Kalp deyip gecme!  

Posted by Tespih Taneleri... in ,


Kabu'l Ahbar soyle buyurdu:
''Bir keresinde Aise'nin huzuruna ciktim ve: insanin gozleri yol gosterir, kulaklari huni, dili tercuman, elleri kanat, ayaklari posta, kalbi de hukumdardir, padisah guzel olursa, ordulari da guzel olur dedim.''
Aise(ra) benim bu sozum uzerine:
''Allah Rasul'unden aynen boyle duydum.'' dedi.

Ali(ra) kalpleri soyle temsil edip nitelemistir:
''Allah Teala'nin yeryuzunde kaplari vardir. Bunlar kalplerdir. En cok sevdigi kalpler en yufkalari, en berraklari ve en katilaridir.''

Hz. Ali bunlari soyledikten sonra sozlerini soyle aciklar:
''Kalplerin en katilari demek dini hususlarda taviz vermemeleri, en berrak olmalari yakin konusunda ki berrakliklari, en yufka olmalari da kardeslere karsi da cok yumusak olmalaridir.''
Onun bu sozleri Allah Teala'nin asagida mealleri verilen ayetlerine de birer isaret tasir:
''Muhammed Allah'in elcisidir. O'nun beraberinde bulunanlar inkarcilara karsi sert, birbirlerine merhametlidirler...'' Fetih suresi/7
Ayet meali:
''O'nun bu nuru, icinde isik bulunan bir kandil yuvasina benzer...'' Nur suresi/35

Ubey b. Ka'b bu ayetin yorumunda der ki:
''Mu'minin nuru ile kalbinin hali icinde isik bulunan bir kandil yuvasini andirir.''
Yine Nur suresi kirkinci ayettinde gecen:
''Veya engin denizin karanliklarina benzer...'' mealindeki ifadelerle vurgulanan da
munafik kisinin kalbidir.

Zeyd b. Eslem Buruc suresinin:
''Dogrusu sana vahyedilen bu kitap, Lehv-i mahfuzda bulunan sanli bir Kur'an'dir.''
Mealindeki ayetlerinde gecen ''Lehv-i mahfuz''u mu'minin kalbi olarak yorumlamistir.

Sehl-i Tusteri de soyle diyordu:
''Kalp ile gogus, Ars ile Kursu'yu andirir.''
Evet kalbin ornekleri bunlardir. imam-i Gazali'nin ihya'u Ulum'id-din kitabinda dikkatimi ceken bu mevzuyu sizinle paylasmak istedim. Kalp deyip gecmemek lazim, bu cok tafsilatli ve derin bir konu...Ben kalbi arastirmak ve ilmi boyutunu iyice anlamak istiyorum. Rabb'im'in:
''Ben hic bir yere sigamadim mu'min kulumun kalbinden baska''
buyurdugu kucucuk gorunen ama cok genis olan mekani merak ediyorum...Allah(cc) anlama kabiliyeti versin insallah... Hayirli Cuma'lar...
Husna

Not: Lutfen kaynak belirtmeden yazilarimdan alinti yapmayin...

This entry was posted on Cuma, Temmuz 09, 2010 at 01:46 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 yorum

hayırlı cumalar
güzel bilgiler.paylaşımın için sağol

9 Temmuz 2010 05:40
Adsız  

amin insallah canim sanda hayirli cumalar en önemli yerdir kalp Allahin askiyla yanan kalplerimiz olur insallah

9 Temmuz 2010 09:45
Adsız  

Müminin kalbi ''la mekan'' olduğu için Allah(cc) mümin kulun kalbine sığıyor...(imamı Rabbani hz. mektubatında böyle açıklıyordu)
ve, Kalp ıslah olursa, her şey ona binaen ıslah olur. kalp fesada uğrarsa, her şey ona binaen fesada uğrar...

9 Temmuz 2010 13:25

Degerli yorumlariniz icin cok tesekkur ederim arkadaslar...
Sevgilerimle

10 Temmuz 2010 10:49

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz