Ettehiyyatü Duası ( Yuregimin Titredigi An...)  

Posted by Tespih Taneleri... in



Aman Allah'im su resimdeki ayete bakin! Insanlar bunlari okuyupta nasil kayitsiz kalabiliyorlar degil mi?
Allah cumlemizi muhafaza eylesin...Amin
Bana  Ettehiyatuyu ilk Aytekin dayim anlatmisti... (Onu cok seviyorum, Allah selamet versin oyle bir anlatti ki sanki yasadim...:)) Yeri baskadir dayimin hayatimda, anlattigi her seyden insan bir pay cikarabilir kendine.. )Yeni yeni bir seyler ogrendigim donemdi... Herkese acaba ondan ne ogrenebilirim diye baktigim donemim... Yasim kucuk ama bazi seylerin idrakinde oldugum donem... Namazi ogrendim, kiliyorum lakin okudugum dualarin hikmetine takildim...
Ettehiyatuyu ilk dayimdan dinledigimde yuregimin titredigini hissettim... Mirac zaten basli basina etkileyeci bir sey ama su ettihiyatu cok duygulandirdi beni... Bunun uzerinde uzun uzun tefekkur ettigimi hatirliyorum, o yuzden sizlerle paylasip dikkatinizi cekmek istedim anlami hususunda... O dialog gozlerimin onunde canlanirdi sanki her okudugumda... Sanki bende ordaymisim da sahit olmusum gibi...:)) Bazen kendime cok guluyorum okudugum ya da dinledigim seyleri epey bir aklimdan cikaramiyorum sanki ben yasamisim yahut gormusum gibi uzun sure etkisinden kurtulamiyorum... Buyrun sizde okuyun bakalim...

Ettehiyyatü Lillahi vessalavatü vettayyibatü

Esselamu Aleyke eyyühen nebiyyü ve rahmetullahi ve berekâtüh

Esselamu Aleyna ve ala ibadillahis salihin

Eşhedü enla ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resulüh

Anlamı:

Selamet, rahmet ve tüm güzellikler Allah içindir.

Ey Peygamber, Allah’ın rahmeti, bereketi ve selamı üzerine olsun.

Selam olsun bize ve Allah’ın tüm iyi kullarına…

Şahitlik ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur;

Şahitlik ederim ki Muhammed Allah’ın kulu ve elçisidir.

Açıklama:

Namazda oturuş haline, tahiyyât denir.

Peygamberimiz ashabına (dost ve arkadaşlarına) namazda oturdukları vakit “ettahiyyâtü" okumalarını öğretti. Bu tahiyyât, Hz. Muhammed'in (s) Miraç gecesinde Yüce Allah ile yaptığı selâmlaşmasıdır. O gece Peygamberimiz Allah'a selâmlarını şöyle arz etti:

"Selamet, rahmet ve tüm güzellikler Allah içindir." Yüce Allah şöyle karşılık verdi:

"Ey Peygamber, Allah’ın rahmeti, bereketi ve selamı üzerine olsun." Hz. Muhammed bunun üzerine şöyle dedi:

"Selam olsun bize ve Allah’ın tüm iyi kullarına”

Yukarıda yazılan Ettahiyyâtü duası yaygın okunuşa göredir. Bazı cümleleri farklı şekillerde de Peygamberimizden nakledilmektedir. Bunların hepsi de anlamları çok yücedir ve Peygamberimizden sağlam yollarla nakledilmişlerdir.

Tahiyyât iki, üç ve dört rekat olarak kılınan bütün namazların sonunda okunduğu gibi iki rekattan fazla olan üç ve dört rekatlı namazlarda, ikinci rekatın sonunda da okunur. İmâm, imâma uyan cemâat ve yalnız başına namazı kılan kişi, tahiyyâtı okur. Tahiyyât hiç bir yerde sesli okunmaz, daima sessiz okunur.

Ey hem dünyada hem de ukbada bitip tükenme bilmeyen hazinelerin sahibi.. ey ihsan ve atâsıyla bütün âlemleri kuşatan yüce Rab! (Mukaddes ve bereketli) hazinelerinin kapılarını bize de aç.. Bize de teveccüh buyur ve nezdinden hususi bir nurla simalarımızı, sinelerimizi pür-nur eyle..

Sana yaklaştırmayan ve Sen’den uzaklaştıran masiva adına ne varsa hepsini tecellilerinin şualarıyla gönlümüzden çıkar.. Cıkar ki kalbimizde sadece Senin sevip hoşnut olduğun şeylere karşı arzu ve iştiyak kalsın. Her dem tazelenen sürpriz eltâf-ı sübhaniyenle biz muhtaç kullarını sarıp sarmala.. maiyyetini içimize öyle duyur ki onunla Senden başka her şeye karşı müstağni kalabilelim. Ve ey Rabbimiz! Mukarrebîn ve ebrara nimetlerini sağanak sağanak yağdırdığın gibi bize de bol bol iyilik ve cömertlikte bulun! Amin...

This entry was posted on Perşembe, Kasım 17, 2011 at 10:54 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 yorum

hayırlı cumalar.ne güzel bilgi .Allah razı olsun

18 Kasım 2011 12:21

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz