALLAH RAZI OLSUN BU GÜZEL PAYLAŞIMLARINIZ İÇİN

23 Eylül 2010 15:14

Allah razi olsun arkadaslar, Rabb'im cumle mu'minlere Kabe'de ellemek nasip eder insallah...Tesekkur ederim
Sevgiler

24 Eylül 2010 07:04

Çok değerli bir paylaşımda bulunmuşsun herzamanki gibi:)

Gidip ziyaret etmeyi çok istiyorum
Abimden adresini vs. öğrenip gideceğim çok heycanlandım:)

24 Eylül 2010 08:46

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz