Sevginin Püf Noktası...  

Posted by Tespih Taneleri... in ,


Gercekte, asla sevgilisince aranmadan ortaya cikmaz sevgili
Sevginin yildirimi dustu mu bir yurege, bil ki sevgi basverir o yurekte
Yureginde buyumeye basladi mi Allah sevgisi
Hic kusku yok ki sevmeye baslamistir Allah seni
Mevlana Celaleddin-i Rumi

Ne guzel soylemis mubarek...Yine Fatma Bayram hocamin kitabinda okudum, sizinlede paylasmak istedim. Sevmek, sevebilmek, sevdirmek, sevgiyi gosterebilmek lazimdir.

Sevmek bir sanattir canlar. Diger  butun sanatlarda oldugu gibi, caba  sarfetmek gerekir. Bu ugrasi isteyen ama asla zor olmayan bir sanattir. Oncelikle sartimiz karsindakinden hic bir sey beklemeden sevebilmektir. Yani sevmedeki amac sadece Allah rizasi icin sevmek olmali. Allah rizasi icin, karsiliksiz, hic bir menfaat ummadan sevenlerin kiyamet gununde Ars-i Ala'da ozel olarak agirlanacaklari ve kiyametin hic bir sikintisini yasamayacaklari hadislerle sabittir.
Efendimiz(sav) buyuruyor ki:

''Allah icin sevin, Allah icin buguz edin''

Bu amellerin en faziletlisi en kiymetlisidir ve ahirette dereceleri vardir. Karsinizda ki kim olursa olsun Allah rizasi  icin sevin ya da sizi kizdirdiysa bile Allah rizasi icin sakinlikle nefsinizi terbiye edin. Cunku ofke beynide, kalbi de oldurur. Size benim her zaman herkese anlattigim cok hosuma giden bir rivayeti yazayim:

Hasan el-Basri Hazretlerine bir gun bir arkadasi gelir ve der ki ''Su Falan kisiler senin aleyhine konusuyorlar haberin olsun''. Mubarek Allah dostlarinin isine akil sir ermez her yaptiklarinin bir hikmeti vardir. Hasan el-Basri Hazretleri ertesi gun alisverise gider ve elini kolunu doldurur. Kendisinin aleyhine konusanlarin evlerine dogru yurumeye baslar. Arkadasi hayretler onu izlemektedir. Sonunda gidecegi yere varir ve kapiyi calar elindeki verir. Ev sahibleride sasirdilar tabi bir de kapida onlara ''Allah razi olsun'' der.Arkadasi hemen saskinlikla sorar '' Ben sana arkandan konustular dedim sen ne yaptin bu ne demek oluyor''
Hasan el- Basri Hazretleri buyurur ki; ''Onlar benim hakkimda konustuklari icin gunahimi aldilar konustuklari kadar, bende cok hafifledim tesekkur etmek icin boyle bir sey yaptim''

Iste canlar bu nazarla bakmak her olaya cok zor ama yapilamayacak bir sey degil. Ben de bu zamanda yasiyorum Hamdolsun elimden geldigi kadar yapmaya gayret ediyorum. Cunku ben herkesi Allah rizasi icin seviyorum, hic kimseden bir sey beklemiyorum. O yuzden kim ne yaparsa kendine yapar. Ister kotuluk yapsinlar benim icin fark etmez,i ster iyilik yapip sevap kazansinlar... O zaman insanlar sizin icin olcu olmaktan cikar ve rahatlarsiniz. Yani kisaca ozetlersek sadece herseyi ve herkesi Allah rizasi icin seversek ve ne yaparsak yapalim Allah rizasi icin yaparsak zaten kimsenin yaptigi sizi rahatsiz etmez cunku siz zaten onun icin yapmamissinizdir. Sevmenin puf noktasi bence budur. Bizde kar var zarar yok insallah.
Son soz olarak yine Fatma Bayram Hocamin ''Bir Vaizenin Gunlugu'' adli eserinden bir alintiyla bitirmek istiyorum.

Sevgisiz zeka, bizi kustah yapar.
Sevgisiz hukuk, bizi dinginsiz yapar.
Sevgisiz diplomasi, bizi ikiyuzlu yapar.
Sevgisiz basari, bizi kibirli yapar.
Sevgisiz zenginlik, bizi haris yapar.
Sevgisiz uysallik, bizi hizmetkar yapar.
Sevgisiz yoksulluk, bizi magrur ve aksi yapar.
Sevgisiz guzellik, bizi gulunc yapar.
Sevgisiz kudret, bizi zorba ve despot yapar.
Sevgisiz calisma, bizi kole yapar.
Sevgisiz sadelik, bizi degersiz yapar.
Sevgisiz kural, bizi tutsak yapar.
Sevgisiz siyaset, bizi bencil yapar.
Sevgisiz inanc, bizi bagnaz yapar.
Sevgisiz hayat.... ANLAMSIZDIR.

''ALLAH'im Senden Seni sevmeyi, Seni sevenleri sevmeyi ve Senin sevgine ulastiracak amelleri
sevmeyi dilerim''

Hz. Muhammed(sav)

This entry was posted on Perşembe, Mayıs 06, 2010 at 07:15 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 yorum

....ne denir ki daha..
sevgiler...

6 Mayıs 2010 18:35

"EL AMOR ES UN ARTE DE LA VIDA"
NUNCA HABÍA OÍDO TAN BELLA FRASE
DEJO MI PAZ Y AMISTAD

6 Mayıs 2010 23:14

Tesekkurler cecil...
Selam ve dua ile...

7 Mayıs 2010 05:18

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz