Etli Patates Yemeği  

Posted by Tespih Taneleri... in

        
Her zaman ki gibi cok kolay bir yemek tarifi ile karsinizdayim arkadaslar. :) Ya hu bazen dusunuyorum bugun ne yapayim. Hele bir de canim yemek yapmak istemiyorsa eyvah! Hemen ilk aklima bu yemek gelir. :) Ugrastirmiyor hemde besleyici... :) Gerci eminim hepinizin bildigi bir yemek cesididir ancak her yigidin yogurt yemesi baskadir kabilinden yazayim dedim. Bu arada kiz kardeslerim icin tabi malum kac senelik evli dahi olsalar hala bu nasildi, su nasildi diye sorabiliyorlar. Bende oyleydim aslinda evliligimin ilk bes senesi hep annemin gozune bakardim, caktirmadan sorardim bugun ne yaptigini. Ben sorunca da dayanamaz getirirdi nasil sevinirdim. Tuhaf bir huyum var yemek yaparken doyuyorum. Her ne kadar artik guzel yaptigimi bile soyleselerde, annemin yaptigi yemekler daha lezzetli gelir bana. Onu cok seviyorum, annem 15 yasinda evlenmis, 16 yasinda ben dogmusum. O yuzden annem hep beraber buyuduk derdi, bir kardes bir arkadas gibi yani...Neyse cok uzattim yine...

Malzemeler:
5 adet orta boy patates
100 gr kusbasi dogranmis et
4 yemek kasigi sivi yag
1 kuru sogan
1 tane sivri biber
2 yemek kasigi domates salcasi
1 yemek kasigi biber salcasi
1 tatli kasigindan biraz fazla tuz
1 cay kasigi karabiber

    Once eti ayri bir yerde iyice haslayin. Tencereye sivi yagi koyun, pismis  etleri  ve baharatlarini ekleyin iyice kavurun. Sonra salcalari ekleyin kavurun sonra da kup kup dogranmis patatesleri  kavurun. Yalniz patatesler iyice kavrulsun etle beraber. Uzerini 2 parmak gececek kadar kaynamis su ekleyin. Sogani ve biberi pistikten sonra cikarilmak uzere butun sekilde koyun. Suyunu siz istediginiz gibi ayarlayabilirsiniz mesela benim cocuklarim fazla sulu sevmedikleri icin yeterli olabiliyor. Ancak dilerseniz suyunu fazlalastirabilirsiniz.

                                                                                                                   Afiyet Olsun...

This entry was posted on Cumartesi, Mayıs 08, 2010 at 08:00 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 yorum

ellerinize sağlık ..
.... diyetim devam etmekte...:)

8 Mayıs 2010 09:20

Tesekkur ederim canim, emeginin bosa cikmamasi, istediginden ala bir kiloya saglikli bir sekilde ulasman dilegiyle...
Sevgiler...

8 Mayıs 2010 12:21

TOMO NOTA DE LA RECETA
GRACIAS¡¡¡
UN SALUDO DE AMISTAD Y PAZ

9 Mayıs 2010 06:09

Çok nefis görünüyor,ellerinize sağlık..

17 Mayıs 2010 00:21

Oncelikle hosgeldin siteme, guzel yorumun icin de tesekkur ederim...

Sevgiler...

17 Mayıs 2010 07:20

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz