Nişastalı portakalli Kurabiye  

Posted by Tespih Taneleri... in

Bugun size tesbihimin tanelerinden cok hos bir kurabiye tarifi anlatacagim. Buraya yazacagim tarifler mutfagimin en begenilen tarifleri olacak. Mesela gecenlerde nisastali kurabiye yapmak istedim. Internetten bir suru tarif buldum. Ben kati yagi cok sevmem ve saglik acisindanda elimden geldigi kadar en az şekilde kullanmaya calisirim. Nitekim butun tariflerde hep bir paketten bahsediyor. Onun yerine bu, sunun yerine su diye diye ortaya harkulade bir sey cikti. Kurabiyemin tadına bakan herkes istisnasız benden tarifini istedi ve bende bu tarifi şimdi sizinle paylaşmak istiyorum. Insallah begenirsiniz... Benim kurabiyelerle pek aram yoktu ama bu denemeden sonra fikrim son derece degisti. :)

2 paket nisasta
2 yumurta sarisi
1 portakalin suyu
1 paketin yarisindan biraz fazla pudra sekeri
1 portakal rendesi (rendenin ince tarafindan)
1 paket vanilya
1 paket kabatma tozu
4 yemek kasigi hindistan cevizi
yarim su bardagi zeytin yagi
oda sicakliginda bekletilmis yarim paket kati yag
aldigi kadar un
yarim kase damla cikolata

Malzemelerimiz bu kadar iste. Once yumurta sarilari , portakal rendesi, pudra sekerini,zeytin yagini, kati yagi iyice yogurun. Daha sonra nisastayi ve diger malzemeleri ekleyin.Guzelce yogurup 15-20 dk bekletin. Elinizde yuvarlayarak hafif bir sekilde uzerine bastirin ve ceviz buyuklugunde yaptiginiz kurabiyeleri tepsiye dizin. En sonunda ise damla cikolatalari , kurabilerin uzerine hafif bir sekilde bastirarak daginik bir sekilde yerlestirin. (En kisa zaman da bir resmini cekip ekleyecegim insallah)


170 derecede isinmis firinda yaklasik 40 dk pisirin

Afiyet olsun simdiden...

This entry was posted on Çarşamba, Şubat 24, 2010 at 17:28 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 yorum

Adsız  

Malzemeleri de okuyunca daha yapmadan lezzetli bir kurabiye olacağı belli oluyor. Fakat birşey sormak istiyorum 2 paket nişasta çok değilmi?

20 Mayıs 2010 12:48

Tesekkur ederim canim ben iki paketle yapiyorum ama sen istersen bir bucuk paket kullanip geri kalanini unla tamamlayabilirsin...
Sevgilerimle...

20 Mayıs 2010 19:27

hayatımda yediğim en güzel kurabiyelerden ablacığım.ellerine sağlık dewamını beklioruss :)) bu arada ben hindistancevizi sewmem ama hiç belli değil olağan üstüydü ;)

30 Haziran 2010 00:32

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz