Istanbul'un Zumrut Taci Beykoz'da Guzel Bir Gun...  

Posted by Tespih Taneleri... in ,


Merhaba arkadaslar, gunesli ve guzel bir gune uyandik Hamdolsun yine. Uzun zamandir havalar istanbul'da bu kadar sicak olmamisti. Gecenlerde yine boyle bir havada canim annemle, isleri bitirdik hadi bogaza gidelim dedik, vurduk Beykoz'un muhtesem sahiline kendimizi...Hemen su misralar dokuldu dilimden...

Günaydın Boğaziçi
Marmaram günaydın
Günaydın Beykoz
Fatih’in sultanı günaydın
Günaydın Avrupa’nın Başkenti

Sonrasinda basladim yine sonsuz hamd ve senaya...Cunku muthis seviyorum ve rahatliyorum, denizin maviligi butun elektirigimi aliyor uzaktan uzaga...Canim Gul yengem kulaklarin cinlasin, esas seninle ne guzel tadini cikardik bu sahillerin...Zaten hep o sevdirdi bana bogazi bu kadar Allah razi olsun ''istanbul'un Gul'u'' derdim hep ona...Istanbul'u yasamayi bilmek lazim derdi...Hakkaten de oyle semt semt ayri bir tarih, ayri bir guzellik, ayri bir siir timsali...Yasamayi bilmek lazim...

Beykoz yesillikler icersinde istanbul'un en guzel semtlerinden biridir.
Allah'im ne guzel yaratmis...Oyle bir yerde oturduk ki her taraftan ayri essiz bir tablo gibi duruyor...
Dusundumde bir an kimbilir kimler geldi kimler gecti bu sahillerden yillar boyu...Ne asklara sahit oldu bu sahil, bu agaclar, kimbilir ne ayriliklar ne kavusmalar gordu daracik tarihi sokaklar...Iste bugun de biz geldik gectik burdan sessiz sedasiz, huzurlu ama bir yanimizda huzunlu...

Beykoz sırtlarından yükselir saray
Pencere camında boğazdan vitray
Dostluğun timsali bir kahve bir çay
İnan ki bir ömre bedel İstanbul


Buraya kadar gelmisken balik ekmek yemeden gitmek olmazdi. Aynen bu manzara da cok guzel bir teknede annemle basbasa balik ekmek yedik. Birde turk sanat musikisi esliginde...Malum sanat muzigi Bogazici ile eslesmis durumda, Osmanli'dan beri ayri dusunulemiyor...Ama guzelde gidiyor hani...
Muthis keyifli bir gun gecirdik, tadina doyamadan...Bol dumanli turk kahvelerimizide ictik. Bir ayagim geri gide gide donduk, gerisin geriye koyulduk yola...
Hakikaten bir omre bedelsin be istanbul...

Arkanda taş duvar önünde boğaz
Ah sanki bir ömre bedel İstanbul
Radyodan hafifçe yayılır hicaz
İnan ki bir ömre bedel İstanbul

This entry was posted on Perşembe, Temmuz 15, 2010 at 07:08 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

6 yorum

Adsız  

Beykoz, Emirğan, Üsküdar.... her bir yeri ayrı bir güzel, gizemli büyülü şehir İstanbul. İstanbulu bu kadar kalabalığına ragmen, her şeyine ragmen, insanı kendine çeken, manevi bereketi diyorum ancak, bağrında bunca Sahabe-i kiram, Allah dostu barındırdığı, Habibi zişanın fetih müjdesine nail olduğu için bu kadar muhteşem bir şehir diyebiliyorum ve çok seviyorum:)

Selam ile!

15 Temmuz 2010 15:25

Kesinlikle sana katiliyorum Rana'cigim, istanbul iste, soylenecek sozler, siirler, anlatimlar, tasfirler bitmez ki...
Guzel yorumun icin cok tesekkur ederim canim, Sevgilerimle...

15 Temmuz 2010 20:54

Artik benimde bir ayagim Istanbulda... :)

16 Temmuz 2010 04:21

Ben bu dururma ancak Hamdederim Nezihe'cigim, basimiz ustune...
Guzel bir istanbul sabahi bogazda bulusmak umidiyle...
Sevgilerimle

16 Temmuz 2010 06:19

beni beylerbeyindeki yalıya götürecen unuttum sanma hüsnam

4 Eylül 2010 01:22

beni boğazda butik otel yalıya götürücen unutma

4 Eylül 2010 01:23

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz