Cenab-i Hak Kur'an'da Neden Biz Diyor?  

Posted by Tespih Taneleri... in

Esselamu aleykum arkadaslar, ilim deryasinda agir agir kurekleri cekmeye devam edelim insallah...
Cenab-i Hak Kur'an-i Kerim'de bazen ''Ben'' bazen de ''biz'' hitabini kullaniyor. Hic dikkat ettiniz mi bilmem? Ancak benim kafama takilirdi sahsen bu durumun hikmeti. Hamdolsun Arifan dergisinin bu ay ki sayisinda karsima cikti. Mehmet Paksu hoca bu konuyu kaleme aldi ve bizi aydinlatti. Arifan yayinlarindan ve emegi gecen herkesten Allah razi olsun...
Bende sizinle paylasmak istedim bilginiz olsun diye.
Kur'an-i Kerim'de konunun akisina gore, meselenin anlatilisina ve manaya gore hitap tarzlari degisebiliyor. Meallerini okuyacagimiz su ayet-i kerimelere dikkat edilirse mesele acikca gorulur:

''Ey israilogullari! Size ihsan ettigim nimmetlerimi hatirlayin ve son peygambere iman edeceginize dair ''Bana'' verdiginiz sozu yerine getirin ki, ''Ben'' de size verdigim sozu yerine getirip mukafatinizi vereyim. Ve sadece ''Benden'' korkun.'' (Bakara suresi 40-41)

''Kullarim senden ''Beni'' sorduklari vakit de ki; muhakkak ''Ben'' cok yakinim. ''Bana'' dua ettigi zaman dua edenin duasina cevap veririm. Oyleyse onlar da ''Benim'' davetime uysunlar. ''Bana''
iman etsinler ki dogru yolu bulmus olsunlar.'' (Bakara suresi 186)

''Ben, cinler ve insanlari ancak ''Bana'' ibadet etsinler diye yarattim.''(Zariyat suresi 56)

Bu ayetler gibi bir cok ayet-i kerimede Yuce Rabbimiz, kendini Zat'ini ''Ben'' anlamina gelen kelimelerle dile getiriyor. Bu ayetlere dikkat edilirse, ''Bana verdiginiz sozu'', ''kabul ederim'', ''Beni sorduklari vakit'', ''Benden korkun'' gibi ifadelerin dogrudan Cenab-i Hakk'in Zat'iyla ilgili oldugu anlasilir, arada hic bir vasitayi kabul etmeyecegi gorulur.
Yuce Allah'in kendisinden ''Ben'' diye bahsettigi ayetleri buyuk cogunlugu Zat'iyla olgilidir.

''Biz'' diye hitap edilen ayet-i kerimeler de ise, genellikle arada bir vasita vardir. Mesela; Kur'an'in indirildigini haber veren butun ayetlerde ''Biz indirdik'' buyrulur. Butun ayetler vahiy yoluyla indirildigine gore, buralar Allah(cc) ile peygamber(sav) arasinda ki vasita, bilindigi gibi Hz. Cebrail(Aleyhisselam)'dir.

''Bulutla golge yaptik.''(Bakara suresi 57)

Bu gibi ayetler de bu durum goze carpar, isi yaptiran Allah(cc), isi yapansa bir cesit Allah'in emrinden calisan, O'nun memuru konumunda, emri altinda calisan gorevliler mesabesinde meleklerdir.
Ancak burada meleklerin ''memur''lugunu insan memurluguyla karistirmamak lazim. Cunku insanlar acizliklerinden dolayi memur calistiriyorlar. Cenab-i Hak ise kainata hukmeden kudretinin icraatini ilan etmek, onlar araciligiyla azametini, buyuklugunu, hasmetini ve yuceligini bildirmek icin melekleri istihdam ediyor, calistiriyor.
Cenab-i Hak, Esma'ul-Husna'si ve sifatlariyla birlikte hitap ederek, kendi buyuklugunu ve celalini ''Biz'' kelimesiyle ders veriyor. Bir cok mufessirimiz bu tur ayetlerde Cenab-i Hakk'in kendi azamat ve kudretini bildirmek icin bu tarz bir hitabi tercih ettigini bildiriyorlar...
Dualarda unutulmamak umidiyle hoscakalin...

This entry was posted on Pazar, Mayıs 23, 2010 at 07:21 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

10 yorum

ve aleykum selam ,saolasın paylaşımın için evet merak ediyordum bende ,birde arifan dergisine nasıl ulaşırız .

23 Mayıs 2010 08:06

bu konuyu ben de düşünmüştüm. Teşekkür ederim açıklığa kavuşturmuş oldun:)

23 Mayıs 2010 09:17

Allah razı olsun...

23 Mayıs 2010 10:45

Ben tesekkur ederim arkadaslar, Rabbim cumlemizden razi olsun. ilim baska bir sey icine girdikce, tadini aldikca lezzeti artar.Arifan dergisine abone olmanizi oneririm,tamamiyle kaynaklariyla ve ehl-i sunnete uygun hazirlaniyor yazilar cok istifade edersiniz http://www.arifanyayinlari.com/ adresinden ulasabileceginiz gibi telefonu da 0212 5219392

23 Mayıs 2010 11:29

hayırlı günler.
bloğu "com" yapmışsın.hayırlı olsun.benimde aylardır aklımda ama zor mu, nasıl yaptın.yardımcı olursan çok sevinirim.

23 Mayıs 2010 20:36

Sana da hayirli gunler canim,ben malesef bilmiyorum kardesim bana supriz olarak yapti bunu.En kisa zamanda sorarim ogrendigim an sana haber veririm insallah
Sevgiler

23 Mayıs 2010 21:12

Selamün aleyküm canım kardeşim,
iade-i ziyareti geciktirdim kusuruma bakma.Bu aralar zaman fakiriyim biraz.Ziyaretlere pek zamanım kalmıyor.
zaten sezonu bitirmek üzereyim.tatil zamanı geldi artık.Ruhumuzu doyuran harikan bir siten var.Allah razı olsun.
selam ve dua ile...

24 Mayıs 2010 20:53

Aleykumselam Cahide'cigim guzel yorumun ve ziyaretin icin tesekkur ederim...
Rabbimin rizasi hepimize nasip olur insallah...
Sevgilerimle...

24 Mayıs 2010 22:36

ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim arkadaşım:)))hayırlı geceler diliyorum

24 Mayıs 2010 23:47

saolasın ,ben iletişime geçeyim .çok teşekkur ederim

25 Mayıs 2010 02:30

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz