Kıssadan Hisse  

Posted by Tespih Taneleri... in ,





Diyor ki, at idrarını yapmış üzerine bir saman çöpü koymuş, üzerine de bir sinek oturmuş; var mı benim gibi kaptan-ı derya diye geziyor. Bu dünyada kendini beğenen kişi aynen böyledir. Başka bir hikâyesinde kendini beğenen, kendini âlim sanan, bütün herkesi eleştiren insanı şöyle gülünç bir duruma düşürüyor.

 Mesnevi’de: Adamın biri sağırmış. Komşusunu ziyarete gitmiş. Sağır adam komşusunu ziyarete gidip ne yapabilir? Komşu hasta, hastayı ziyaret edecek peygamberin hadisi var. Demiş ki içinden sorarım, nasılsınız efendim derim? O da mutlaka Müslüman değil mi iyiyim der, ben de maşallah derim, ne yediniz derim, sizi kim iyi etti derim dönerim. Gitmiş ama adam çok hastaymış.


- “Nasılsınız” diye sormuş.
- “Ölüyorum” demiş adam.
- “Oh oh maşallah” demiş,
- “Peki siz ne yediniz de iyi oldunuz” diye sormuş.
Adam çok kızmış tabi
- “Zehir” demiş.
- “Ne birebir çözümdür efendim” demiş.
- “Peki sizi kim iyi etti?”
Adam iyice sinirlenmiş
- “Azrail” demiş.
- “Aman ne iyi bir doktor seçmişsiniz” diye cevap vermiş diğeri.

Ve çok iyi vazife yaptığına inanarak çıkmış oradan. Mevlâna diyor ki, etrafımızdaki insanların, çok aşırı taassup olanlar ya da Ateistler bu sağır adam gibidir, ezelden kulakları mühürlenmiştir. Bunlarla niçin uğraşıyoruz? Onlar da sizin söylediklerinizi anlamıyorlar onun için abuk sabuk konuşuyorlar.


 O zaman dünyada kendimizden başka eleştirilecek hiçbir şey yoktur, bizim kendi sağırlığımızı yenmemiz lazım.

This entry was posted on Cuma, Ağustos 10, 2012 at 02:13 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 yorum

by_sükut  

Her hayrın başı olan Bismillah ile,
Rabbim cumanızı hayırlı kılsın. Yazılan harfler adedince sizden razı olsun.
Eski bir ateist olan ben, sağır olan ben, o süreçte beni dışlayan sağırlarla etrafı çevrilen ben Semi' olan Rabbim tarafından himaye olunmasaydım, o sağırların vebali ne olacaktı ahirette. Hamdolsun ki bunu aynel yakin yaşayan ben sağırlardan olmadım. Karşımda sağır varsa bile işaret dili ( lisan-ı hal diyelim) kullanabiliyorum. Her sağırın iletişimle ilgili bir kanalı muhakkak var. O kanalı sabırla bulmalı.
Rabbim sizden ebeden razı olsun.
Maesselam, Maeddua, Muhaabbetle.

10 Ağustos 2012 09:25

Yorumunuza gec cevap yazdigim icin ozur dilerim. Sasirttiniz beni, yasadiklariniz ilginc dogrusu.. Paylastiginiz icin cok tesekkur ederim.. Allah sizi hidayetiyle sereflendirmis ne mutlu hamd olsun.. Kim bilir sizin gibi ne kadar cok insan var. Bende bu anlamda cok sikinti yasadigim icin, boyle hayatlardan kesitler beni her zaman cok etkilemistir. Detayli bir sekilde nasil ataistlikten bu yerlere geldiginizi anlatan bir yazi mail adresimegonderirseniz buyuk bir zevkle paylasmak isterim blogumda. Eee malum burasi sizinde blogunuz... Yorumunuz icin tekrar tesekkurler

12 Ağustos 2012 01:51

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz