"Ümmetin Başına Gelen İlk Bela Doyasıya Yemektir!’  

Posted by Tespih Taneleri... in


Hz. Aişe Validemiz buyuruyor ki:

Peygamber'in gidişinden sonra bu ümmetin başına ilk gelen belâ, doyasıya yemektir. Çünkü insanlar, karınlarını doldurduklarında bedenleri semizleşiyor, böylece kalpleri zayıf oluyor, şehvetleri serkeşlik ediyor. [Buhari]

Hz. Peygamber neden oturarak namaz kılıyor?

Ebu Hureyre şöyle anlatıyor:

Peygamber oturarak namaz kılarken ben huzuruna girerek: "Ey Allah'ın Resûlü! Bakıyorum oturarak namaz kılıyorsun? Sana isabet eden nedir?" dedim.

Hz. Peygamber: "Ey Ebu Hureyre! Açlıktır" dedi. Bunun üzerine ben ağladım, bana: "Ey Ebu Hureyre! Ağlama, kesinlikle kıyamet gününde, hesabın şiddeti dünyada Allah rızası için açlık çekene isabet etmez" buyurdu. [Ebu Nuaym]

Üç gün boyunca açlık çeken Peygamber

Hz. Fatıma, Hz. Peygamber'e bir parça arpa ekmeği getirdi. Hz. Peygamber kızına: "Bu nedir ya Fatıma?" deyince, Fatıma: "Bu, pişirdiğim bir ekmektir. Nefsim sana bu parçayı getirmeyince rahat etmedi" dedi.İşte o zaman Hz. Peygamber:
 
 "Babanın üç günden beri yediği ilk yemek budur" buyurdu. [Tabarani]

This entry was posted on Pazar, Aralık 05, 2010 at 01:09 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 yorum

hem de ne bela ... Allah ve peygamberinin alcalttigi dunyayi , biz yucelttik ...

9 Aralık 2010 23:05

selam arkadaşım yayınlarımı gözden kaçırdın sanırım hatim cüzünü okudunmu? haber bekliyorum duayı 15 Aralığa kadar erteledik
sevgiler

11 Aralık 2010 17:33

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz