Kulluk Bilinci  

Posted by Tespih Taneleri... in

Hazreti Aise(ra)'dan:

Nihayetsiz mulkun seyyidi ve kevser havuzunun sahibi hemen bir koseye cekilip namaza basladilar. Bir ara secdede o kadar uzun muddet kaldilar ki, O'nu secdeden hic kalkmayacak sandim. Yuregime korkunun mizraklari batti, endiselendim ve elimle yoklarken ayagina dokunmus olacagim ki kimildadi. Bende hayatta olduguna kanaat getirerek sevindim. Dikkat kesilerek neler dedigini duymaya calistim. Secde aninda soyle dua ediyordu:

''Ya Rabb! Sana yalniz benim tenim degil, canim da, ruhum da secde etmistir. Kalbim Sana imanla dolmustur. Eyy buyuk Allah! Sen butun gunahlari af ve magfiret eyle. Su an da Senin huzurunda Davud Aleyhisselamin dedigi gibi, yuzumu efendimin huzurunda topraklara surmekteyim. Senin huzurunda yuzleri topraklara surmekte revadir, sezadir. Yuzum onu yaratmis olan Allah'a secde etti. Kulagimi ve gozumu yaratanin onunde secdeye kapandim.''

Secdeden mubarek basini kaldirarak soyle devam etti Allah Rasul'u(sav):

''Ya Rabb! Bana temiz, pak ve tahir bir kalb ver.''

Yine secdeye kapandilar, yine dua ve niyazlarla yalvardilar:

''ilahi! Senin gazabindan hosnutluguna, ceza vermenden af ve magfiretine iltica ederim. Ben Senin kendine sena ettigin gibi, Sena etmekten acizim!...''

Dua ve niyazlari bitince bana donup buyurdular ki:

''Ya Aise! Bu gece Allah Zelcelal beni kelb kabilesinin koyunlarinin tuyleri sayisinca muslumani cehennem azabindan azad eder.(yani Allah kullarina rahmet nazariyla bakar). Ancak Allah bu gece musrike, cok buguzkar kimseye, akrabalik(munasebetlerini) kesene, buyukluk taslayana, ana ve babasina isyan edene ve sarap dukunu ayyasa (rahmet nazari ile) bakmaz.

Efendimiz(sav) peygamberken, Allah'in en sevdigi kuluyken nasil da niyaz da bulunuyor goruyorsunuz degil mi? Onu da birakin, on sekiz bin alem onun yuzu suyu hurmetine yaratilmisken, hepmizin var olus sebebiyken, butun peygamberlerin hem evveli hem sonuyken, cennet Onun icin garanti iken bile nasil icten dua ediyor? Kendimizi tartalim, olculeri iyi anlayim, nasil niyaz da bulunmamiz gerekiyormus ogrendik. Namazdan hemen sonra carcabuk kalkip dunya islerine kosusturmanin alemi ne? Once hulus-i kalb ile guzel bir sekilde duamizi yapip kullugumuzun farkina varalim, acziyetimizi itiraf edelim. Allahu Teala ne buyuruyor:
''Bana dua ediniz, isteyin vereyim''
''Sen bana bir adim gel ben sana on adim geleyim.''

Dua ederken Allahu Taela ile konusur gibi dua edip, kulluk suurunu icimizde hissetmemiz lazim.
Alnimiz secdedeyken tum ruhumuzla, tum bedenimizle secde ediyormus gibi Allahu Teala'nin huzurunda oldugunun bilincinde olarak niyaz da bulunursak bu durum hem Allah'in cok hosuna gidecektir hem de sizin imaninizi arttiracaktir. Kulluk bilincinde olmak hassas bir noktadir, bir baska deyisle her an her dakika ihlas ihlas ihlas canlar. Kime kulluk ettigimizin farkinda olalim, devamli kosusturdugumuz evin islerine mi, cocuklara mi ya da eslerimize mi ya da is yerinde bizi bekleyen birikmis islere mi en cok neye zamanimi veriyoruz ya da tum enerjimizi en cok kime sarfediyoruz? Arkadaslar aslinda bu saydiklarimin hepsi Rabb'min bir nimeti bize. Iste kulluk bilinci budur insanoglu kendisine karsiliksiz verilen butun bu nimetlere karsi Rabbine karsi ne kadarda nankordur buyuruyor ayette. Allah kurban oldugum biliyor yarattigi kulunu tabi... Biz kullugumuzu bize ihsan edilen nimetlere degilde, esas herseyin ve hepimizin yaraticisi Allahu Teala'ya yapmaliyiz. Kendimizi biraz gozlemleyelim canlar ve farkinda olalim.
Bize sah damarimizdan daha yakin olan, birakin yaptiklarimizi icimizden gecenleri dahi bilen Allah'u Teala'ya layik kullar olmak adina birbirimize dua edelim arkadaslar. Efendimiz(sav) buyuruyor ki:

'' Bir mu'minin bir mu'mine ettigi dua daha cabuk kabul olunur''

Ayrica bu durumda imani arttirma vesilesidir. Degerlendirelim insallah...

Husna

This entry was posted on Pazar, Mayıs 09, 2010 at 07:21 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 yorum

Allah razı olsun...

9 Mayıs 2010 11:10

Cumlemizden insallah canim...

9 Mayıs 2010 11:44

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz