Kullarim Beni Sordugunda (soyle onlara )Ben Cok Yakinim! Bakara/186  

Posted by Tespih Taneleri... in ,


Aşk öyle bir ateşdir ki, yanarsa eğer,
Ma'şûkdan başka herşeyi yakar, kül eder.
Zât-ı ilâhînin sevgisi insanı kaplamalıdır. Bu sevgiye kavuşan, elemlerden, sıkıntılardan da lezzet alır. Ni'metler ve musîbetler, müsâvî olur. Azâblar da, ni'metler gibi tatlı olur. Cenneti, Allahü teâlânın râzı olduğu yer olduğundan ve Cenneti isteyenleri sevdiği için, isterler. Cehennemden sakınmaları da, Allahü teâlânın gazab etdiği yer olduğu içindir. Yoksa, Cenneti istemeleri, nefslerine tatlı geldiği için değildir. Cehennemden kaçınmaları, orada azâb ve sıkıntı olduğu için değildir. Çünku, bu büyükler, sevgilinin yapdığı her şeyi güzel görür. Bunları kendilerinin matlûbu, maksadı bilirler. Sevgilinin her işi, sevgili olur. İşte, tâm ihlâs budur. Kelime-i tevhîdin ma'nâsı, ancak burada hâsıl olur.

İmâm-ı Rabbâni

Ilahi ask iste! Hissetmesi ayri bir zevktir, yasamasi ayri lezzet...Oyle bir lezzet ki arkadaslar, bunun tadini alan, kolay kolay dunyaya ve de icindeki gecici nimetlerine asla tamah etmez. Asik bilir ki, bu dunya sadece verilen muhleti Allah rizasi dahilinde doldurma yani kisa sureli bir misafirhanedir. Akilli bir insan misafir gittigi yere kendi eviymis gibi yerlesebilir mi? Devamli bir hazirlik hali icersindedir. Iste arkadaslar, dunyaya bakisimiz boyle olmalidir. Dusunsenize dun yediginiz yemegin tadi agzinizda mi hala? Hersey gecici, birakin seneleri bir gunu falan bir saniye oncesini bile tekrar yasama sansimiz var mi? Bunu bile bile, goz gore gore bu telas, bu masivaya duskunluk nedendir hic anlamam.
Bu mubarek gunlerde bari istigfari birakmayalim. Hic aklinizdan cikarmayin berzah alemini...O kabire bir gun bizide birakacak en sevdiklerimiz, cirilciplak ve yalniz, buz gibi topragin altina...Acaba kim aglayacak arkamizdan, ugruna simdi hayatimizi adadigimiz insanlar ne kadar hatirlayacaklar bizi? Inleye inleye gonullerini mi bekleyecegiz bir mevlud okutsunlar, hic degilse bir Yasin okuyup gondersinler diye? Ayette ne diyor Mevla Teala ''Ben size akil verdim dusunmez misiniz?'' dusunelim canlar, kurtaralim kendimizi ve karsiliksiz sevene sarilalim dort elle, O'na birakalim kendimizi ki kurtulusa erelim insallah.Dualarda bulusalim...Husna

This entry was posted on Cuma, Temmuz 16, 2010 at 06:59 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

9 yorum

Hayırlı cumalar canım.selamlar

16 Temmuz 2010 09:43

Sana da hayirli olur insallah...
Sevgilerimle

16 Temmuz 2010 10:07

Hayırlı Cumalar..Harika bir yazı..Böyle olabilmek çok zor gibi..Allah bu yolda güç versin bizlere..SEvgiler<<

16 Temmuz 2010 12:17

Tesekkur ederim Pabuc, sanada hayirli Cuma'lar canim...
Inan bana eger istersen hayatta hic bir sey zor degildir...
Hersey bir fedakarlik degil midir zaten? Frkinda olmadan nelere gayret gosteriyoruz aslinda...
Rabb'im olan gucumuzu yolunda sarf etmek nasip etsin...

16 Temmuz 2010 13:20

Çook güzel bir bloğunuz var ve çok ilgimi çekti.Allah devamını getirsin inşallah.sizide yeni açtığım bloguma bir kahve içimlik ziyaretlerinizi bekliyorum.

17 Temmuz 2010 00:11

Hallac-ı Mansur'unda ben hakkım demesi aşktan,tevhidden değil mi..Cemalnur şöyle açıklar bu durumu "Ben Hakk'ım derken, ben Allah'ım demek istemiyor, ben hakikatime erdim, Hak oldum, haklı oldum, haklılığım zuhur etti. Çünkü Allah'ın benden istediği mana buydu, nefsimle mücadele ettim, kulluğumu bağırdım, çağırdım, söyledim yani ‘ben Hakk'ım' derken ‘ben kulum' diyor "

17 Temmuz 2010 11:57

Kesinlikle oyle, ask bazen insana oyle seyler soyletiyor ki bunu ancak ayni duygulari paylasan anlayabiliyor...
Hallac-i Mansur gibi yani...
Saygilar

17 Temmuz 2010 12:13
Adsız  

Nice site, nice and easy on the eyes and great content too.

3 Ocak 2011 14:20
Adsız  

Finally, an issue that I am passionate about. I have looked for information of this caliber for the last several hours. Your site is greatly appreciated.

21 Ocak 2011 22:04

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz