Ben Neler Gördüm  

Posted by Tespih Taneleri... in



Siz hiç insan büyüklüğünde hamam böcekleri gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Siz hiç insan büyüklüğünde çok zehirli akrepler gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Siz hiç iki metre uzunluğunda tezek böceklerini gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Siz insan boyunda kan içen dev sivrisinekler gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Siz konuşan, yazan bilgiç domuzlar gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Siz hiç kravatlı, silindir şapkalı, diplomalı kurtlar gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Siz papyonlu, fraklı, gümüş saat köstekli tilkiler gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Siz dans eden tavşanlar gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Siz doktora yapmış entelektüel sırtlanlar gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Siz arya söyleyen kara kargalar gördünüz mü?.. Ben gördüm.

Evet çok şeyler gördüm.

Berberlik yapan pireler gördüm.

Dellallık yapan develer gördüm.

Yaşı babasından büyük çocuklar gördüm.

Kavağa tırmanan balıklar gördüm.

Aşağıdan yukarı akan sular gördüm.

Altın rengi gök gördüm, portakal rengi deniz gördüm.

Bin kocadan arta kalmış bâkireler gördüm.

Yaşayan ölüler gördüm.

Ölmeden önce ölenler gördüm.

Bütünden büyük parçalar gördüm.

Hayvan gibi insanlar gördüm.

İnsan gibi hayvanlar gördüm.

Ağlaması gerektiği halde gülenler gördüm.

Gülmesi gerekirken ağlayanlar gördüm.

Hiç olan hepler gördüm.

Hep olan hiçler gördüm.

Kırk yıl boyunca namusuyla karı, uyuşturucu satan, hırsızlık yapan namuslu baylar ve bayanlar gördüm.

Sadık köpekler, vefalı kediler gördüm.

Öleceğini anlayınca bir kenara çekilip sessizce can veren kuşlar gördüm.

Vefa gördüm, hıyanet gördüm.

Gün gördüm, gece gördüm, alacakaranlık gördüm.

Muhlis gördüm, münafık gördüm.

Ya devlet başa, ya kuzgun leşe gördüm.

Tokluktan çatlayıp geberen gördüm, açlıktan kıvranan gördüm.

Güler yüzler gördüm, abus çehreler gördüm.

Saraylarda keyf çatan sefil nankörler gördüm.

İzbelerde yaşayan sultanlar gördüm.

Göklerde, denizlerde, taşlarda esrarlı yazılar gördüm.

Yerden biten yeşillikleri "Vahdehu lâ şerike leh" gûya gördüm.

Zikr eden hayvanlar, böcekler, balıklar, bitkiler gördüm.

Hû çeken dervişler gördüm.

Ayık sarhoşlar, sarhoş ayıklar gördüm.

Çok akıllı deliler, çok kaçık akıllılar gördüm.

Tesettürlü çıplaklar gördüm.

Çok zengin fakirler gördüm.

Çok fakir zenginler gördüm.

Bahar gördüm, yaz gördüm, sonbahar gördüm, kış gördüm.

"Bağ-dehrin hem hazânın, hem baharın görmüşüz

Biz neşatın da, gamın da rüzgârın görmüşüz"

İster inanın ister inanmayın, gerçekten çok ama çok acayip şeyler gördüm.


Mehmet Şevket Eygi




This entry was posted on Cumartesi, Aralık 17, 2011 at 09:40 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 yorum

gören göze ne ala.

17 Aralık 2011 10:00

cok güzel......sagolun..

17 Aralık 2011 13:23

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz