Omur dedigin...  

Posted by Tespih Taneleri... in

http://oi51.tinypic.com/oqx348.jpg

Başlık TRT'de rast gelirsem beğenerek izlediğim bir proğramın adı. Tavsiye ediyorum izleyin.


Bir çoğu yarım asrı geçmiş hayatların, yaşamlarını konu ediniyor. Bir çoğumuzun kendi dedelerimizden, ninelerimizden dinlediğimiz hikayeler. Ama ne hikayeler. Her biri bir film tadında üstelik gerçek hikayeler...

Biz bunları şanlıyız ki birinci ağızlardan dinledik. Çizgi film kanallarının olmadığı çocuklar için tek proğramın 'uykudan önce masalcı teyzeden masallar' olduğu dönemlerde.

Oysa şimdi çocuklarımız; bizi susturuken çizgiden kanallarının başında, bu hikayelere ne kadar yabancılar.O yüzden çok önemli buluyorum belgeseli. Bu belgeselle ölümsüzleşen yaşılarımızın, 80-90 yaşına gelmiş, neredeyse bir asırlık ömürleriyle tarih gibi karşımızda durmalarını ve bu belgeselle kayıt altına alınmalarını. Yaşadıkları yokluklar, gördükleri savaşlar anlattıkları her şey ibret alınacak öykülerle dolu.

Belgesele her rast geldiğimde dede ve ninelerinin kırışık ellerini ve alınlarını görünce aklıma şairin

Alınlar görmüşüm ki vatanımın coğrafyasıdır


Her kırışığın, sorulacak bir hesabı


Her çizgisi, tarihten bir yaprağı anlatır


dizeleri çıkar çağrışım denizimden...

Bir insan ömrünü neye vermeli


Tükenip gidiyor ömür dediğin...

This entry was posted on Pazartesi, Haziran 13, 2011 at 10:32 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 yorum

Çok güzel gerçekten belgesel. Erdem Beyzazıt'ı bu şiirle tanıdım ve benim için çok önemli bir yeri vardır. Anlam yüklü bir dize...Sevgiler...

16 Haziran 2011 01:04

Ben bu programa bakinca yikiliyorum resmen hayatimin anlami kalmiyor her sey gözümde zevksizlesiyor yani sanki hayat duruyor beni cok etkiliyor bu gibi programlar hickira hickara aglamak istiyorum sadece...

20 Haziran 2011 02:43

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Site'de Kaç Kişiyiz