Yeni Hicri Yiliniz Mubarek Olsun!  

Posted by Tespih Taneleri... in



Esselamualeykum arkadaslar yeni Hicri yiliniz mubarek olsun, biraz erken oldu ama yapilacaklari kacirmamaniz adina bir gun once yazmak istedim...


Bir yilin daha sonuna geldik, omrumuzden bir yil daha gecti, geciyor...  29 Zilhicce 1432 yani 25 Kasim Cuma gunu bu yilin son gununu yasayacagiz insaallah... 
Hadis-i serifte buyruldugu uzere:

''Bir hayra dalalet eden o hayri yapan gidir.'' 

Bende sizlere sene sonunda ve basinda okunmasi gereken dualari yazmak istiyorum... Cunku Allahu Teala'nin kullari hakkinda ki yillik hesap defteri hicri yilin basinda acilip, sonunda kapatilir. Arada ne kadar gunah islenirse de  Allahu Teala :

''Kulumun defterinin bir basina bir sonuna bakin, onlarda bir hayir bulursaniz aralarindakini mahfedin'' buyurmaktadir.

Simdi Allah rizasi icin bu dualari ihmal etmeyin mutlaka okuyun ve sevdiklerinize okutun ki onlarinda senelik hesabinin magfiretle kapatmalarina ve bir yil boyunca seytandan korunmalarina vesile olun...
Ayrica ibni Hacer(ra) Hafsa (ra) validemizden rivayet ettigi bir hadis-i serifte :

'' Zilhiccenin son gunu (25 Kasim Cuma) ile Muharremin ilk gununu (26 Kasim Cumartesi) oruclu geciren kisiye Allahu Teala elli senelik (gunahlari icin) keffaret yazar.''

Yani bu gunleri de oruclu gecirelim insallah... Zaten gunler cok kisaldi... Zaman nasil gecti anlamazsiniz bile Allah'in izni ile... Goruyorsun depremler, sehitler neler neler bugun variz ama bir nefes sonramiz bile belli degil. Kaybedecek vakit yok ahir zamandayiz...

Evet simdi sene sonu duasini yazacagim 29 Zilhicce 1432 / 25 Kasim 2011 :

Sahih kaynaklardan rivayet olunduguna gore '' Her kim zilhiccenin sonunda (cuma gunu) gunes batmadan once uc kere :

''Bismillahirrahmanirrahim Ey Allah! Senin razi olmayip beni nehyettigin  seylerden bu sene her ne yaptiysam, ben onlari unuttum, Sen ise unutmadin. Bana ceza vermeye kadirken muhlet verdin ve ben Sana karsi gelme cureti gostermisken beni tevbeye davet ettin.
Ey Allah! Ben butun bunlardan dolayi Senden magfiret diliyorum. Beni bagisla!

Ey kerem sahibi! Ey celal ve ikram sahibi! Senin razi olup bana sevap vaadettigin hangi amelleri bu sene islediysem, Senden dilerim ki onlari kabul edesin ve Senden umidimi kesmeyesin! Ey kerem sahibi, kabul eyle! Efendimiz Muhammed(sav)'e ve al-i ashabina salat-u selam eyle! amin''

derse diyor, seytan : '' Biz, bir sene yorulup nu gunahlari isletmek icin zahmet cektik, o bir an da hepsini sildirdi!'' deyip yuzune toprak sacarak kacar.

Gelelim sene basi duasina 1 Muharrem 1433 / 26 Kasim Cumartesi :

Rivayete gore: Her kim muharrem ayinin evvelinde (yani cumayi cumartesiye baglayan gece veya en gec cumartesi gunu) uc kere ;

'' Butun hamdler, alemlerin Rabbi olan Allah'a aittir! Salatu selam, Efendimiz Muhammed(sav)'in ve al-i ashabinin tamaminin uzerine olsun!

Ey Allah! Sen Ebedi'sin Kadim'sin (baslangicin ve sonun yoktur)! Hayy'sin, Kerim'sin (hakiki hayat sahibi de, kerem sahibi de ancak Sensin)! Hannan'sin, Mennan'sin ( son derece aciyan ve cokca lutuflarda bulunan Rabb'imizsin)!

Iste bu yeni senedir! Ben bu sene Senden dilerim ki beni kovulmus seytandan ve onun dostlarindan koruyasin, kotulugu cokca cokca emreden bu nefse karsi bana yardim edesin ve beni Sana yaklastiran amelerle mesgul edesin. Ey kerem sahibi! Ey celal ve ikram sahibi! Ey aciyanlarin en merhametlisi! Rahmetinle kabul eyle!

Allahu Teala,  Efendimiz ve Peygamberimiz Muhammed(sav)'e ve al-i ashabinin ve Ehl-i Beyt'inin tamamina salat ve selam eylesin.''

derse, seytan:

'Biz bu kisiden umidi kestik!' der ve Allah (cc) ona, kendisini sene boyunca koruyacak iki melek gorevlendirir.

Muharremin ilk gunu yapilacaklar :

Rivayete gore:

''Muharremin ilk gunu uc yuz altmis kere Ayetel-Kursi okuyan  ve her birinin basinda besmele ceken ve bu sayiyi tamaladiktan sonra: ' Ey halleri degistiren Allah! Kendi kuvvetin  ve kudretinle bizim halimizi hallerin en guzeline cevir. Ey ulu  ve ey yuce Allah! (Duamizi kabul eyle). Allahu Teala Efendimiz Muhammed(sav) ve al-i ashabina salat ve selam eylesin.' diye dua eden kisi istemedigi her seyden korunur.'' Bu boylece denenmis ve dogru da cikmistir. (ona gore yani:))

Bir rivayete gore de '' Her kim muharremin ilk gunu  bir kagida yuz on uc besmele yazar da onu uzerinde tasirsa omru boyunca ona istemedigi bir sey ulasmaz.''

Muharrem ayinda kilinan namazlardan bahsedeyim mi diye dusundum ama hadi belki bir kilan olur diye bir de namazini yazalim. Epey bir rivayetler var ama bir kac tane yazabilirim cok uzun bir yazi oldu kollarim uyustu valla... Insallah okursunuz da, onemli olan istifade etmeniz...

Cumayi cumartesiye baglayan gece tesbih namazi kilmaniz butun gunahlarinizin bagislanmasina vesiledir. Yine ayni gece uc selamla alti rekat namaz kilinir. Her rekatinda Fatiha'dan sonra bir kere Ayete'l-Kursi, on bir kere ihlas suresi ve yirmi uc kere de ; Subhane'l melikil kuddusi subbuhun kuddusun rabbuna ve rabbu'l melaiketi ver-ruhi' tesbihi okunur.

Iste biz muslumanlarin esas kutlamasi gereken yilbasimiz budur. Sizlere nacizane tavsiyem sevdiklerinizi arayip halhatir sorduktan sonra yeni yiliniz mubarek olsun demenizdir. Miladi yeni yilda kimse aramasin biz kutlamis olalim yeni yilimizi. Cocuklariniza yarin ufak hazirliklarla, etkinliklerle hicri yeni yilin  ehemmiyetinden bahsedin ki onumuzde ki gunlerde gelecek olan noel belasina karsi onlari hazirlamis olabilelim. Bu hepimizin uzerinde durmasi gereken bir mevzudur. Muslumanlar olarak onlardan farkimiz olmasinin en buyuk delili onlarin yaptiklarini yapmamaktir.
Ben Allah'in aciz kulunu da dualariniz da unutmamanizi dilerim. Vesselam...

This entry was posted on Perşembe, Kasım 24, 2011 at 12:06 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 yorum

Allah razı olsun, bu güzel şeyi yapmama vesile oldunuz.
Baki selamlarımla...

24 Kasım 2011 13:06
Gizem  

ALLAH c.c razı olsun sizden. Siz ve yazılarınız hiç eksik olmayın İnşaALLAH.

YARADAN'a emanet olun...

24 Kasım 2011 14:21

Elhamdulillah arkadaslar, ne mutlu bana simdi, yeter ki yapin yazdiklarimi...Hani Allah'in bizim yapacagimiz ibadetlerimize ihtiyaci yok ama bizim O'na ibadet etmege, hallerimizden dolayi bir ozur dilekcesi vermeye gercekten cok ihtiyacimiz var...
Sevgilerimle

24 Kasım 2011 14:26

çok sagol Allah razi olsun, senin de yeni yilin mubarek olsun insaAllah, paylasim için tesekkurler....

25 Kasım 2011 10:30

Allah razı olsun. Çok şükür sene sonu duasını okumak nasip oldu. :)

25 Kasım 2011 13:19

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz