İlk Tuttugumuz Oruc Unutulur mu?  

Posted by Tespih Taneleri... in



“Ben ilk orucumu, annemin okuduğu mukabeleleri ve sohbetleri özledim” diyen birinin ilk orucunu ve çocukluktaki Ramazan anılarını hep birlikte yaşamak ister misiniz?

Çocukluk bir başkadır… Teravih, sahur, iftar hatıraları ise bambaşka…



Siz hiç, kıyamadıklarından dolayı oruç tutmanıza izin vermeyen büyüklerinize küsüp, sessiz sessiz ağladınız mı?…
Bu küskünlüğünüz; “Hadi kerata bu gün oruç tutabilirsin” dediğinde, dünyalar sizin olmuş gibi sevindiniz mi?…
 Sizin de pehlivan gibi, Tahir Dayınız var mıydı?.. İki koltuk altınızdan tutup; “Vay benim aslan yeğenim büyümüş de oruç tutmuş” diyerek, tavana fırlatıp, sonra yakalayarak candan sarıldı mı?...

Sahi, sizin Bakkal Veysel dedeniz var mıydı?... Hani o pamuk gibi sakallı, hep gülen gözleri olan dedeniz… “Senin benzin solmuş... Anlaşılan oruçsun… Al şu kırmızı lokumlar benden sana iftarlık... Yiyince yine yanakların al al olur” diyen o hep güzel kokular sürünmüş, gül kokan dedeniz?...

Ya Avucunuza, kendi el yapımı pestili tutuşturup, bir iki de ceviz bırakan, “Cevizle pestil iftardan sonra iyi gider” diyen, Zarife yengeniz...

Hep, kandil günlerinde, bayramlarda buruşuk ama yumuşak elini öptüğünüz Cahide ninenizi hatırlıyor musunuz?... Hani siz elini öptükten sonra, para cüzdanını çıkarıp, fermuarını titreyen elleriyle açıp size yirmi beş kuruşlar, bir liralar veren nineniz?...

Size sırf oruçlu olduğunuz için kaymaklı kadayıf yapan Nahide ablanız, kuşlu pantolonu bayrama yetiştirmeye çabalayan Nadire Ablanız…

Ve eline her geçeni, canı istediği halde kendisi yemeyip size veren Fatma ablanız var mıydı?...
Mahalle caminizin minaresinden, Müezzin Fahri Amca, size el sallayıp, “Bak işte minareye çıktım... Topa beş dakika var” müjdesini verir miydi?...

Kapınızın önünden boz eşeğine binip giderken duran, “Topu böyle sabırsızlıkla beklediğine göre, sen oruç olmalısın... Eşekler, oruçlu olanları taşımaktan zevk alır” diyen yüz yirmi kiloluk Mahmut Amcanız, kendisi eşekten inip de, sizi bindirdi mi hiç?...

Öğleden sonraları evinize gelen nur yüzlü komşularınızın, annenizin okuduğu mukabeleyi ve sohbetini takip ettikleri huzur iklimini içinize çektiniz mi hiç?...

Hüseyin Amcanız yanınıza gelip, “Bizim için dua et… Oruçlu çocukların bütün duası kabul olur...” diye sizden yardım istedi mi?...

O zaman Allah’ın gönlünüze sığdığını, size çok yakın olduğunu, sizi çok sevdiğini hissettiniz mi?... İçinizden; “Ben de seni seviyorum, Güzel Allah’ım” diyerek haykırmak geçti mi?...

Karşıda ki kaleden top atılır atılmaz eve doğru koşarken ayağınız bir taşa takılıp, dizinizi acıttınız mı?... Bütün bir aile başınıza birikip, acıyan yerinizi öptüler mi?... Bütün suçu, sizi görmemek olan, ayağınıza takılan taşa olmadık sözleri söylemediler mi?...

Siz sevilmenin ne kadar güzel bir duygu olduğunu; sevginin, bir gün boyu suya hasretken ona kavuşmaktan bile güzel olduğunu öğrendiniz mi?... Sevgi tohumu içinize bire, milyon verecek berekette ekildi mi?...

Bütün bir aile bekleyip, önce senin orucunu açmanı seyretti mi?...
Ekmeğin ne kadar güzel koktuğunu, zeytinin ne kadar lezzetli geldiğini, suyun ne kadar değerli olduğunu fark ettiniz mi?...

Ve bir an hüzünlenip, sofrasında bol nimet bulamayanları düşünüp, boğazınızda lokmalar düğümlenirken; niçin durgunlaştığını soran annenize;…
“Ali’ler’in sofrasında bunlardan yok” dediğinizde; "Var yavrum... Aynısından onlara da verdik" cevabını aldınız mı?... Sevinçten uçup, merhametini yalnızca size verip tüketmeyen, komşularınızı da gözeten annenize sarıldınız mı?...

Ve siz hiç, çocukken oruç tutmanın zevkini tattınız mı?... Mutlaka tatmışsınızdır... Benim çocukluğumun ilk orucu o kadar güzeldi ki?...
Ben yine çocuk olmak istiyorum...
Rahmetli annemin evimizdeki mukabelelerini ve sohbetlerini çok özledim...

BEN O İLK ORUCUMU İSTİYORUM...

-alinti-


  Allah ne tatli yaratmis masaallah...:)))

This entry was posted on Cumartesi, Ağustos 11, 2012 at 04:58 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 yorum

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz